Citat:
Så här skriver Williams:Vad var fel med det menar du?
Det är alltså ett citat från samma bok av Susan Williams som du själv citerat flera gånger.
Citatet bygger dessutom på ett brev av Bengt Rösiö som du också hänvisat till flera gånger.
Bengt Rösiös brev hänvisar till ett direkt uttalande av Meijer om att han hörde meddelandet kl 22 lokal tid, vilket var kl 21 i Ndola - alltså cirka 3 timmar innan Hammarskjölds flygplan kraschade.
Det är alltså ett citat från samma bok av Susan Williams som du själv citerat flera gånger.
Citatet bygger dessutom på ett brev av Bengt Rösiö som du också hänvisat till flera gånger.
Bengt Rösiös brev hänvisar till ett direkt uttalande av Meijer om att han hörde meddelandet kl 22 lokal tid, vilket var kl 21 i Ndola - alltså cirka 3 timmar innan Hammarskjölds flygplan kraschade.
Bengt Rösiö was one of many Swedes to read Hellberg’s article in Dagens Nyheter. Two days after its publication, he wrote a letter to the Deputy Assistant Under Secretary Peter Tejler ...Och så här översätter Williams den relevanta texten i samma brev:
‘According to Hellberg, Meijer—who the other year contacted the Foreign Ministry[/u]—listened at 22 GMT. Meijer himself claims it to be 22 local time. 22 Addis time is 21 Ndola time, at which time Hammarskjöld was about halfway. The conversation might have been regarding Lansdowne’s aircraft.’Meijer himself claims ... till vem och var och när? Den enda ledtråden är ”contacted the Foreign Ministry [UD]” och då blir den enda rimliga tolkningen att Meijer enligt Rösiö på UD ska ha sagt 22.00 lokal tid.
1. Rösiö har uppgiften diarieförd?
2. Rösiö ’kom ihåg’ att Meijer sa så till honom/någon annan?
Mot det ska ställas att Meijer redan dagen efter kraschen ska ha försökt kontakta Bo Virving för att delge sitt vittnesmål, något som han givetvis inte hade försökt om han hade hört sändningen 22.00 lokal tid = tre timmar innan H’s plan kraschade. Eller för den delen meddelade chefen för det etiopiska flygvapnet och andra individer på basen samt mer än 30 år senare insistera på att han gjorde så och något som hans änka intygar stämmer.
Dvs, det är inte bara så att Meijer minns ”något han hört”. Han minns något han hört som i sin tur fick honom att agera utifrån vad han hört och som även hans änka minns att han hörde och agerade utifrån.
Mot det ska ställas Rösiös vagt refererade påstående och att denne förvisso hade författat en rapport som klart och tydligt tar ställning mot allt annat än en olyckshändelse.
Så, när/hur ska Meijer sagt 22.00 lokal tid och till vem?
Citat:
Det räcker med en. I taget.
Ja, allihop..
Hade du en sådan?
Citat:
Var det därför som du ’glömde’ att också visa det? En punkt i taget?
Jag tror du inte förstår vad en motsättning är, annars skulle du inte hävda att du "Punkterat dem"..
Jag kan nämligen ärligt talat inte se att du punkterade en enda.
Jag kan nämligen ärligt talat inte se att du punkterade en enda.
Citat:
1. En motsättning = en motsättning som inte går att lösa/punktera.
Att du är skeptisk till Beukels punkterar ju t.ex. inte faktumet att det finns en motsättning i påståendena att Hammarskjöld blev
• nedskjuten med flit
• nedskjuten av misstag
• nedskjuten med flit
• nedskjuten av misstag
2. Det finns ingen motsättning till något annat vittnesmål eftersom dessa näppeligen kan veta det attackerande planets pilots intentioner ... om de inte är telepatiskt begåvade.
Var dom det, menar du?
Citat:
Som står i olöslig motsättning till vad?
• nedtvingad så de kraschade
Citat:
Ja, här finns en enligt mig olöslig motstridighet mellan vad vittnena säger och de som drar slutsatsen att det var en CFIT, ja. Finns det även någon motsättning i datan och vittnesmålen här, menar du?
• kraschade av CFIT
Citat:
Vem säger att H’s plan blev attackerat av två flygplan? Vissa vittnen såg utöver H’s plan ytterligare två plan, men endast att ett av dem attackerade. Att andra vittnen såg endast ett ytterligare plan kan ha berott på en mängd faktorer som avstånd, vinkel, synskärpa, tidpunkt, etc ... inte i sig någon motsättning.
Och sen fortsätter du ju än värre..
När jag skriver att det finns en motsättning i påståendena att Hammarskjöld blev:
• attackerad av ett flygplan
• attackerad av två flygplan
När jag skriver att det finns en motsättning i påståendena att Hammarskjöld blev:
• attackerad av ett flygplan
• attackerad av två flygplan
Citat:
Enligt vem? Jag tror att det finns 1-2 vittnen som säger det men här får du nog citera och förklara om du vill att jag bemöter.
• inte attackerad alls
Citat:
Är det här något som vittnen på plats har sett? Att det finns ett antal fabulerande före detta legosoldater och en mängd mer eller mindre väldokumenterade teorier är ingen motsättning i materialet i sig.
• attackerad av Dove-flygplan
• attackerad av Fouga-flygplan
• attackerad av Fouga-flygplan
Citat:
Se ovan.
• attackerad av flyg från Ndola
• attackerad av flyg från andra flygplatser
• attackerad av flyg från andra flygplatser
Citat:
Motsättning = en motsättning som inte går att lösa/punktera.
Ja då håller du med om att (de flesta) av dessa påståenden förekommer och exemplifierar t.o.m...
Att det är direkta motsättningar mellan påståendena - ser du inte det eller förstår du inte vad en motsättning är?
Att det är direkta motsättningar mellan påståendena - ser du inte det eller förstår du inte vad en motsättning är?