2009-11-06, 19:49
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L0daren
Ja alltså skillnaden är att han inte hittar på för att jävlas med någon annan forumanvändare här. Det du skrev var ju bara för att jävlas, annars hadu du väl skrivit det först av allt, inte efter 10 nonsensinlägg? Om det är sant så hade du naturligtvis börjat med att skriva det. Särskilt då du i tidigare inlägg skrev att du tror TDL är oskyldig, det hade ju varit särskilt relevant att nämna det då.
Ett sista inlägg från mig:

Jag hänger mest i krimforat och är där van vid att källor presenteras för de uppgifter som kommer fram. Jag ser detta som en krimtråd trots placeringen i skvallerforat. Det handlar om ett påstått brott och vill man diskutera det så tycker jag att man ska ha på fötterna och hänvisa till källor för sina påståenden. Skvaller kan man väl posta i den allmänna DiLeva-tråden? Och kanske t.o.m. flytta den här tråden till krim? Även om det är en kändis som diskuteras så är det ett påstått brott det handlar om.

Naturligtvis var mina inlägg ang. Z bara trams. Jag ber om ursäkt för det och drar mig tillbaka med nedböjt huvud och låter er skvallra ifred.
Citera
2009-11-06, 19:51
Medlem
Byfånes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tagelapa
Dagens Aftonblad skriver idag om att ärendet är nedlagt. Men när Zinat fått läsa brevet TdL har lämnat till pressen uttrycker hon följande:

”Kan inte tiga längre”
Expressen läser upp artistens brev för kvinnan, som även hon är känd från underhållningsbranschen.
– Jag blir helt förkrossad när jag hör detta. Jag har skyddat min före detta pojkvän, men nu kan jag inte tiga längre.
– Jag har levt under konstant rädsla de år vi varit tillsammans. Hans kontrollbehov och svartsjuka är enormt.
Vad är din version av vad som hände?
– Av hänsyn till min före detta pojkväns familj vill jag inte i detalj gå in på vad som hände. Vi hade en konflikt och jag blev jätterädd. Det stämmer att jag tog kniven, men det var för att skydda mig. Han är mycket starkare än jag och jag vädjade att han skulle lämna mig i fred, säger kvinnan.
Vill få ett slut
Varför sa du inte det här till polisen?
– Många i min omgivning vet hur jag har haft det de senaste åren. Han har försökt att radera min självkänsla och han har nästan lyckats. Men nu får det vara nog. Jag vill honom inget ont. Jag vill bara få ett slut på det här och få gå vidare.
Har brutit med honom
Vad händer nu?
– Jag har hämtat de saker som jag hade hemma hos honom och jag har brutit med honom.
– Han ville att jag skulle bli hemmafru och ge upp min karriär. Jag har tvingats ställa in massor av jobb på grund av hans svartsjuka. Nu vill jag satsa på mitt arbete och mina barn igen.

Här tar hon ju upp både kontrollbehovet och svartsjukan som vi kunnat läsa om längre tillbaka i tråden.

Citat från Aftonbladet 091106

Sannerligen intressant, men med tanke på Di Levas imagebögerier så tror jag mer på Zinat faktiskt.
Citera
2009-11-06, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Det är så löjligt att folk hakar upp sig på att han är svartsjuk och kontrollfreak etc., ifall det stämmer är han isåfall bara en av många offentliga personer som bär på dessa egenskaper. Skillnaden är att om en offentlig kvinna säger att hon är detta så hyllas hon av media, etablissemanget och gemene svensk som en självständig och tuff kvinna, bär en man på dessa egenskaper är denne automatisk psykopat och kvinnomisshandlare.

Avundsjuk + kontrollfreak = självständig tuff kvinna... Hur får du ihop den ekvationen? Missuppfattade jag något nu?
Citera
2009-11-06, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Ett sista inlägg från mig:

Jag hänger mest i krimforat och är där van vid att källor presenteras för de uppgifter som kommer fram. Jag ser detta som en krimtråd trots placeringen i skvallerforat. Det handlar om ett påstått brott och vill man diskutera det så tycker jag att man ska ha på fötterna och hänvisa till källor för sina påståenden. Skvaller kan man väl posta i den allmänna DiLeva-tråden? Och kanske t.o.m. flytta den här tråden till krim? Även om det är en kändis som diskuteras så är det ett påstått brott det handlar om.

Naturligtvis var mina inlägg ang. Z bara trams. Jag ber om ursäkt för det och drar mig tillbaka med nedböjt huvud och låter er skvallra ifred.

Men hurru, innan du drar iväg med martyrhuvudet! Det ÄR ett skvallerforum och då är det hörsägner, rykten, jag-mötte-Lassie-som-sa-att...som gäller.

Skopor av salt istället för källhänvisningar.
Citera
2009-11-06, 20:00
Medlem
Vill bara säga att det var starkt gjort av Zinat att direkt lämna rymdmonstret. Har tills nu varit ett fan av DiLeva, inte för hans pekoral till musik, utan för hans ödmjuka budskap (visst, hans tidigare hittar också).

Jag har inte gett så mycket för tidigare rykten om misshandel men nu faller de i nytt ljus. Kvinnomisshandel är ingen engångsföreteelse. DiLevas påstående om att Z skulle skära sig själv passar nog bättre i hans värld av yngre tjejer. Jag har aldrig hört talas om 46-åriga kvinnor som skär sig själva. Är man dessutom så introvert håller man nog hellre tyst än protesterar. Nu fick DiLeva smaka på arabiskt fullblod. Som sagt, starkt att sätta punkt så resolut. Bra gjort!

Som man har jag inget emot budskap om ödmjukhet eller tolerans, jag ser inte gärna ner på andra, men hos män som misshandlar kvinnor ser jag bara svaghet. Det är inte acceptabelt.
Citera
2009-11-06, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mayito
Men lyssna nu. Jag köper - i helvete - inte alls hans version rakt av. Däremot anser jag att hans version är FULLSTÄNDIGT TROVÄRDIG.

Jag ska förklara det som till synes verkar vara paradoxalt. Tompas version behöver inte vara ett piss sann. Han kan ljuga rakt av. Det är alltså en klar möjlighet.

Men.

Hans version är likväl FULLSTÄNDIGT TROVÄRDIG. Den är logisk och i min värld är detta - standard. Drama Queen-utspel som går överstyr. Intet nytt under solen.

Det är hela saken om hans version.

Däremot är det stor varning på hennes berättelse. Jag har faktiskt inte hört något som gör att jag kan säga att hennes berättelse är trovärdig. Jag vet - för fan - inte ens vad den går ut på. Hon hänvisar i tidningarna till att hon INTE blev misshandlad, att polisen missförstod henne och att hon visst drog kniv men gjorde det av rädsla.

Av det lilla jag kan utläsa så stärks Tompas historia till max. Lägger jag samman Tompas version med hennes version så får jag det till att Tompas version hamnar närmast sanningen.

Och är den sann så har denna brud gjort bort sig. Punkt.

Nu så.

Min inställning bygger på erfarenhet - jag har sett hundratals liknande anmälningar och detta är - standard. Min inställning hotar inte en enda misshandlad kvinna på något sätt. Ingen misshandlad kvinna blir mindre trodd av mig för att jag har den här inställningen.

Men jag tror att Tompas ex har gjort bort sig och detta öde delar hon med många andra kvinnor i liknande situationer. Jag kan dock inte hjälpa att pöbeln på nätet indoktrinerats till att tro på felaktiga fakta på grund av den dumfeministiska mediavärlden. Många kvinnor tar tillbaka sina polisanmälningar PÅ GODA GRUNDER. De drog nämligen bråket alldeles för långt. Har de dessutom själva börjat använda våld - vilket är alldeles hiskeligt vanligt - ska de skämmas med all rätt.

Jag har sett i verkligheten hur det ser ut och jämfört med hur tidningarna beskriver fallen och grovt uttryckt stämmer inte ett skit. Jag litar mer på mig själv och i detta fall litar jag mer på Tompa.

Detta drabbar ingen misshandlad kvinna på något sätt.

Tack.

Förvirrade (hotade) människor i chocktillstånd brukar inte agera särskilt rationellt.
Ser en hel uppsjö av tänkbara alternativa scenarion framför mig i det här fallet. Zinats tillbakadragande av anmälan kan ha gjorts för vänner/anhörigas skull (som hon själv påstår), rädsla för reprimander (Tomas söker upp henne), skam (mycket vanligt) eller (som många varit inne på) slutet på hennes och hans karriär.

MEN det kan också tänkas att hon är en manshatande mytomansk hysterika som tar varje tillfälle i akt att utplåna varje man hon råkar.
Senast redigerad av rostbiffsglade-rolf 2009-11-06 kl. 20:50.
Citera
2009-11-06, 20:20
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rostbiffsglade-rolf
Förvirrade (hotade) människor i chocktillstånd brukar inte agera särskilt rationellt.
Ser en hel uppsjö av tänkbara alternativa scenarion framför mig i det här fallet. Zinats tillbakadragande av anmälan kan ha gjorts för anhörigas skull (som hon själv påstår), rädsla för reprimander (Tomas söker upp henne) eller (som många varit inne på) karriärsfiasko.

MEN det kan också tänkas att hon är en manshatande mytomansk hysterika som tar varje tillfälle i akt att utplåna varje man hon råkar.

Men sluta larva dig för fan. Du vet mycket väl att detta kan vara en mansälskande, hyfsat sanningsenlig och inte särskilt labil dam - som gjort bort sig. Även bra människor tabbar sig ibland.

Jag är iaf helt säker på att du inte tror ett piss på att hon skulle vara rädd för Tompa. Eller hur?

Jag tror helt enkelt att detta var ett bråk som spårade ur och att Tompa inte vek ner sig när hon hotade med att ringa polisen. Enkelt och logiskt. Och här är vi idag.

EDIT: Detta är visst inte en krimtråd så jag är lite off med mina krav på sans, balans och fakta...
Senast redigerad av Mayito 2009-11-06 kl. 20:23.
Citera
2009-11-06, 20:27
Medlem
Verkar var impuls/känslomskor/drömmare utan dess like.

Båda deras officiella versioner låter ju väldigt skruvade.

Hon drar kniv:

"
-Vi hade en konflikt och jag blev jätterädd. Det stämmer att jag tog kniven, men det var för att skydda mig. Han är mycket starkare än jag och jag vädjade att han skulle lämna mig i fred, säger kvinnan.
- Många i min omgivning vet hur jag har haft det de senaste åren. Han har försökt att radera min självkänsla och han har nästan lyckats. Men nu får det vara nog. Jag vill honom inget ont. Jag vill bara få ett slut på det här och få gå vidare.
"

...och han projicerar allt på henne denna kväll:
"
Jag tar bestämt avstånd från våld i alla situationer. Det är mycket riktigt att det har varit en jobbig natt med bråk och svartsjuka från hennes sida. Hon var i ett förtvivlat tillstånd och påstod att jag hade varit otrogen i min studio. Hennes ilska och temperament stegrades så till den milda grad att hon tog en kniv i köket och hotade att skära sig och skar sönder sin klänning.

Jag blev förstås rädd och försökte få henne att sluta. Hon stod kvar med kniven i handen och jag sa att nu går jag iväg om du inte slutar. Då sa hon att hon skulle ringa polisen och säga att jag hotat och misshandlat henne. Jag gick ändå, varpå hon följde efter och skrek " nu ringer jag polisen " .

Jag gick undan en stund. Gick in igen, då satt hon upprörd och sa i telefon till polisen att de måste komma för att jag har hotat henne. Efter ett tag kom polisen. De hörde oss i olika rum. Min flickvän berättade till slut sanningen. Och sa att hon hittat på allt i ren desperation.
"

Varför berättar han allt detta?
Citera
2009-11-06, 20:28
Medlem
allearss avatar
Åh fan, så han var bara en simpel tjejboxare...

Tillsammans med peddosar står de längst ned på skalan.
Fy fan, det trodde jag inte om honom, lågt!
Citera
2009-11-06, 20:29
Medlem
SOWHATNOWs avatar
Hans version låter iaf trovärdigare
Citera
2009-11-06, 20:31
Medlem
hoppsanns avatar
Se upp för dårarna, dårarna stängs...

eller...

http://classe-kinzakenza.blogspot.com/2009/11/i-gar-kunde-ni-lasa.html

"som ett hån mot vår kärlek men jag även förstör att han vill skydda sin jesusimage"

Påminner mig om en grek (Georgos?) som man ibland hörde på radion för 10-20 år sedan och som var osannolikt rolig.
Man var aldrig säker på om de språkliga felen var medvetna eller omedvetna.
Citera
2009-11-06, 20:42
Medlem
Dr.H.Lecters avatar
Där ser man...

Visste/förstod att det var fel på honom men har aldrig kunnat bevisa det...Tack Thomas för att du har visat din rätta sida..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in