2009-11-06, 13:07
Medlem
xallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Supermarine
Jovisst men hur mycket är sant och hur mycket är det vanliga gamla illvilliga skvallret som riktas mot alla som är kända just för att de är kända och de som sprider ryktena inte är det?

Rykten kommer och rykten går, rykten som däremot hänger kvar år efter år.....

Di Leva är våldsamt svartsjuk och drar sig inte för att bryta ned kvinnor psykiskt och fysiskt.

"– Många i min omgivning vet hur jag har haft det de senaste åren. Han har försökt att radera min självkänsla och han har nästan lyckats. Men nu får det vara nog, säger hon till Expressen.
Hon berättar också att hon varit tvungen att ställa in massor av jobb på grund av Thomas Di Levas svartsjuka. Hon har nu lämnat honom och ska satsa på sitt arbete igen."
Citera
2009-11-06, 13:08
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shine_
Jag är lugnt, men du försvarar inte ditt resonemang?
Om du visste att en bekant hade blivit misshandlad av A, men kom undan med det, skulle du då inte döma A för den handlingen?

Jag skulle fan i mig inte göra det! Inte mina polare heller. Nu lever du och jag på två skilda planeter uppenbarligen.

Jag skulle först ta reda på vad som hänt och jag skulle personligen reagera om en sådan viktig som en kniv kommer fram under resans gång. Hur skulle jag reagera? Jo, jag skulle säga till mig själv att detta indikerar att jag måste hålla huvudet kallt tills jag har bättre koll på läget och fått höra alla inblandades del av saken.

Bara ett förslag. Men du gör som du vill...
Citera
2009-11-06, 13:09
Bannlyst
Dessutom så verkar ju Zinat ha tänkt till litet i samband med sina "anklagelser". Först var ju dethela så ledsamt och de skulle gå skilda vägar, sedan när det gått litet tid tog hon tillbaka det hon sagt. "Polisen hade missuppfattat" Visst då kan man fråga sig har hon ändrat sig för det faktum att hennes karriär hjälps upp av att hänga ihop med Di Leva och därmed låtit udda vara jämnt? Har hon beslutat sig att blunda för allt för att inte såga av sin egen karriärgren som hon sitter på av rädsla för att hennes eget kändisskap inte tål att vara avhängd från honom. Ungefär på samma sätt som Victoria Beckham behöver David och inte är ett dyft utan honom?

Eller hittade hon på alltihop för att försöka öka sina aktier såsom tjejen det är synd om. Ungefär på samma sätt som Linda Bengzing och Dede Lopez och andra försökt att hamna på förstasidan genom att kasta skit på sina respektive?

Tänkte hon då om sedan hon konstaterat att hennes kändisskap inte är så mycket värt om hon inte är ihop med Di Leva och därför behöver honom för att kunna komma ifråga. Hennes artistgärning är ju trots allt inte jämförbar med hans.

Vad är sant och vad är inte sant och vem tjänar på vad?
Citera
2009-11-06, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shine_
Jag är lugnt, men du försvarar inte ditt resonemang?
Om du visste att en bekant hade blivit misshandlad av A, men kom undan med det, skulle du då inte döma A för den handlingen?

Nu är det så att denna händelse kom till polisens kännedom och de ansåg ingen anledning att misstänka Di Leva. Det är faktiskt ett stort rättsligt problem i vårt land att kvinnor särbehandlas på ett positivt sätt i förhållande till män, detta är nästan ett lika känsligt ämne som invandringen och folk lägger hellre locket på och svarar med något begåvat som "kvinnohatare".
Citera
Medlem
Shine_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayito
Jag skulle fan i mig inte göra det! Inte mina polare heller. Nu lever du och jag på två skilda planeter uppenbarligen.

Jag skulle först ta reda på vad som hänt och jag skulle personligen reagera om en sådan viktig som en kniv kommer fram under resans gång. Hur skulle jag reagera? Jo, jag skulle säga till mig själv att detta indikerar att jag måste hålla huvudet kallt tills jag har bättre koll på läget och fått höra alla inblandades del av saken.

Bara ett förslag. Men du gör som du vill...

Det där är skitsnack. Lägg där till att du vet att A är våldbenägen och att incidenter hänt mängder med gånger tidigare. Inte fan skulle du inte dömma den personer. Nu försöker du bara plocka poäng.
Citera
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Dessutom så verkar ju Zinat ha tänkt till litet i samband med sina "anklagelser". Först var ju dethela så ledsamt och de skulle gå skilda vägar, sedan när det gått litet tid tog hon tillbaka det hon sagt. "Polisen hade missuppfattat" Visst då kan man fråga sig har hon ändrat sig för det faktum att hennes karriär hjälps upp av att hänga ihop med Di Leva och därmed låtit udda vara jämnt? Har hon beslutat sig att blunda för allt för att inte såga av sin egen karriärgren som hon sitter på av rädsla för att hennes eget kändisskap inte tål att vara avhängd från honom. Ungefär på samma sätt som Victoria Beckham behöver David och inte är ett dyft utan honom?

Eller hittade hon på alltihop för att försöka öka sina aktier såsom tjejen det är synd om. Ungefär på samma sätt som Linda Bengzing och Dede Lopez och andra försökt att hamna på förstasidan genom att kasta skit på sina respektive?

Tänkte hon då om sedan hon konstaterat att hennes kändisskap inte är så mycket värt om hon inte är ihop med Di Leva och därför behöver honom för att kunna komma ifråga. Hennes artistgärning är ju trots allt inte jämförbar med hans.

Detta ska sättas ihop med Xallos inlägg. Vi behöver alla hålla huvudet kallt.

En sak är iaf säker: det är något konstigt med hennes historia...
Citera
2009-11-06, 13:12
Medlem
Neeeeej!

Tomas är ju GUD. Får bara inte va sant..
Tyvärr känns det ju rätt troligt.
Citera
2009-11-06, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Rykten kommer och rykten går, rykten som däremot hänger kvar år efter år.....

Di Leva är våldsamt svartsjuk och drar sig inte för att bryta ned kvinnor psykiskt och fysiskt.

"– Många i min omgivning vet hur jag har haft det de senaste åren. Han har försökt att radera min självkänsla och han har nästan lyckats. Men nu får det vara nog, säger hon till Expressen.
Hon berättar också att hon varit tvungen att ställa in massor av jobb på grund av Thomas Di Levas svartsjuka. Hon har nu lämnat honom och ska satsa på sitt arbete igen."

Tror faktiskt det ligger något i detta. Zinat hade en karriär som pekade spikrakt uppåt när hon blev ihop med Di Leva. Med tanke på att hon inte var så känd och blev tillsammans med en av sveriges mest berömda artister så är det konstigt att det har varit så tyst om henne. Hon borde ju ha blivit ännu mer känd när de var tillsammans och figurerat mer i media men det är snarare tvärtom. Kanske för att någon var sjukligt svartsjuk..
Citera
2009-11-06, 13:13
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av takidababy
Tror faktiskt det ligger något i detta. Zinat hade en karriär som pekade spikrakt uppåt när hon blev ihop med Di Leva. Med tanke på att hon inte var så känd och blev tillsammans med en av sveriges mest berömda artister så är det konstigt att det har varit så tyst om henne. Hon borde ju ha blivit ännu mer känd när de var tillsammans och figurerat mer i media men det är snarare tvärtom. Kanske för att någon var sjukligt svartsjuk..

Ursäkta. Men nu kommer du att idiotförklaras av hundratals användare på detta forum så jag avstår av ren barmhärtighet...
Citera
2009-11-06, 13:13
Medlem
L0darens avatar
Citat:

Hon verkar ju av allt att döma varit mycket förälskad i Di Leva och anammat hela hans livsstil och stött alla hans projekt osv.
Att kvinnor som blir misshandlade försvarar förövaren är väl det mycket vanligt också, de skyller på sig själva(ibland med fog, ibland inte).

De rykten som gått om Thomas Di Leva i många år kan inte vara en tillfällighet. De bekräftas av alla möjliga människor, jag har släkt som jobbar inom industrin och de alla har fått höra förstahandsrykten om denna människa. Ingen är förvånad över det som har hänt senaste dagarna, vilket har sin naturliga förklaring.
Citera
2009-11-06, 13:14
Medlem
Dr Tolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birabirabira
Zinat har även en bostad i Glommersträsk.....det står inget om det nånstans?
Står här i en gammal artikel, om hon nu har den kvar.
Citera
2009-11-06, 13:15
Medlem
Shine_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Nu är det så att denna händelse kom till polisens kännedom och de ansåg ingen anledning att misstänka Di Leva. Det är faktiskt ett stort rättsligt problem i vårt land att kvinnor särbehandlas på ett positivt sätt i förhållande till män, detta är nästan ett lika känsligt ämne som invandringen och folk lägger hellre locket på och svarar med något begåvat som "kvinnohatare".
...och där kom den där gamla godingen.
Särbehandling tycker jag lika illa om som du, men i det här fallet vet jag för hundrade gången vilket as Di Leva är och vad han gjort. De la ju ner målet, är det särbehandling?

Nu orkar jag inte med er, lustigt att ni engagerar er så pass mycket i något ni inte vet någonting om, återigen. Båda ni nör nog dra ner till Thailand och hämta upp en fru som passar er bättre än våra svenska kvinnor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in