Citat:
Ursprungligen postat av Gx740
Jag tycker inte det här med att äta mera riktigt fungerar, eftersom dom flesta redan äter sig mätta. Och är man mätt, så är man mätt, eller?
Jag citerar mig själv från ett tidigare inlägg i tråden:
"I och för sig tränar jag dagligen (fyra gympass, tre löpträningar i veckan) och med mina stats ( man i ~30-års åldern, 180 cm, 73 kg hyfsat aktiv) bör jag ligga kring 3500 kcal för att gå upp 0,5 kg i veckan, vilket jag också vill.
För att inte tappa vikt MÅSTE jag få i mig ungefär 3000 kcal. När sen min aptit är som en liten flickas, tvingas jag "fuska" för att ens hålla vikten genom energitäta och samtidigt lättätna livsmedel som att dricka olivolja, äta cashewnötter och choklad mer eller mindre dagligen. Att jag skulle få i mig 3500 kcal genom enbart så kallad "nyttig" och typisk byggar/idrottarkost mat som kvarg, keso, kyckling, lax, ris, ägg, grönsaker och havregryn är bara att glömma. Hade jag skippat alla gainers, oljor, majonnäs, grädde, nötter, chips, glass och godis skulle jag se ut som en avmagrad maratonlöpare på 62 kg."
Det enda som fungerar är att äta rätt saker, i detta fall lättätna och energitäta livsmedel, i stället för att lura sig själv att det är en enkel sak för alla individer att öka i vikt genom "nyttig"/vanlig kosthållning.