2009-11-07, 16:43
Medlem
lecnacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azzabrazza
Det verkar uppenbart att Di leva både är musiker och andlig charlatan. Kanske ingen ovanlig kombination dock.

Jo, det är uppenbarligen inte ett friskt förhållande när man tycks tro att sin pojkvän är Gud och har återvänt till jorden för att rädda världen...
Citera
2009-11-07, 17:00
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheZoo
En vild gissning är att han skriver sina låtar då det finns harmoni,energi och ett allmänt välbefinnande, nu är det väl allt annat och dessutom ingen tid för reflektion.

Men klart han borde anlitat Paul Ronge eller varför inte någon från FB´s elitstyrka.

Problemet är att reflektion är just vad vi ser, men fel typ av reflektion. Man skriver helt enkelt inte sådana brev i sådana situationer ifall det inte är så att man känslomässigt står utanför situationen. Försök att sätta dig in i situationen och fundera lite på hur brevet skulle kunna se olika ut beroende på vem den andra personen är, och beroende på när man skriver brevet. Vad vi ser är ju skrivet av någon som känslomässigt inte är närvarande, vilket är mycket konstigt med tanke på vilket förhållande de två är tänkta att ha till varandra.

Han känns helt enkelt väldigt kall, och tyvärr överensstämmer bilden med någon som är manipulativ och har någon form av psykisk störning.
Citera
2009-11-07, 17:36
Medlem
Von0bens avatar
Citat:
Det verkar uppenbart att Di leva både är musiker och andlig charlatan. Kanske ingen ovanlig kombination dock.

Jag tror det är en rätt ovanlig kombination.

Di Leva tycks ju närmast blivit nån sorts kultperson. Han liknar nästan en sektledare, i new age världen har han antagligen folk som skulle göra vad som helst för honom.
Det är en sluten värld som inte syns så mycket i offentligheten, men jag tror i princip han skulle kunna livnära sig på heltid genom att åka runt mellan olika new age-kurser och konferensgårdar. Han har verkligen fått nån sorts jesus-status bland "de troende".

Det märker man ju på hans tjej också, även nu efteråt när hon talar ut så pratar hon sådär di leva flummigt om "all kärlek" "kosmos" osv. Han måste influera människor hårt.

Jag tror Di Leva utan några problem skulle kunna dra ihop en jävla massa människor och bli nån sorts sektledare.
Citera
2009-11-07, 17:38
Medlem
Brevet är distanserat och påminner om något en sektledare skulle säga om en avfälling. Krishna-rörelsen är en sekt. Att gå klädd i säck och prata med gnällig röst betyder inte att man är fridfull utan störd. Bor han i ett kollektiv eller är villan hans lilla harem?
Citera
2009-11-07, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Von0ben

Charles Manson, Carola?
Citera
2009-11-07, 17:40
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanielNinoa
Nyheterna från hans ex är faktiskt att Tompa är gubbsjuk, knullar runt som bara fan och att han är svartsjuk av sig. Men, att han inte slagit henne eller någon annan, vad hon vet. Däremot så skall tydligen Zinat vara helt rubbad och ännu mer svartsjuk och kontrollerande. Så, ja, nu vände det.

Denna info kommer direkt från hans ex.'

Edit:

Men jag vet inte om jag tror på hans ex. Kanske fick hon inte stryk, men det utesluter ju inte att andra fick det.

Man kan tänka sig diverse om hur Zinat är, men spontant undrar man, hur kan exet ha sådan information?

Vad man skulle vilja veta är hur det gick till när Zinat och TdL blev ett par och lite mer om bekantskapskretsen runt TdL. Dessutom vore det bra med mer information om Zinat. Hon är 42 år och borde rimligen ha tidigare pojkvänner och ett liv före det att hon träffade TdL.
Citera
2009-11-07, 17:42
Medlem
Von0bens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rostbiffsglade-rolf
Charles Manson...
Ja, han spelade ju in musik på kåken till och med.
Men han var rockmusiker innan morden också?
Citera
2009-11-07, 17:54
Medlem
Citat:
Ja, han spelade ju in musik på kåken till och med.
Men han var rockmusiker innan morden också?
Hur mycket "musiker" han nu var... Neil Young tror jag var fascinerad och ville spela in honom - "han spelade aldrig samma sak varje gång" - ja ja, många psykos kan väl uttrycka sig expressivt i bild och musik etc...

Även "samarbete" med Dennis Wilson, trummis i Beach Boys...

nån som vet mer?
Citera
2009-11-07, 18:10
Medlem
Azzabrazzas avatar
Citat:

Di Leva tycks ju närmast blivit nån sorts kultperson. Han liknar nästan en sektledare, i new age världen har han antagligen folk som skulle göra vad som helst för honom.
Det är en sluten värld som inte syns så mycket i offentligheten, men jag tror i princip han skulle kunna livnära sig på heltid genom att åka runt mellan olika new age-kurser och konferensgårdar. Han har verkligen fått nån sorts jesus-status bland "de troende".

Det märker man ju på hans tjej också, även nu efteråt när hon talar ut så pratar hon sådär di leva flummigt om "all kärlek" "kosmos" osv. Han måste influera människor hårt.

Jag tror Di Leva utan några problem skulle kunna dra ihop en jävla massa människor och bli nån sorts sektledare.
Nja, det blir väl mer utstuderat i Di Levas fall, eftersom han rör sig inom New age flummeriet som just har en sådan stämpel. Men musiker med Jesuskomplex är ju annars inget ovanligt. Bono är t.ex en annan duktig skitsnackare som får fylla det andliga och politiska tomrummet med sin narcissim.

I övrigt tror jag du har rätt, eller så blir han en ny Hans Scheike kanske?
Senast redigerad av Azzabrazza 2009-11-07 kl. 18:17.
Citera
2009-11-07, 18:31
Medlem
yellowboxfishs avatar
Citat:
Nja, det blir väl mer utstuderat i Di Levas fall, eftersom han rör sig inom New age flummeriet som just har en sådan stämpel. Men musiker med Jesuskomplex är ju annars inget ovanligt. Bono är t.ex en annan duktig skitsnackare som får fylla det andliga och politiska tomrummet med sin narcissim.

I övrigt tror jag du har rätt, eller så blir han en ny Hans Scheike kanske?
OT: Även jag drar paralleller till Bono och hans dravel vad gäller di Levas Jesuskomplex och predikande (obs INGA jämförelser i övrigt så jag inte får alla dessa Bono-frälsta på mig).

Men allvarligt, de här inläggen på di Levas gästbok På riktigt undrar jag, vad är det frågan om? Är samtliga inblandade spritt språngande?
Citera
2009-11-07, 19:42
Medlem
Tagelapas avatar
"Artisten Thomas Di Leva driver ett kommersiellt tempel i centrala Stockholm. ”När folk sa till honom att det genererar dålig karma att inte betala skatt för inkomsterna från templet, avfärdade han det med att karma bara är till för dödliga”, säger en källa till Realtid.se.

Källa: www.realtid.se

Undrar vem han tror att han är, Fadern, Sonen eller den helige Ande.
Citera
2009-11-07, 20:36
Medlem
Citat:

Nej, det skulle han inte. Han har tillhandahållit lättsmält hippiesnack i alla år - de flesta vuxna människor fattar att hans kärlekspredikande har varit en image. Som nu har spruckit med dunder och brak!
Problemet är att han lurat i många ungdomar att han är nån slags profet som har svar på deras existensiella (och alla andra) frågor. De är nog ganska besvikna på den vissnande Rymdblomman idag. Han visade sig ju bara vara en rädd liten skit bakom den storvulna Jesus-fasaden... som väntat!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in