2009-11-06, 18:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DanielNinoa
Upp till dig, efter nästan tio år av info om honom, så har jag min bild. Men kan hålla med dig, i detta fallet, så kan likväl Zinat ha ställt del med en hel del...

Jag vill inte utesluta möjligheten att Zinat kanske, är helt jävla sjuk i huvudet. Glöm det, jag dömer ingen trots att jag har tillgång till info direkt från henne, Hon säger det hon säger liksom.

Men att Di Leva i övrigt är som han är, det tvivlar jag inte en sekund på. Ibland får man den man förtjänar, om denne är Zinat, låter vi vara osagt.
Senast redigerad av DanielNinoa 2009-11-06 kl. 18:41.
Citera
2009-11-06, 18:40
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanielNinoa
Upp till dig, efter nästan tio år av info om honom, så har jag min bild. Men kan hålla med dig, i detta fallet, så kan likväl Zinat ha ställt del med en hel del...
Jag utgår endast ifrån det här fallet och vad man har kunnat läsa sig till i media. Min syn på det hela blir då att han är fullständigt oskyldig till misshandel. Åtminstone fysisk sådan, vilket det hela handlade om från början.

Jag är/har inte varit tillräckligt intresserad av DiLeva för att bry mig tidigare. Nu gällde det en känd artist som påstods ha misshandlat sin flickvän. Det var det som väckte mitt intresse. Inte att det senare visade sig vara Mr. Flum himself.

Jag har alltså inte färgats av tidigare skvaller och fördomar vad gäller DiLeva. Varken mörka hemligheter eller en överdriven dyrkan av honom.
Citera
2009-11-06, 18:45
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rob_Pilatus
Jag har också växlat PM med en av Zs vänner. Det var någonting om att alkolösning kunde tvätta bort DNA och att Z skulle ha tagit tillbaka sitt vittnesmål bara för att hon var kompis med TDLs mor. Att förundersökningen lades ner innan den ens inleddes berodde på att TDL är kompis med Mona Sahlin.
Hur skulle förundersökningen kunnat läggas ner av den anledningen?
Citera
2009-11-06, 18:46
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L0daren
Instämmer till fullo!

boisaren:

Ok vi har noterat, du anser inte att han är skyldig till misshandel.

lets move on.

Danielninoa sitter på smaskigaste infon just nu, men kan tyvärr inte läcka ut det riktigt än.

Någon som vet mer om Alma Jansson aka Alma=UFO får gärna skriva och berätta mer.
Lets move on? Är det inte den påstådda misshandeln som är topic?

Det fetstilta är väl OT i den här tråden? Finns det inte en allmän DiLeva tråd?
Citera
2009-11-06, 18:47
Medlem
Byfånes avatar
http://realtid.se/ArticlePages/20091...tid703.dbp.asp

Citat:
Jag ser hans senaste brev se: www.dileva.nu till media som ett hån mot vår kärlek men jag även förstör att han vill skydda sin jesusimage

Vars finns brevet och är det [b]det[/B brevet, vad är det för jävla brev?

Nä att han inte är en rymdblomma och bara en imagebög har jag misstänkt länge, men bra budskap och en och annan bra låt har han. Tjänar man så pass mkt pengar som han gör så är man snarare en mycket jordnära realistisk människa än någon som svävar mentalt i kosmos.
Senast redigerad av Byfåne 2009-11-06 kl. 18:53.
Citera
2009-11-06, 18:50
Medlem
L0darens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Lets move on? Är det inte den påstådda misshandeln som är topic?

Det fetstilta är väl OT i den här tråden? Finns det inte en allmän DiLeva tråd?

Du kan be moderator att merga trådarna sen kan du försvinna härifrån då du inte bidrar med något.
Hejdå!

Angående Alma så påstods det att förhållandet var stormigt, så pass att hon kände sig tvungen att fly landet för att komma undan Thomas järngrepp.
Fanns misshandel med i bilden? Vi kan tala om psykisk likväl som fysisk, alltså fridskränkning då.
Citera
2009-11-06, 18:52
Medlem
Von0bens avatar
Citat:
Du kan be moderator att merga trådarna sen kan du försvinna härifrån då du inte bidrar med något.
Hejdå!

Handlar inte tråden om en aktuellt, numer nerlags anklagelse om misshandel?
Det är knappast upp till dig att bestämma att tråden ska vara helt OT.
Citera
2009-11-06, 18:54
Bannlyst
Citat:
Instämmer till fullo!

boisaren:

Ok vi har noterat, du anser inte att han är skyldig till misshandel.

lets move on.

Danielninoa sitter på smaskigaste infon just nu, men kan tyvärr inte läcka ut det riktigt än.

Någon som vet mer om Alma Jansson aka Alma=UFO får gärna skriva och berätta mer.

Vet en jävla massa om alma. Det kommer.
Citera
2009-11-06, 18:54
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Hejdå!

Angående Alma så påstods det att förhållandet var stormigt, så pass att hon kände sig tvungen att fly landet för att komma undan Thomas järngrepp.
Fanns misshandel med i bilden? Vi kan tala om psykisk likväl som fysisk, alltså fridskränkning då.
Och vad bidrar Ers höghet med då?

Själv försöker jag analysera och komma till slutsatser vad gäller det påstådda brottet som tråden handlar om.
Citera
2009-11-06, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Jag håller med Jan Helin, det är förjävla märkligt:

http://blogg.aftonbladet.se/janhelin

Hade han varit 100 hade han självklart tagit det med polisen och inte tramsat med "Öppna brev" till media. Som inte ens var öppet.

Ja, detta öppna brev är jäkligt märkligt i mina ögon.

Att lämna ut inte för allt smickrande detaljer om någon man ändå älskat/älskar, till media, för att bedyra sin oskuld gör att han känns mer skyldig. Man gör liksom inte så.

Å andra sidan kanske man skulle reagera just så, att vilja berätta exakt hur det gick till utan att tänka efter vilka konsekvenser det får för vederbörade. Speciellt i ett upprört tillstånd i efterdyningarna efter ett vilt bråk.

Jag vet inte jag. I maggropen känns han skyldig. Eller så är det bara gaser...
Citera
2009-11-06, 18:56
Medlem
Von0bens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blärk

Att lämna ut inte för allt smickrande detaljer om någon man ändå älskat/älskar, till media, för att bedyra sin oskuld gör att han känns mer skyldig. Man gör liksom inte så.

Hur gör man då om man möts av en felaktig anklagelse som om den får stå oemotsagd offentligt kommer tas för sanning?
Citera
2009-11-06, 19:01
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blärk

Å andra sidan kanske man skulle reagera just så, att vilja berätta exakt hur det gick till utan att tänka efter vilka konsekvenser det får för vederbörade. Speciellt i ett upprört tillstånd i efterdyningarna efter ett vilt bråk.

Jag vet inte jag. I maggropen känns han skyldig. Eller så är det bara gaser...

Man ska aldrig underskatta gasbildning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in