2009-11-06, 08:21
Medlem
avgas77s avatar
Tja, jag vidhåller att man inte kan dra några som helst slutsatser huruvida ,den iofs konstige, Di Leva är skyldig till misshandel eller ej.

Att många här svärtar ner honom p g a "rykten" är bara patetiskt.

Jag som också gillar Bukowski blir bara lack ner ngn här i tråden använder Bukowski för att "bevisa" sina fantasier.
Det kan ju faktiskt vara så att Di Leva är helt jävla oskyldig !

Ett (enligt mig troligt) scenario :

Di Leva har hånglat lite med den omtalade 16-åriga bruden, pussats o kramats bara kanske...
Di Levas brud får ett "mellanösternspel" - d v s skriker, gråter, river sig själv och hotar både honom och sig själv med en förskärare.
Di Leva står förmodligen i det läget med en stor öppen jävla mun och har ingen som helst jävla aning vad fan han skall göra åt detta..
När den hysteriska kärringen sen börjar skära i sina egna kläder - för att demonstrera "allvaret" i detta psykotiska beteende ringer han (eller kanske grannarna) polisen.
Länsman anländer och det första de ser är en numera söndergråten uppriven brud med sönderskurna kläder....
Well....resten kan ju en idiot räkna ut...
Citera
2009-11-06, 08:47
Medlem
Radhusbiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avgas77
Tja, jag vidhåller att man inte kan dra några som helst slutsatser huruvida ,den iofs konstige, Di Leva är skyldig till misshandel eller ej.

Att många här svärtar ner honom p g a "rykten" är bara patetiskt.

Jag som också gillar Bukowski blir bara lack ner ngn här i tråden använder Bukowski för att "bevisa" sina fantasier.
Det kan ju faktiskt vara så att Di Leva är helt jävla oskyldig !

Ett (enligt mig troligt) scenario :

Di Leva har hånglat lite med den omtalade 16-åriga bruden, pussats o kramats bara kanske...
Di Levas brud får ett "mellanösternspel" - d v s skriker, gråter, river sig själv och hotar både honom och sig själv med en förskärare.
Di Leva står förmodligen i det läget med en stor öppen jävla mun och har ingen som helst jävla aning vad fan han skall göra åt detta..
När den hysteriska kärringen sen börjar skära i sina egna kläder - för att demonstrera "allvaret" i detta psykotiska beteende ringer han (eller kanske grannarna) polisen.
Länsman anländer och det första de ser är en numera söndergråten uppriven brud med sönderskurna kläder....
Well....resten kan ju en idiot räkna ut...

Inte troligt. Han stod nog med brallorna nere vid knävecken och åderpålen i truten på den späda 16-åringen.
Citera
2009-11-06, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radhusbiff
Inte troligt. Han stod nog med brallorna nere vid knävecken och åderpålen i truten på den späda 16-åringen.

Varför skulle ditt påstånde vara mer troligt?
Citera
2009-11-06, 08:55
Medlem
L0darens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Det är lätt att gasa på höga växlar. Jag har alltid trott att det tidigare ryktet om att Di Leva skulle spöa fruntimmer var rent påhitt. Måste erkänna att jag under gårdagen ändrade uppfattning, just pga påeldandet i denna tråd. Nu i efterhand så osar det hela katt. Alla vet ju att fruntimmer är djävulens verk, fan vet vad de är kapabla till....Detta är ytterligare ett bevis, det är alltid mannen som är den skyldige.

Patetiskt Carl.
Du har suttit och eldat på lika gott som någon annan, om inte mer än andra till och med. Stå för det du gjort för fan.

Thomas Di Leva är inte den frälsaren han utger sig för att vara. Det finns miljontals svenska män som behandlar sina kvinnor bättre. Han ska bara hålla käften och gömma sig någonstans. Det är skönt att folk fått upp ögonen, hoppas det skvallras riktigt mycket om detta as så att han inte får sitta i någon morgonsoffa och predika kosmisk kärlek.
Citera
2009-11-06, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L0daren
Patetiskt Carl.
Du har suttit och eldat på lika gott som någon annan, om inte mer än andra till och med. Stå för det du gjort för fan.

Thomas Di Leva är inte den frälsaren han utger sig för att vara. Det finns miljontals svenska män som behandlar sina kvinnor bättre. Han ska bara hålla käften och gömma sig någonstans. Det är skönt att folk fått upp ögonen, hoppas det skvallras riktigt mycket om detta as så att han inte får sitta i någon morgonsoffa och predika kosmisk kärlek.

Har du ens fakta på det du påstår?

Du verkar vara en person som argumenterar utifrån enbart känslor och glömmer fakta och sunt förnuft.
Citera
2009-11-06, 09:08
Medlem

Är verkligen detta brev for real Förstår att han skulle vilja lämna en förklaring till vad som hänt och poängtera sin oskuld men detta..? Tycker det är fult att hänga ut Zinat och få henne att låta som ett jävla psykfall. Låter faktiskt rätt misstänkt...

Jag häpnar över dessa rader Jag erbjöd mig att ge DNA test på mina händer och naglar angående de rivmärken hon orsakat sig själv med sina naglar i sitt förtvivlat upprörda tillstånd. Polisen sa till mig att det inte var nödvändigt.

Va fan, är de inte skyldiga att göra en enkel undersökning? Jag menar både för att kunna rentvå Di Leva alt syna hans eventuella bluff där?
Citera
2009-11-06, 09:08
Medlem
Radhusbiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayito
Ok, folks. En nyreggad har PM-at mig: Jag skriver dock inte ut nicket:

"skyldig
Hej där - jag är ny här så jag kan inte posta ännu -

Vill bara säga att jag har insidesinformation att tdl är fullt skyldig till detta.

Att z väljer att ljuga i förhören handlar om att skydda tdl:s familj och att slippa rättsprocessen.

nästa gång tar någon annan smällarna.

han är slipad. Han skrubbade naglarna med alkolösning innan han kom med sitt flotta erbjudande om att bli testad.

Fattar inte att ni köper hans lätta bluff.

både han och exfrun katarina missbrukar f ö droger, hon troligen dock tyngre saker än han, därav det slitna utseendet."

ANALYS:

Är folk fullständigt galna? Ingen bryr sig om något jävla DNA-test. Poängen är att di Leva levererar en fullständigt trovärdig historia - inte sagt att den är sann men den är som sagt jävligt trovärdig.

Problemet med di Levas historia är att den inte riktigt ställer bruden i så bra ljus - men likväl kan den vara fullständigt sann. Trovärdig är den iaf.

Och om det är så att vi har att göra med ännu en Drama Queen så spelar det ingen som helst roll om det hittats skador på henne eller inte. Antingen har hon orsakat dessa själv eller också har mannen orsakat dessa i den sjuka situation han befann sig i.

Det viktiga här är att ingen skuld alls ska falla på mannen och sedan kan ni ta era jävla DNA-tester, alkolösningar och vad det nu är och stoppa upp i arslet.

Di Levas historia är alltså fullständigt trovärdig från början till slut. Om den nu är sann så ställer han trollen i denna tråd i en jobbig sits - trollen framstår som efterblivna fån. Dessutom ställer di Levas historia den dumfeministiska journalistkåren och kvinnorörelsen i Sverige i en jobbig sits - de framstår nämligen som rabiata extremister som inte tål något som går emot deras livsåskådning.

Det innebär att trollen kommer att fortsätta att skriva sina drapor på nätet och journalistkåren och feministerna kommer att trumma på utan att ha lärt sig något fram tills nästa Drama Queen dyker upp. Och när hon så dyker upp så måste vi alla börja om från början likt en oändlig resa till Kosmos.

Allt tyder på att vi har att göra med en brud som gjort bort sig. Nu så. Hur kan någon vara förvånad?

Men hej ditt jävla spån! Har du frigång nu igen. Du gjorde ju bort dig så det sjöng om det när du frenetiskt försvarade våldtäktsmännen på Stureplan som rövknullade en tonårsbrud med en fjärrkontroll. Du satt 24/7 och gjorde ner den tjejen. Sen åkte dom grabbarna in på kåken.

Du har verkligen ett bra track record när det kommer till att bedöma människors trovärdighet
Citera
2009-11-06, 09:16
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_

Du verkar vara en person som argumenterar utifrån enbart känslor och glömmer fakta och sunt förnuft.

Allvarlig vad du tjatat om fakta i en skvallertråd.
Sen, tror du på fullaste allvar att alla män som klarat sig undan på grund av återtaget vittnesmål är oskyldiga??

Di Leva är skyldig som synden. Det är min övertygelse.
Citera
2009-11-06, 09:19
Medlem
Radhusbiffs avatar
Citat:
Varför skulle ditt påstånde vara mer troligt?

För att hans före detta kvinna verkar ha fått ett veritabelt frispel på honom. Jag tror helt enkelt mer på kuken än kramen. Så!
Citera
2009-11-06, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen
Allvarlig vad du tjatat om fakta i en skvallertråd.
Sen, tror du på fullaste allvar att alla män som klarat sig undan på grund av återtaget vittnesmål är oskyldiga??

Di Leva är skyldig som synden. Det är min övertygelse.

Vårt rättssystem bygger på att man är oskyldig tills motsatsen är bevisad, det ska vi vara jävligt tacksamma över att det är så och inte tvärtom.
Citera
2009-11-06, 09:22
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Vårt rättssystem bygger på att man är oskyldig tills motsatsen är bevisad, det ska vi vara jävligt tacksamma över att det är så och inte tvärtom.

Varför då? Nu får vi ju kanske dras med honom flera år till
Citera
2009-11-06, 10:06
Medlem
L0darens avatar
Citat:

Vi diskuterar i ett forum som heter skvaller, här är jag fri att förtala vem helst jag känner för det utan någon grund som helst. Suck it up bitch

Thomas Di Leva är ett äckel och jag ser gärna att han går under, genom att baktala honom hoppas jag att detta bidrar tills hans förfall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in