Citat:
Ursprungligen postat av rancor
Jag klarade mig igenom både teorin och körningen på första försöket, dock var jag helt säker på att jag hade misslyckats med uppkörningen.
Uppkörningen började med att vi skulle gå igenom allt som var viktigt inför en långkörning och jag fick en blackout. Vi öppnade moterrummet och jag skulle förklara där vad som skulle kontrolleras.
Visst, nu i efterhand var är det lätt att kontrollera bromsvätska, kylaren, spolaren och oljenivån men just då va det helt omöjligt.
Han suckade och sa: Jajja, vi sätter väll oss och kör lite istället.
Jag körde väldigt lungt och vi snackade under körningen om hans kommande semster och eftersom jag visste jag va kuggad tog jag allt med ro, såg det som en vanlig träning.
Efteråt sa han "- Japp, jag ser igen annan möjlighet än att godkänna dig", dock körde du lite för långsamt, du får gasa lite mera.
"WEEEEEEEEEEEEEEEE", blev skitglad.
Frågade aldrig om moterrummet och "terori"-grejjen innan körningen men.. tydligen var detta inte viktigt?!
Jag hade också en sån där nära-döden-upplevelse innan min uppkörning. Vi kollade under motorhuven och han bad mig kolla oljenivån, spolarvätskan, och bromsoljan.
ok, oljenivån, och spolarvätskan, inga problem. Sen sa jag "fan, bromsolja har jag aldrig hört talas om..." "Ok, då får du väl gissa då", sa han. "Ok, det är nog den behållaren och det ser bra ut, så nu drar vi", sa jag, övertygad om att jag var kuggad innan jag ens satt mig i bilen. Men det gick bra! Han sa inget mer om det! =)