Citat:
Ursprungligen postat av
onopono
Menar du som när du felaktigt hävdar att Meijer vittnade om att händelsen inträffade tre timmar innan Albertinan kraschade?
(FB) Blev Dag Hammarskjöld mördad?
Vad var fel med det menar du?
Det är alltså ett citat från samma bok av Susan Williams som du själv citerat flera gånger.
Citatet bygger dessutom på ett brev av Bengt Rösiö som du också hänvisat till flera gånger.
Bengt Rösiös brev hänvisar till ett direkt uttalande av Meijer om att han hörde meddelandet kl 22 lokal tid, vilket var kl 21 i Ndola - alltså cirka 3 timmar innan Hammarskjölds flygplan kraschade.
Citat:
Hade du någon ej av dig fabricerad motsättning?
Ja, allihop..
Citat:
Och som jag utförligt punkterade punkt för punkt utan att du genmälde?
(FB) Blev Dag Hammarskjöld mördad?
Jag tror du inte förstår vad en motsättning är, annars skulle du inte hävda att du "Punkterat dem"..
Jag kan nämligen ärligt talat inte se att du punkterade en enda.
Att du är skeptisk till Beukels punkterar ju t.ex. inte faktumet att det finns en motsättning i påståendena att Hammarskjöld blev
• nedskjuten med flit
• nedskjuten av misstag
• nedtvingad så de kraschade
• kraschade av CFIT
eller menar du att inte alla dessa påståenden förekommer i utredningarna och spekulerandet?
Och sen fortsätter du ju än värre..
När jag skriver att det finns en motsättning i påståendena att Hammarskjöld blev:
• attackerad av ett flygplan
• attackerad av två flygplan
• inte attackerad alls
• attackerad av Dove-flygplan
• attackerad av Fouga-flygplan
• attackerad av flyg från Ndola
• attackerad av flyg från andra flygplatser
Ja då håller du med om att (de flesta) av dessa påståenden förekommer och exemplifierar t.o.m...
Att det är direkta motsättningar mellan påståendena - ser du inte det eller förstår du inte vad en motsättning är?