Jag funderade också på varför de ville ha trägolv i badrummet. Men hela det utrymmet känns väldigt märkligt... I badrumsutrymmet finns alltså toalett bakom glasdörr, om det är en eller flera vet jag inte. Sen finns då badkaret mitt på golvet och två handfat. Till det utrymmet finns ingen dörr vad jag kan se... Man kan alltså inte stänga om sig när man badar. När man sitter på muggen kan man stänga om sig, men inte mer än att det bara är glasrutor in. Om det inte vore för badkaret hade det sett ut som en offentlig toalett, kanske på en restaurang eller nåt. Ett par toalettbås och sen handfat utanför.
En sak som måst vara jobbigt är om man gillar att bada länge och kanske vill ta sig ett par pilsner i badet innan man skall på kalas. När man ligger där och behöver stänka daggen av sin lilja så att säga så verkar det jobbigt att behöva traska iväg till ett annat rum för att gå på muggen. Är man inte ensamstående så kan det förstås också vara jobbigt att ligga naken och bada i ett utrymme där man inte kan låsa om sig. Kul när svärmor råkar titta in.
Citat:
Ursprungligen postat av Wildebeest
PhantomBlot och rotadent: Det går bra att kombinera våtutrymme och trägolv! http://www.skeppsgolv.se/Frame.html
Jag skulle gärna ha ett trägolv i badrummet själv. Håller med om planlösningen i badrummet dock.
Jo, visst kan man väl nåta ett skeppsgolv, men det ser det inte ut som att de har gjort.
En sak som måst vara jobbigt är om man gillar att bada länge och kanske vill ta sig ett par pilsner i badet innan man skall på kalas. När man ligger där och behöver stänka daggen av sin lilja så att säga så verkar det jobbigt att behöva traska iväg till ett annat rum för att gå på muggen. Är man inte ensamstående så kan det förstås också vara jobbigt att ligga naken och bada i ett utrymme där man inte kan låsa om sig. Kul när svärmor råkar titta in.
Jag tittade närmare på planlösningen sen och det är förvisso en suite-badrummet som ser ut så där. Så man får väl stänga till hela sovrummet antar jag om man vill vara ifred. Men det är ingen optimal lösning tycker jag, men så är jag den typen av människa som gärna vill kunna stänga om mig också och vara säker på att få vara ifred.
Nu hade den här lägenheten inte varit något för mig även om jag haft de där pengarna och kunnat förbise badrummets penibla läge. Stilen tyckte jag var hemsk, exponerade tegelväggar är något jag förknippar med 80-talets New York och är inget som jag någonsin skulle vilja ha i min bostad. Mycket av det jag inte gillar är säkert beroende på den i mina ögon hemska inredningen, men den är tyvärr svår att bortse ifrån. Sen som montybrogan mycket riktigt säger, det priset i hörnet av Valhallavägen känns mastigt. Det är en gata jag inte gärna skulle vilja bo vid på något hörn, åtminstone inte för de pengarna.
Det där var jävligt läckert måste jag säga. Riktigt vackert hus och läget verkade det ju inte vara något fel på. Det stod inget pris vad jag kunde se, undras vad det kan gå på. Det lär inte vara billigt i alla fall, huset känns unikt.
Det där har legat ute länge om jag minns rätt, har för mig att jag såg det för första gången för riktigt länge sen. Det verkar trögsålt... Gissningsvis kostar det några spänn att köpa och äga så det är nog inte så rasande många spekulanter på det. Sen är det väl inte så mycket en bostad som en affärsrörelse man köper. Det ingick ju en by och slottet bestod av flera lägenheter
Det vore galet häftigt att bo i ett slott dock, men då ska jag ha det för mig själv. Inga turister eller inneboende i parken
Det där har legat ute länge om jag minns rätt, har för mig att jag såg det för första gången för riktigt länge sen. Det verkar trögsålt... Gissningsvis kostar det några spänn att köpa och äga så det är nog inte så rasande många spekulanter på det. Sen är det väl inte så mycket en bostad som en affärsrörelse man köper. Det ingick ju en by och slottet bestod av flera lägenheter
Det vore galet häftigt att bo i ett slott dock, men då ska jag ha det för mig själv. Inga turister eller inneboende i parken
Det har varit till salu i ett par år tror jag. Lätt ett år i alla fall.
Det skulle vara rätt fräckt att bygga ett nytt slott, om man hade pengar. Det där med bostäder är väl det enda som blir sämre med åren, för inte är nybyggda lägenhetshus lika pampiga som forna tiders hus, och överklassen bygger i princip inget alls, eller på sin höjd en liten villa.
Jo det har faktiskt varit till salu närmare 2,5-3-4 år... Sjukt länge hur som. Det har varit väldigt mycket snack om det slottet, ägaren köpte det förvånansvärt billigt, det har varit uppe i domstol vem som äger antikviteterna i slottet (tror det var bestick och målningar, men jag minns inte)... listan kan göras lång!
Visserligen har de det, både större och antagligen dyrare (vet inte priset exakt på Lidingövillan.)
Men samtidigt har de inget objekt med samma närhet till Sthlm och med samma perfekta läge.