Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Men i längden kanske inte hans familj är så mycket hjälpta av att hon avstår från att anmäla? Det är väl stort av henne antar jag, men kanske skulle han själv och därmed hans son vara hjälpt av att få ett slut på detta? Karlen kanske behöver hjälp – något slags behandling? Om de nu får det... Vet ju inte vad för problem som kan ligga till grund. Psykiskt, personligt, alkohol (andra droger?)...
men Zinat är precis som alla andra tidigare drabbade livrädda för den ytterligare förnedring och förminskande behandling de skulle få utstå när hela "Sveriges kärleksprofet" förnekar och anklagar dem för att vara paranoida o.dyl. En misshandlad kvinna behöver knappast ytterligare förnedring, de vill bara få frid och komma bort från sin plågoande, det tycker inte jag är så svårt att förstå.
Jag vet vad Tomas gjort, både nu och innan. Zinat hann inte mer än lämna huset förresten innan han hade sin nya unga flickvän där. Det blir det nya offret och jag önskade att Zinat vågade anmäla för att rädda henne. Den nya kommer tyvärr försvara Di Leva för hon vill precis som alla andra försöka försvara och rädda sin "kärlek".
Det är ingen lätt sits för Di Levas före detta kvinnor. De slåss mot en fasad.