Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-07-07, 19:48
  #2053
Medlem
Night Stalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mungojerrie
text

Det här var bland det roligaste jag läst/sett, tack för att du förgyllde min dag!

Hans reaktion är ju klockren.
Citera
2008-07-07, 19:54
  #2054
Avstängd
mungojerries avatar
Jag vill ännu en gång uppmana er att utföra era egna böglyft. Lyckan jag upplevde av att se böglyftet online var inget jämfört med den glädje det innebar att själv vara deltagare. jag funderar allvarligt på att trycka upp en tröja med böglyftet (originalet) på ryggen och ett erbjudande om gratis lyft på bröstet. någon som vet en site där sådant kan genomföras?
Citera
2008-07-07, 20:00
  #2055
Medlem
Fraternités avatar
Angående pratet om en Wikipediaartikel så slängde jag upp den här för någon månad sen:


En typ av erektion. Särskiljer sig i allmänhet från andra typer genom att den inte kan kopplas (direkt) till sexuell upphetsning. Skämtståndet är snarare att se som ett uttryck för humor. Se ’Practical joke’. Används i olika sammanhang som exempelvis isbrytare på fester eller som delmoment i diverse parövningar, s.k. ’Böglyft’.

Den blev raderad efter någon halvtimme. Häxan uppgav "klotter" som orsak till det nesliga beslutet. Hon har nog aldrig upplevt kärleken till en böglyftskamrat.
Citera
2008-07-07, 20:06
  #2056
Avstängd
mungojerries avatar
Jag skulle också vilja skicka ut en efterlysning.

Jag söker böglyftskamrater. Jag har en önskan om att böglyftet inte ska vara en engångsföreteelse utan en gest vänner och människor emellan. En gest som inte ses som onormal eller bögig, trots det kanske lite missvisande namnet.
jag bor i Göteborg och söker därför likasinnade i Göteborg. Finns det några i den här metropolen som är intresserade av att utföra synkroniserat böglyft t.ex. på nordstan en valfri dag. Vi får självklart se till att allt dokumenteras. Jag tycker det känns som om minst 3 par är ett krav. Då jag har erfarenhet som lyftare skulle jag gärna prova det minst en gång till då jag verkligen upplever att jag kan bättre. Alltså behöver vi minst 2 lyftare och 3 flygare till. Någon som är intresserad? Låt oss föra böglyftet ut till massorna. Lite som dom där kuddkrigen folk hade för nåt år sen, fast mycket bättre!
Citera
2008-07-07, 21:12
  #2057
Avstängd
Steingrens avatar
Reinfeldt provar på som lyftare...

http://plattan.nu/uppladdat/reinfeldt.jpg
Citera
2008-07-07, 21:36
  #2058
Medlem
phunques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mungojerrie
Jag skulle också vilja skicka ut en efterlysning.

Jag söker böglyftskamrater. Jag har en önskan om att böglyftet inte ska vara en engångsföreteelse utan en gest vänner och människor emellan. En gest som inte ses som onormal eller bögig, trots det kanske lite missvisande namnet.
jag bor i Göteborg och söker därför likasinnade i Göteborg. Finns det några i den här metropolen som är intresserade av att utföra synkroniserat böglyft t.ex. på nordstan en valfri dag. Vi får självklart se till att allt dokumenteras. Jag tycker det känns som om minst 3 par är ett krav. Då jag har erfarenhet som lyftare skulle jag gärna prova det minst en gång till då jag verkligen upplever att jag kan bättre. Alltså behöver vi minst 2 lyftare och 3 flygare till. Någon som är intresserad? Låt oss föra böglyftet ut till massorna. Lite som dom där kuddkrigen folk hade för nåt år sen, fast mycket bättre!
Göteborgs Böglyftssällskap? Ah, strålande initiativ. Vem vet, om ett halvår har vi säkert Säffle böglyftsklubb, Stockholms böglyftarallians samt Alingsås Böglyfts- och flatkrokförening. Om ett år, kontor med två heltidsanställda i idrottens hus i Farsta, om tre år, olympisk gren? Tanken svindlar. Sebbe och Jonte, ni är föregångsmän! Någon som åtar sej att formalisera regelverket?
Citera
2008-07-07, 21:36
  #2059
Medlem
någotfints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steingren
Reinfeldt provar på som lyftare...

http://plattan.nu/uppladdat/reinfeldt.jpg

Han hade tveklöst säkrat sin plats vid makten i valet 2010 om han ställt upp på ett böglyft! Finns inget bättre sätt att charma folket.
Citera
2008-07-07, 21:51
  #2060
Medlem
Schlomo ben Goys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mungojerrie
Tack så hemskt mycket. Har som sagt inte fått fram allt material än, men det kommer. Det enda som jag upplevde som en aning upprörande är vänster handplacering i armhålan. Hade jag fått göra om lyftet hade jag valt en annan plats. När jag skulle äta pommes så luktade handen svett.
Armsvett torde vara det minsta problemet då din andra hand kommer att lukta piss, smegma och skrevsvett.
Citera
2008-07-08, 01:47
  #2061
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fraternité
Angående pratet om en Wikipediaartikel så slängde jag upp den här för någon månad sen:


En typ av erektion. Särskiljer sig i allmänhet från andra typer genom att den inte kan kopplas (direkt) till sexuell upphetsning. Skämtståndet är snarare att se som ett uttryck för humor. Se ’Practical joke’. Används i olika sammanhang som exempelvis isbrytare på fester eller som delmoment i diverse parövningar, s.k. ’Böglyft’.

Den blev raderad efter någon halvtimme. Häxan uppgav "klotter" som orsak till det nesliga beslutet. Hon har nog aldrig upplevt kärleken till en böglyftskamrat.

Då "Böglyft" är blockerat på något sätt och inte går att starta en artikel om, har jag iaf. börjat lite lugnt och lobbar försiktigt för att vi så småningom ska ha möjligheten att starta och underhålla en artikel om denna ädla konst.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Internetfenomen
http://sv.wikipedia.org/wiki/Wikiped...suppfattningar
Citera
2008-07-08, 11:45
  #2062
Medlem
KolsyratKaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rymdgroda
Ser ut som ett lejon.

Bordet föreställer en Puma som ligger på en klippa,
typ ^^,
Citera
2008-07-08, 19:16
  #2063
Medlem
sidyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KolsyratKaffe
Bordet föreställer en Puma som ligger på en klippa,
typ ^^,
Är det möjligtvis flygaren själv?
om så är fallet så är denna tråden räddad
Citera
2008-07-08, 19:20
  #2064
Medlem
00010000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sidys
Är det möjligtvis flygaren själv?
om så är fallet så är denna tråden räddad
Behöver inte vara flygaren eller lyftaren för att veta det.

Det där var en av de första detaljer vi snackade om i början av tråden.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback