Citat:
Ursprungligen postat av PhantomBlot
Det har varit till salu i ett par år tror jag. Lätt ett år i alla fall.
Det skulle vara rätt fräckt att bygga ett nytt slott, om man hade pengar. Det där med bostäder är väl det enda som blir sämre med åren, för inte är nybyggda lägenhetshus lika pampiga som forna tiders hus, och överklassen bygger i princip inget alls, eller på sin höjd en liten villa.
Det skulle vara rätt fräckt att bygga ett nytt slott, om man hade pengar. Det där med bostäder är väl det enda som blir sämre med åren, för inte är nybyggda lägenhetshus lika pampiga som forna tiders hus, och överklassen bygger i princip inget alls, eller på sin höjd en liten villa.
I den mån slottsliknande bostäder byggs idag är det snarast vulgära monster som nyrika ryssar och amerikaner smäller upp. Jag har sett en del grejer utanför Moskva som nog kan kallas för slott (även i storlek), men det har sett ut som något Walt Disney på crack skulle ha ritat. Annars håller jag med dig, det vore häftigt med ett modernt slott i gammal stil.
Citat:
Ursprungligen postat av oskarrr
Jo det har faktiskt varit till salu närmare 2,5-3-4 år... Sjukt länge hur som. Det har varit väldigt mycket snack om det slottet, ägaren köpte det förvånansvärt billigt, det har varit uppe i domstol vem som äger antikviteterna i slottet (tror det var bestick och målningar, men jag minns inte)... listan kan göras lång!
http://www.unt.se/inc/print/wenngarn-ab-sager-upp-quotobekvamaquot-hyresgaster-315407-Default.aspx är bara ett av många exempel
http://www.unt.se/inc/print/wenngarn-ab-sager-upp-quotobekvamaquot-hyresgaster-315407-Default.aspx är bara ett av många exempel
Det där var ju inte så snyggt kanske med hyresgästerna. Det verkar ju rätt rörigt att köpa ett slott där det finns en massa hyresgäster, lägenheter och andra byggnader som ingår. Då ska man nog ha väldigt bra koll på vad man håller på med om det ska funka. Å andra sidan är det nog inte så många som har råd att köpa den där typen av byggnader och ha som privatbostad utan att även ha en affärsrörelse som betalar åtminstone en del av kostnaderna.