Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-06-05, 22:58
  #1453
Avstängd
Rentokillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ap3
Stor jävla skillnad när det gäller 17 och 19 år vad det gäller tribalplaner. 17 år = mammas godkännande eller trashtatuerare, 19 = fritt att bestämma själv.

Åter till ursprungsämnet, är det någon som hört något mer gällande flygarens entré i tråden? Jag väntar med spänning!


Jag menar självklart psykiskt, inte lagligt.

Man är inte annorlunda i huvudet (Läs:Vettigare) när man är 17 från när man är 19.
Så, hade jag varit hans mamma hade jag definitivt försökt övertala honom att inte göra det.

Det är inte som att han kommer kunna dölja that shit, okej om det hade varit en klassig, snygg, estetiskt tilltalande sleeve, men ack nej.
Citera
2008-06-05, 23:19
  #1454
Medlem
haywards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rentokiller
Jag menar självklart psykiskt, inte lagligt.

Man är inte annorlunda i huvudet (Läs:Vettigare) när man är 17 från när man är 19.
Så, hade jag varit hans mamma hade jag definitivt försökt övertala honom att inte göra det.

Det är inte som att han kommer kunna dölja that shit, okej om det hade varit en klassig, snygg, estetiskt tilltalande sleeve, men ack nej.
Haha, men du måste väl ändå skämta? Är du seriös med att som hans ponerade mamma orka skämmas över "banantatueringen" när denna bilden ligger ute på internet?
Citera
2008-06-06, 01:49
  #1455
Medlem
Gerras avatar
Zamiakallaspåret

Nu har jag gjort ett seriöst experiment som faktiskt har lett till framsteg i den här härvan.

På fönsterbrädet till vänster i bild så står det en Zamioculcas zamiifolia, populärt kallad garderobsblomma.

Garderobsblommor ska inte stå i direkt solljus, och de behöver knappt ljus överhuvudtaget. Om man förvarar en garderobsblomma i direkt solljus så sätter den nya blad och blir på så vis buskigare. Garderobsblomman bakom böglyftet är buskig och har alltså stått i direkt solljus.

Min egen garderobsblomma har aldrig stått i direkt solljus och den har aldrig varit buskig. Experimentet gick ut på att aktivt försöka hetsa fram buskighet hos min garderobsblomma med hjälp av direkt solljus. Detta genom att förvara plantan utomhus i solen. Jag har noga pejlat av termometern så att plantan bara har stått ute under dygnens varma timmar (minst +18°C). Nu har det gått över en vecka, och bladen har blivit markant större och några nya kvistar med blad har börjat dyka upp.

Jag förutsätter att plantan bakom böglyftet inte flyttas runt flitigt. Den måste då ha fått sitt direkta solljus silat genom ett lägenhetsfönster, och då endast under de dygnstimmar som solstrålarna inte skuggas av själva kåken som fönstret sitter i. Om andra hus, träd, eller annat maffigt skuggar fönstret så får plantan ännu mindre direkt solljus.

Mitt experiment visade att det krävs mycket stora mängder direkt solljus för att buska upp en garderobsblomma. Min slutsats är att persiennen i fönstret bakom böglyftet normalt sett är uppdragen.

Persiennen på bilden är nedfälld, och jag känner att jag har tillräckligt på fötterna för att våga dra slutsatsen att persiennen har fällts ner och vinklats just för att grannarna inte ska se böglyfterierna som fotograferades.

Plantans och fönstrets beskaffenheter stödjer alltså teorierna som har framförts tidigare i tråden. Tröjan i soffan, skämtståndets förekomst, och de nedfällda persiennerna indikerar att böglyftet var planerat och förberett! Det kan inte ha varit en spontan grej! Eventuellt så faller även mecket och cidern (om den är oöppnad) på plats med det här scenariot. Röka innan för stämningens skull, medan cidern kan ha tagits fram i förväg för att smidigt kunna fira ett lyckat böglyft.

I alla händelser: Böglyftet var inget spontant upptåg. Det var helt klart planerat i förväg.
__________________
Senast redigerad av Gerra 2008-06-06 kl. 01:52.
Citera
2008-06-06, 06:58
  #1456
Medlem
Vilsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gerra
I alla händelser: Böglyftet var inget spontant upptåg. Det var helt klart planerat i förväg.

Du kan inte tänka dig att de drog ner persiennen för att de skulle mecka och röka på?
Men visst kan det vara planerat ändå, iaf kan en av dem gått i böglyftstankar länge för att sen ta tillfället i akt att föreslå det när den andre var som mest medgörlig.
Citera
2008-06-06, 11:52
  #1457
Medlem
Clay Allisons avatar
Börjar verka som Mr. Andersen tillhör den lilla skara som säger hejdå och verkligen menar det. Ingen jävla separationsångest här inte.
Den burne verkar å andra sidan ha distans till det hele och känner kanske inte heller några behov av att yttra sig mer i ämnet.

Summa summarum, vi har nog hört det vi får höra av dessa happy-go-lucky-killar.

Ska det hända nåt mer så får några andra upprepa lyftet. Kom igen nu, vem känner sig manad?
Citera
2008-06-06, 13:05
  #1458
Medlem
Hylands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Börjar verka som Mr. Andersen tillhör den lilla skara som säger hejdå och verkligen menar det. Ingen jävla separationsångest här inte.
Den burne verkar å andra sidan ha distans till det hele och känner kanske inte heller några behov av att yttra sig mer i ämnet.

Summa summarum, vi har nog hört det vi får höra av dessa happy-go-lucky-killar.

Ska det hända nåt mer så får några andra upprepa lyftet. Kom igen nu, vem känner sig manad?
Det är lite skumt ändå. Man tycker ju att flygaren bör vara den som ska vara förbannad, då det är hans erigerade penis som syns på bild. Inte för att jag tycker att han ska skämmas eller något, det är bara en förjaefvla rolig bild.
Men Joel Lyftar är tydligen den som skäms för att han håller i en erigerad penis. Om han har sådan bögfobi så kanske han inte skulle lyft honom från första början?
Citera
2008-06-06, 13:10
  #1459
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyland
Det är lite skumt ändå. Man tycker ju att flygaren bör vara den som ska vara förbannad, då det är hans erigerade penis som syns på bild. Inte för att jag tycker att han ska skämmas eller något, det är bara en förjaefvla rolig bild.
Men Joel Lyftar är tydligen den som skäms för att han håller i en erigerad penis. Om han har sådan bögfobi så kanske han inte skulle lyft honom från första början?


Sant, men jag tvivlar på att vi kommer att få någon mer förklaring från honom.

Det var ju komiskt iofs att han hade fått en sån hangup på att dom skulle kunna ses som bögar (hur i all världen han nu kunde tro det??? ).

Hoppas kan man ju göra, men jag tror han har dragit vidare mot nya äventyr.

Kom igen, om detta ska bli det fenomen ni (vi) hoppas på så får ni jobba på det. Hugg i och lyft nu!
Citera
2008-06-06, 14:19
  #1460
Medlem
Jag tror att lyftaren är funnen!

Satt och kollade på lilla al fadji och helt plötsligt dyker lyftaren upp i rutan!

Kolla för er själva!

Lilla.Al-Fadji.Och.Co.S01E03.SWEDiSH.PDTV.XviD-ST
13:36 in i avsnittet efter nunnan. Abu Hassan står till och med och pratar med honom!

Gåtan är löst till 50 % !
Citera
2008-06-06, 14:20
  #1461
Medlem
honken80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rentokiller

Åter till topic:

Det är så otroligt korkat, har inte grabben några föräldrar?
Borde inte dem rimligtvis ha något att säga till om?

När man är 18 så brukar föräldrarna inte ha så mycket att säga till om.
Tycker inte alls att intelligens har något med detta att göra, det är humor
Citera
2008-06-06, 14:21
  #1462
Medlem
ubersantas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jide
Satt och kollade på lilla al fadji och helt plötsligt dyker lyftaren upp i rutan!

Kolla för er själva!

Lilla.Al-Fadji.Och.Co.S01E03.SWEDiSH.PDTV.XviD-ST
13:36 in i avsnittet efter nunnan. Abu Hassan står till och med och pratar med honom!

Gåtan är löst till 50 % !



första posten handlar om något vi redan luskat ut för massa sidor sen - dessutom har du fel. Välkommen in i matchen
Citera
2008-06-06, 14:28
  #1463
Medlem
00010000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jide
Satt och kollade på lilla al fadji och helt plötsligt dyker lyftaren upp i rutan!

Kolla för er själva!

Lilla.Al-Fadji.Och.Co.S01E03.SWEDiSH.PDTV.XviD-ST
13:36 in i avsnittet efter nunnan. Abu Hassan står till och med och pratar med honom!

Gåtan är löst till 50 % !
Grattis.
Du kollar inte om gåtan redan är löst eller ej och du ger en felaktig lösning på ett redan löst problem.
Citera
2008-06-06, 15:29
  #1464
Medlem
Gerras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vilsen
Du kan inte tänka dig att de drog ner persiennen för att de skulle mecka och röka på?
Men visst kan det vara planerat ändå, iaf kan en av dem gått i böglyftstankar länge för att sen ta tillfället i akt att föreslå det när den andre var som mest medgörlig.
Normalt så brukar ju lägenheterna på bottenplan girigt nappas av åldringar och handikappade som har problem med att gå i trappor. Jag utgår ifrån att lägenheten där böglyftandet försiggick var högre upp. Om man då vill smyga med sitt rökande så räcker det ju gott att stänga fönster för att stoppa doften från att smyga ut.

Vidare så behöver man inte smyga med sitt rökande i Klippan. Varken snut eller allmoge bryr sig där.

Jag har kollat med en riktig skåning, och den påstod att "Alla som bor i Klippan är fan nassar". Man kan alltså tänka sig att intresset att smyga med böglyft i just Klippan är större än behovet av att smyga med röka där.

Men om nu böglyftet var planerat och rökat var en del av planen så kan man ju tänka sig att drivkraften att böka runt med persiennerna var större än vad den hade varit om de hade träffats bara för att röka, eller bara för att lyfta.

Men det här leder oss in på ett annat spår. Frågan om vad som hände efter böglyftet hänger ju obesvarad över oss, men här finns det ju plats för kvalificerade gissningar. Så vad kan de ha passat på att göra när persiennerna för en gång skull var nerfällda? Spontant kommer jag på "putsa matsilvret" och "gömma flyktingar", men inget av alternativen känns helt klockrent...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback