2009-12-02, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chutzpan
"Mycket tyder på"? Vad det mycket skulle vara vet jag inte men jag känner personen ifråga och vet hur detta har utvecklats från början till slut.

Thomas di Leva är en mycket sjuk person kan jag bara säga. Mycket mycket sjuk.

Men berätta hur sjuk då annars behöver du inte posta mer.

Någon som vet mer om sekten? Var kan man läsa mer om "läran".
Citera
2009-12-02, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Satan’s Skull
Är han fortfarande ihop med Zinat? Det sista jag hörde var att han är så svartsjuk och kontrollerande att han inte låter henne ha egen mobiltelefon.

Det stämde absolut i somras då du skrev detta. Jag hade då turen att vara kompis med hennes son med så jag lyckades ibland ringa henne via honom (när Thomas inte var där, givetvis)

Citat:
Ursprungligen postat av rathagi
själv känner jag en kille som jobbat med dileva på hans nya skiva. enligt honom är det zinat som ställer till med galenskaper i det förhållandet. har tom hört att hon fortfarande träffar sin fd man i skåne bakom ryggen på dileva. men det kanske bara är rykten.

Thomas lät henne inte träffa sin 4-åriga son för att han menade att det bara var en förevändning för att sätta på sonens pappa. Också en gång förra året träffade jag henne och Thomas på ett fik och själv tog jag med min dåvarande dejt som typ satt och gned sig mot mig i mitt knä. Det dög inte för honom dock, utan efter att de kom hem fick hon stryk eftersom han menade att hon bara ville bli påsatt av mig och jag ville samma sak.
Citera
2009-12-02, 18:38
Medlem
Hans rykte sprider sig mer och mer ut i det offentliga.

http://www.youtube.com/watch?v=6pwLT99fcb4

Kan säga att mannen som står på scenen är en nära vän till Zinat och har haft en hel del inblick i deras förhållande.
Citera
2009-12-02, 19:13
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bedbug
Hans rykte sprider sig mer och mer ut i det offentliga.

http://www.youtube.com/watch?v=6pwLT99fcb4

Kan säga att mannen som står på scenen är en nära vän till Zinat och har haft en hel del inblick i deras förhållande.

https://www.flashback.org/showpost....postcount=1116
Citera
2009-12-02, 19:30
Medlem
Von0bens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bedbug

Det gör ju det hela mest osmakligt och inte speciellt kul att han hetsar på grund av historier från sin kompis. Part i målet som "skämtar" om någon ens kompis har nåt emot. Liknar förtal.
Citera
2009-12-02, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fossmomannen
Men berätta hur sjuk då annars behöver du inte posta mer.

Någon som vet mer om sekten? Var kan man läsa mer om "läran".

Gå upp till Tegnérlunden där han har sitt dilevaistiska (jag skämtar inte, det kallas så) tempel. Där snackar han en massa skitsnack och har sex med väldigt unga tjejer, i allmänhet av den psykiskt lite känsligare sorten.

Jag visste att han var extremt svartsjuk under tiden han och Zinat var ihop men när hon nyligen berättade för mig vad som hade hänt satt jag och skakade. Av hänsyn till henne (och senare också Thomas son) så vill jag inte gå in på vad som hände så mycket närmre. Jag vill bara säga detta för att folk ska förstå och kanske i förlängningen så kommer fler kvinnor förstå att de inte är ensamma i hur de har behandlats och kan anmäla vad de har fått utstå.
Senast redigerad av Chutzpan 2009-12-02 kl. 22:16.
Citera
2009-12-07, 00:58
Medlem
TigerKids avatar
Men i längden kanske inte hans familj är så mycket hjälpta av att hon avstår från att anmäla? Det är väl stort av henne antar jag, men kanske skulle han själv och därmed hans son vara hjälpt av att få ett slut på detta? Karlen kanske behöver hjälp – något slags behandling? Om de nu får det... Vet ju inte vad för problem som kan ligga till grund. Psykiskt, personligt, alkohol (andra droger?)...
Citera
2009-12-08, 18:17
Bannlyst
Visst skulle alla vara hjälpta av att Zinat anmälde

Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Men i längden kanske inte hans familj är så mycket hjälpta av att hon avstår från att anmäla? Det är väl stort av henne antar jag, men kanske skulle han själv och därmed hans son vara hjälpt av att få ett slut på detta? Karlen kanske behöver hjälp – något slags behandling? Om de nu får det... Vet ju inte vad för problem som kan ligga till grund. Psykiskt, personligt, alkohol (andra droger?)...

men Zinat är precis som alla andra tidigare drabbade livrädda för den ytterligare förnedring och förminskande behandling de skulle få utstå när hela "Sveriges kärleksprofet" förnekar och anklagar dem för att vara paranoida o.dyl. En misshandlad kvinna behöver knappast ytterligare förnedring, de vill bara få frid och komma bort från sin plågoande, det tycker inte jag är så svårt att förstå.

Jag vet vad Tomas gjort, både nu och innan. Zinat hann inte mer än lämna huset förresten innan han hade sin nya unga flickvän där. Det blir det nya offret och jag önskade att Zinat vågade anmäla för att rädda henne. Den nya kommer tyvärr försvara Di Leva för hon vill precis som alla andra försöka försvara och rädda sin "kärlek".

Det är ingen lätt sits för Di Levas före detta kvinnor. De slåss mot en fasad.
Citera
2009-12-10, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikJ
men Zinat är precis som alla andra tidigare drabbade livrädda för den ytterligare förnedring och förminskande behandling de skulle få utstå när hela "Sveriges kärleksprofet" förnekar och anklagar dem för att vara paranoida o.dyl. En misshandlad kvinna behöver knappast ytterligare förnedring, de vill bara få frid och komma bort från sin plågoande, det tycker inte jag är så svårt att förstå.

Jag vet vad Tomas gjort, både nu och innan. Zinat hann inte mer än lämna huset förresten innan han hade sin nya unga flickvän där. Det blir det nya offret och jag önskade att Zinat vågade anmäla för att rädda henne. Den nya kommer tyvärr försvara Di Leva för hon vill precis som alla andra försöka försvara och rädda sin "kärlek".

Det är ingen lätt sits för Di Levas före detta kvinnor. De slåss mot en fasad.

Vem är den nya flickvännen? Ålder på henne?
Citera
2009-12-10, 17:29
Medlem
Nyss mixade de olika di leva sånger med Prodogys smack my bitch up i P3:s Året som gick. Kanske vet de något.
Citera
2009-12-10, 18:23
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chutzpan
Gå upp till Tegnérlunden där han har sitt dilevaistiska (jag skämtar inte, det kallas så) tempel. Där snackar han en massa skitsnack och har sex med väldigt unga tjejer, i allmänhet av den psykiskt lite känsligare sorten.

Jag visste att han var extremt svartsjuk under tiden han och Zinat var ihop men när hon nyligen berättade för mig vad som hade hänt satt jag och skakade. Av hänsyn till henne (och senare också Thomas son) så vill jag inte gå in på vad som hände så mycket närmre. Jag vill bara säga detta för att folk ska förstå och kanske i förlängningen så kommer fler kvinnor förstå att de inte är ensamma i hur de har behandlats och kan anmäla vad de har fått utstå.

Om han nu är så förtjust i småflickor, varför blir han då ihop med Zinat? Hon är väl medelålders med diverse gökungar. Det är svårbegripligt.

Var det bara en täckmantel för de påstådda vederstyggligheterna i templet?
Citera
2009-12-11, 02:48
Medlem
Meatloves avatar
DiLeva+Karlstad

Jag såg Dileva i Karlstad i en butik i 27/11 och fick veta sen att han är typ lite ihop med en av expediterna. Jag kollade in de, när de stod och flörtade med varandra. Hon är ung och ser okej ut.

Jag kollade in honom sen och undrar nu "vad är hos honom som tjejerna tänder på".

Dileva är snart 50 år, är tjock och ser gravid ut, översminkad dessutom. En ful kärring snarare än en man, skit vilken läskigt snubbe han är.

Jag förstår inte hur så många tjejer kan falla för honom och hans shitsnack om kärlek. Karlstads fantastiske bloggare Fihilip Wildensam skrev om TDL nyligen. läs den.

http://www.philipwildenstam.se/2009/...-oavsett-pris/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in