2014-04-29, 23:25
Medlem
TheHedges avatar
Jag föddes med enligt mig "plågan" utav hög ämnesomsättning. Äter som 2hästar men har omöjligt att gå upp i vikt eller få upp min kroppsmassa

Är 178cm lång och väger 62
Lite surt eftersom att med den tiden jag lagt ner på träning/gym hade jag kunnat vara värsta biffen om jag inte hade haft det här
Citera
2014-04-29, 23:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheHedge
Jag föddes med enligt mig "plågan" utav hög ämnesomsättning. Äter som 2hästar men har omöjligt att gå upp i vikt eller få upp min kroppsmassa

Lite surt eftersom att med den tiden jag lagt ner på träning/gym hade jag kunnat vara värsta biffen om jag inte hade haft det här

Eller så äter du bara mer och bygger på dig. Inte svårare än så.
Citera
2014-04-29, 23:31
Medlem
MrOaikis avatar
Citat:

Vill du dela med dig av vad du äter på en typisk vecka? Var gärna så specifik du kan.
Citera
2014-04-30, 03:58
Medlem
marcus90_kungs avatar
Jag uppfattade mig också som en sådan person, tills jag fick lite perspektiv på hur fruktansvärt lata andra människor är, i kombination med hur jävla dålig kost de äter. Nu upplever jag dessutom att min ämnesomsättning minskat en aning. Men jag tror nog att jag har fått en hel del sneda blickar från en del lata mat- och godispundare genom tiderna.
Citera
2014-04-30, 11:18
Citat:
Ursprungligen postat av pojkarpojkarpojkar
http://imnext.se/victoriatornegren/my-body-and-i/

Där har vi en tjej som skriver om detta, hon kan inte gå upp i vikt.
Lycko henne

Taget ur inlägget:

Min ämnesomsättning är genetisk och min familjs utgång är en smal kropp. Jag har alltid varit smal och blev ganska snabbt medveten om hur min kropp fungerade. Det vill säga, det spelar ingen roll vad jag äter och hur mycket – det gör ingen större skillnad.

Ja, orkade inte läsa hennes inlägg på grund av avsaknaden av styckeindelning.
Hon skulle ju kunna prova att äta exempelvis 5000 kcal varje dag och ge fasen i att röra sig, då kommer det med största sannolikhet att hända grejer.

En annan typ av dessa personer är ju de som förvisso äter en jävla massa, men de glömmer bort att de kutar omkring som skållade råttor hela dagarna - och förbränner därmed en hel del energi.
Citera
2014-05-01, 14:16
Medlem
Rychilols avatar
Vissa kan äta mer än andra, ja. Vissa äter 2500 kalorier för att "maintaina" vikten, andra behöver betydligt mer.

MEN exakt alla blir fet om de bara äter tillräckligt mycket.
Citera
2014-05-02, 01:33
Medlem
Gullegubbens avatar
Jag tyckte att jag var sådan till slutet av trettioårsåldern. Jag var spinkig och liten som barn och växte bara på längden i pubertetsåldern. Jag fick muskler först under åren mellan 20 och 23. Jag kanske fick mer vardagsmotion eller åt mer vanlig mat och mindre snacks eller något sådant. Strax efter fyrtio började jag gå upp ett par kilo om året, förmodligen mest på vintrarna. Förra året gick jag ner 20 kilo genom att kaloriräkna med en app. Jag slutade med det vid nyår och gick upp 4-5 kilo men nu känns det ok att hålla vikten utan att räkna kalorier eller träna extra mycket. Jag var till och med i USA utan att gå upp. 84 kilo på 189 cm. Jag är deffad över axlarna men har absolut inga magrutor.
Citera
2014-05-02, 09:12
Medlem
TheHedges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krystall
Eller så äter du bara mer och bygger på dig. Inte svårare än så.

Skrev redan att jag äter som 2hästar? Vilket är så mycket jag bara kan innan det tar stopp för magen, vilket inte är någon liten gräns.
Citera
2014-05-02, 09:21
Medlem
TheHedges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOaiki
Vill du dela med dig av vad du äter på en typisk vecka? Var gärna så specifik du kan.
Orkar inte skriva ner allt men ungefär såhär
Frukost: Havregrynsgröt/yoghurt med musli/wetabix + 2 mackor + juice
Lunch: Stora portioner varje dag vare sig det är fisk/kött. Mycket pasta om det det är tillgängligt, annars en hel del ris/potatis. Grönsaker i en viss mängd också.
Mellanmål: Två mackor med pålägg + juice/mjölk
Efter träning: Gainer med ca 75 kolhydrater per 100g + drickyoghurt
Middag: Ännu en stor portion med det mesta (som vid lunchen)
Kvällsmål: Två mackor + yoghurt med musli + juice

Försökte göra så tydligt som möjligt
Citera
2014-05-02, 09:26
Medlem
En viss typ av jag-äter-som-en-häst-människor utgörs av folk med ätstörningar. När man tänker efter har man aldrig sett dem äta men de pratar alltid om hur mycket de äter. Och gör stora åthävor de gånger de faktiskt är tvungna att stoppa in något i munnen.

Därmed inte sagt att det inte finns folk som kan äta mycket kalorier utan att gå upp i vikt.
Citera
2014-05-02, 09:26
Bannlyst
Citat:
Lunch: Stora portioner varje dag vare sig det är fisk/kött. Mycket pasta om det det är tillgängligt, annars en hel del ris/potatis. Grönsaker i en viss mängd också.

Otydligt. Stora portioner för dig är förmodligen små för mig.
Citera
2014-05-02, 12:59
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:

Tycker inte det ser ut att vara så mycket, mat för två hästar är lite att överdriva. Skulle tro att alla "småmål", alltså gröten, mackorna, juicen samt gainern landar på max 1000 kcal. Det som är kvar sen är tre stora portioner (stora enligt dig). Utan att verka spydig tror jag detta är normalstora portioner, kanske stora jämfört med dina kompisars eller vad vet jag. Hursomhelst så landar dessa på kanske 1500 kcal. Det blir 2500 kcal i slutändan och det är absolut inte tillräckligt för att gå upp i vikt.

Jag kan tipsa att om du äter så du verkligen är "skitmätt" så kommer du töja magsäcken, men det krävs ju att man gör det varje dag då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in