Citat:
Ursprungligen postat av
jpettersson1991
Säger fortfarande ingenting om mängden du äter. Förmodligen är det mindre än du tror.
Svårt o säga, har aldrig varit spec intresserad av att väga grejer men kan ju försöka ge nån form av bild.
En vanlig arbetsdag klämmer jag i mig omkring 4 såna klassiska matlådor avlånga, kan rymma 1,5liter eller något mindre kanske? Du vet nog vilka jag syftar på. Dessa är smockade, oftast med pasta eller ris och nån sås, alternativt potatisgratäng och kött. tämligen regelmässigt mer sås/kött än pasta/ris. Där ligger väl det normala matätandet, men jag jobbar med mat, mkt kakor, så det går tämligen regelmässigt ner ett gäng muffins, biskvier eller nått annat smask, säg 4-5st för att få nån form av snitt, lägg på lite frukt för att inbilla sig att man håller blodsockret uppe med något mer än onyttiga grejer. Nu har vi avslutat arbetsdagen, och toppar med en hög mackor eller mindre portion mat innan sänggående, i undantagsfall en påse chips eller motsvarande.
Jag vet förvisso inte hur vanligt folk äter, men jag inbillar mig iaf att det som helhet är hyggligt mkt mer än genomsnittet. Och jag väger då verkligen hyggligt mkt mindre.
Edit: Slår mig att ölkvoten kanske bör nämnas om man tänker på det som kalorier snarare än mat, jag vägrar dock av princip räkna det som mat, men som kalorier betraktat landar det väl på 1-1.5 flak i veckan lite styvt.