2009-11-06, 10:16
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L0daren
Patetiskt Carl.
Du har suttit och eldat på lika gott som någon annan, om inte mer än andra till och med. Stå för det du gjort för fan.

Thomas Di Leva är inte den frälsaren han utger sig för att vara. Det finns miljontals svenska män som behandlar sina kvinnor bättre. Han ska bara hålla käften och gömma sig någonstans. Det är skönt att folk fått upp ögonen, hoppas det skvallras riktigt mycket om detta as så att han inte får sitta i någon morgonsoffa och predika kosmisk kärlek.

Om du läser inlägget igen så inser du att det är just det jag menar.
Fjant.
Citera
2009-11-06, 10:24
Medlem
Von0bens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayito
Det innebär att trollen kommer att fortsätta att skriva sina drapor på nätet och journalistkåren och feministerna kommer att trumma på utan att ha lärt sig något fram tills nästa Drama Queen dyker upp. Och när hon så dyker upp så måste vi alla börja om från början likt en oändlig resa till Kosmos.

Allt tyder på att vi har att göra med en brud som gjort bort sig. Nu så. Hur kan någon vara förvånad?

Exakt. Det är skrämmande hur lätt det är att krossa någons rykte utan att det behöver vara sant. En hysterisk kvinnas ord räcker, oavsett om hon sen tar tillbaka det och mannen rentvås och undersökning läggs ner.

Irriterande också med alla haters som spritt rykten om sånt här i flera år fast det antagligen inte är sant. Det har väl att göra med att man irriterar sig på "bögen" di leva och vill plocka ner honom från "sina höga hästar" / "få helgonglorian på svaj" osv.
Citera
2009-11-06, 10:30
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Vårt rättssystem bygger på att man är oskyldig tills motsatsen är bevisad, det ska vi vara jävligt tacksamma över att det är så och inte tvärtom.

Men det betyder ändå inte att det inte är sant, eller hur?
Citera
2009-11-06, 10:32
Medlem
Pratbubblans avatar
Inte oskyldig enligt Zinat

Hon talar ut i Expressen:

Citat:
Expressen läser upp artistens brev för kvinnan, som även hon är känd från underhållningsbranschen.
– Jag blir helt förkrossad när jag hör detta. Jag har skyddat min före detta pojkvän, men nu kan jag inte tiga längre.
– Jag har levt under konstant rädsla de år vi varit tillsammans. Hans kontrollbehov och svartsjuka är enormt.
Vad är din version av vad som hände?
– Av hänsyn till min före detta pojkväns familj vill jag inte i detalj gå in på vad som hände. Vi hade en konflikt och jag blev jätterädd. Det stämmer att jag tog kniven, men det var för att skydda mig. Han är mycket starkare än jag och jag vädjade att han skulle lämna mig i fred, säger kvinnan.
Vill få ett slut
Varför sa du inte det här till polisen?
– Många i min omgivning vet hur jag har haft det de senaste åren. Han har försökt att radera min självkänsla och han har nästan lyckats. Men nu får det vara nog. Jag vill honom inget ont. Jag vill bara få ett slut på det här och få gå vidare.

Vad händer nu?
– Jag har hämtat de saker som jag hade hemma hos honom och jag har brutit med honom.
– Han ville att jag skulle bli hemmafru och ge upp min karriär. Jag har tvingats ställa in massor av jobb på grund av hans svartsjuka. Nu vill jag satsa på mitt arbete och mina barn igen.

http://www.expressen.se/noje/1.17705...r-kandisfallet
Citera
2009-11-06, 10:35
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Von0ben
Exakt. Det är skrämmande hur lätt det är att krossa någons rykte utan att det behöver vara sant. En hysterisk kvinnas ord räcker, oavsett om hon sen tar tillbaka det och mannen rentvås och undersökning läggs ner.

Irriterande också med alla haters som spritt rykten om sånt här i flera år fast det antagligen inte är sant. Det har väl att göra med att man irriterar sig på "bögen" di leva och vill plocka ner honom från "sina höga hästar" / "få helgonglorian på svaj" osv.

Det är alltid en hysterisk kvinna som får skulden....

Tror du att det alltid är så? Är det en tillfällighet att Di Levas kvinnor anklagar honom för misshandel? Eller rent av en konspiration?
Eller kanske den skenhelige DiLeva söker upp svaga kvinnor som han kan styra?
Citera
2009-11-06, 10:35
Moderator
blomvattnares avatar
Flickvännen uttalar sig.

Citat:
Vi hade en konflikt och jag blev jätterädd. Det stämmer att jag tog kniven, men det var för att skydda mig. Han är mycket starkare än jag och jag vädjade att han skulle lämna mig i fred, säger kvinnan.
Vill få ett slut
Varför sa du inte det här till polisen?
– Många i min omgivning vet hur jag har haft det de senaste åren. Han har försökt att radera min självkänsla och han har nästan lyckats.

Citat:
– Han ville att jag skulle bli hemmafru och ge upp min karriär. Jag har tvingats ställa in massor av jobb på grund av hans svartsjuka. Nu vill jag satsa på mitt arbete och mina barn igen.

OK.
Jobbigt förhållande med konflikter och olika åsikter.
Stormigt gräl.
Men inte någonstans säger hon att han har misshandlat henne, varken förr eller den aktuella kvällen.

Citera
2009-11-06, 10:37
Medlem
Det svänger fram och tillbaka ordentligt här. Nu har hon ju själv halvt om halvt berättat att han åtminstone gör henne "rädd". En form av misshandel det med?
Citera
2009-11-06, 10:37
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen

Tror du att det alltid är så? Är det en tillfällighet att Di Levas kvinnor anklagar honom för misshandel? Eller rent av en konspiration?
Eller kanske den skenhelige DiLeva söker upp svaga kvinnor som han kan styra?

Men så är det ju inte alls. Eller hur?

Däremot är exets nya berättelse inte helt oväntad sedan di Leva presenterat sitt brev...
Citera
2009-11-06, 10:38
Medlem
Von0bens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen

Tror du att det alltid är så? Är det en tillfällighet att Di Levas kvinnor anklagar honom för misshandel?

Vilka andra kvinnor har anklagat honom för misshandel? Länka gärna.

Jag tycker hans brev klarar ut situationen rätt bra. Dessutom är ärendet nerlagt.
Det tycks inte förekommit någon misshandel.
Citera
2009-11-06, 10:39
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xd67
Det svänger fram och tillbaka ordentligt här. Nu har hon ju själv halvt om halvt berättat att han åtminstone gör henne "rädd". En form av misshandel det med?

Alltså, vad skriver du här?
Citera
2009-11-06, 10:40
Medlem
L0darens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pratbubblan
Hon talar ut i Expressen:

Hon beskriver i detalj det som man kan läsa om i andra trådar på FB, Thomas ständiga svartsjuka och hans absurda behov av kontroll.
Hon bekräftar också att hon skyddat honom, antagligen har han manipulerat henne genom sina barn som hon säkert haft i åtanke.

Hur länge ska denna sjuka individ få misshandla och utnyttja kvinnor?

Carl: Håll käft eller bidra till tråden.
Citera
2009-11-06, 10:41
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xd67
OM hennes berättelse stämmer så gör hon förstås rätt i att avsluta förhållandet.
En hotfull situation är otrevlig även om det inte utmynnar i misshandel.

Men tråden handlar om en ev. misshandel, och det har ännu inte framkommit något alls som styrker det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in