2011-10-23, 13:21
Medlem
Ronilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
Tycker allt att bilderna i skymningsljus passar bra för detta huset, känns mysigt och stämningsfullt.

Förvisso, några bilder kan väl vara på sin plats. Men det är ju knappt bilder på rummen eller till exempel kökets utförande. Enkom närbilder och som redan påpekats, på designen i huset som ändå inte följer med.
Citera
2011-10-23, 15:49
Medlem
fj6A8io4i23wfjks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronille
Ja, håller med angående fotona. De flesta mäklarfotografer är ju synnerligen måna om att ta fotona vid en tidpunkt där det är ljust för maximalt ljusinsläpp, inte när det börjar skymma...
Jag håller inte med ang. fotona. Fast det kanske är för att jag inte vet så mycket just hur mäklarfotografier ska se ut.
Men annars tycker jag att de flesta bilderna är bra (förutom enstaka där skärpedjupet är för kort. ex. vissa HB) Tycker fotografen har fångat en bra morgon- och kvälls-känsla. Saknas några helbilder till

Citat:
Ursprungligen postat av JamalKamal
Kanske inte det mest udda objektet men de har uppenbarligen tömt en frukthall för att styla deras lägenhet. Vad sägs som handfat fyllda med citroner, strategiskt utplacerade limefrukter på golvet eller varför inte attrahera potentiella köpare med ett dussin äpplen på sängen...

Men framför allt, stor vindruvklase i badrummet!

Sedan heter mäklaren Fantastic Frank också...

http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-6rum-kungsholmen-lilla-essingen-stockholms-kommun-luxgatan-5,-vindsvaning-2627886

Haha, underbart! Började fnissa lite när jag såg köket och den fint placerade melonen, och sen när man kom till bastun

"Allrum - Nedre plan": Är det majs på golvet?!
Senast redigerad av fj6A8io4i23wfjk 2011-10-23 kl. 15:56.
Citera
2011-10-23, 15:59
Medlem
PacmanSwes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebollan
http://objekt.fastighetsbyran.se/Templates/Pages/ObjectImages.aspx?type=search&pageRefId=37&ObjektI D=495844

Egentligen inte så udda; ett klassiskt 70-talsmexitegelhus med källare, i småorten Hallsberg... Men... Tre frågor poppar upp i mitt huvud...

1) Varför har man en lysrörsarmatur på väggen i vardagsrummet? Mysbelysning de luxe?

2) Är det en målning på Saddam Hussein under tidigare nämnda lysrörsarmatur?

3) Specialutrustade skithus! Har nog aldrig sett en toastol hos en svensk saluförare som varit utrustad med duschslang! Specialbeställer man från Långtbortistan, eller finns det dylika i en undangömd vrå på exempelvis K-rauta & Bauhaus?

Tror inte att det är något lysrör, utan att det är en form av ventilationsaggregat. Dom har en liknande i gillestugan.
Kan även hålla med att det känns sådär att hänga ut saddam när man skall lägga ut bilder på huset
Citera
2011-10-23, 16:28
Medlem
Kallebollans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PacmanSwe
Tror inte att det är något lysrör, utan att det är en form av ventilationsaggregat. Dom har en liknande i gillestugan.
Kan även hålla med att det känns sådär att hänga ut saddam när man skall lägga ut bilder på huset

I gillestugan är det ju inomhusdelen till luftvärmepumpen, helt klart, men i vardagsrummet vill jag nog vidhålla att det är en lysrörsarmatur. Förstora bilden, så syns det bättre! http://media.fastighetsbyran.se/6895617.jpg
Citera
2011-10-23, 18:32
Medlem
Anroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fj6A8io4i23wfjk

"Allrum - Nedre plan": Är det majs på golvet?!

Haha, det är det. Och hippemärket på sängen.. i äpplen.
Citera
2011-10-23, 23:28
Medlem
MMXs avatar
Appråpå det ni diskuterar nu, det värsta exemplet på homestaging jag sett var bilder från en bekants lägenhet där mäklaren lagt upp ett gäng rabarber, ett helt bröd och en påse mjöl på en skärbräda i köket. Bilden var lite ofokuserad och snygg men det är lite oklart vad man kan få ihop av de tre ingredienserna...
Citera
2011-10-23, 23:39
Medlem
Utan att ha särskilt bra koll på Helsingborgs fastighetsmarknad så antar jag att en villa för 55 miljoner är något udda...?
http://magnussons.capitex.se/ObjBesk.aspx?guid=3KC2I337E3RV72T6&typ=CMVilla&hem net=1

Ägaren är tydligen en Fredin som är ordförande i Helsingborgs IF och sålde sitt framgångsrika företag i etikettbranchen för några år sedan.
Rätt flashig villa såklart. Inte min stil riktigt, grått, vitt och opersonligt.

Sen undrar jag vem fan som ger 55 miljoner för en villa i Helsingborg!?????
Citera
2011-10-24, 08:55
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebollan
http://objekt.fastighetsbyran.se/Templates/Pages/ObjectImages.aspx?type=search&pageRefId=37&ObjektI D=495844

Egentligen inte så udda; ett klassiskt 70-talsmexitegelhus med källare, i småorten Hallsberg... Men... Tre frågor poppar upp i mitt huvud...

1) Varför har man en lysrörsarmatur på väggen i vardagsrummet? Mysbelysning de luxe?

2) Är det en målning på Saddam Hussein under tidigare nämnda lysrörsarmatur?

3) Specialutrustade skithus! Har nog aldrig sett en toastol hos en svensk saluförare som varit utrustad med duschslang! Specialbeställer man från Långtbortistan, eller finns det dylika i en undangömd vrå på exempelvis K-rauta & Bauhaus?

En kompis bodde ett tag grannar med några som hade en lysrörsarmatur på väggen i vardagsrummet. Man såg rakt in i deras lägenhet från hans sovrum. Då satt de 3-4 afrikaner i en gammal skinnsoffa och glodde på TV med det där lysröret tänkt. Det var blågrönt ljus för hela slanten och min kompis sovrum blev rejält upplyst också trots att det var en hyggligt bred gata mellan husen. Det känns helt rubbat och jag har inte en aning om varför man skulle göra så...

Sen muggen är nog precis som andra har sagt någon sorts handikappanpassning. Det är i princip enda gången jag har sett den typen av konstruktioner i Sverige. I vissa andra länder är det väl i och för sig inte så ovanligt med dusch vid muggen istället för toapapper.
Citera
2011-10-24, 09:37
Medlem
MMXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JAE
Utan att ha särskilt bra koll på Helsingborgs fastighetsmarknad så antar jag att en villa för 55 miljoner är något udda...?
http://magnussons.capitex.se/ObjBesk.aspx?guid=3KC2I337E3RV72T6&typ=CMVilla&hem net=1

Ägaren är tydligen en Fredin som är ordförande i Helsingborgs IF och sålde sitt framgångsrika företag i etikettbranchen för några år sedan.
Rätt flashig villa såklart. Inte min stil riktigt, grått, vitt och opersonligt.

Sen undrar jag vem fan som ger 55 miljoner för en villa i Helsingborg!?????

Haha, ser ut som en Silicon Valley-villa från typ 1998 ju. Grannarna bakom måste ju ha blivit lite halvsnea när han började bygga.
Citera
2011-10-24, 09:42
Medlem
Ronilles avatar
Villan passade ju inte alls in i grannskapet och jag fick väldiga LA-vibbar av den. Undra hur han fick bygglov till den? Fast å andra sidan, ordförande i HIF får väl lite favörer.

Jag tyckte dock att den var lite uppfriskande och fin, om än opersonlig. Fast aldrig för 55 miljoner.
Senast redigerad av Ronille 2011-10-24 kl. 09:44.
Citera
2011-10-24, 09:45
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anrora
Haha, det är det. Och hippemärket på sängen.. i äpplen.

'Hippiemärket'.
Citera
2011-10-24, 13:21
Medlem
Ronilles avatar
http://www.hemnet.se/bostad/fritidshus-3rum-ygne-fiskelage-gotlands-kommun-ygne-lillklintsvagen-7-2876875

Micke Persbrandt och Sanna Lundells sommarstuga på Gotland till salu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in