2010-09-20, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blurgaren
Kan man be att få byta den VV-anställde som närvarar vid uppkörningen, han som kuggade mig är kallad kuggar-nicklas i min kompiskrets, jag tror det är större chans att lyckas med annan lärare.

Det är en myt. Sådana historier förekommer på alla orter. Alla inspektörer har "samma" bedömning, men eftersom det är människor vi pratar om så är det klart att det kan förekomma mindre skillnader. Men att en inspektör skulle kugga dubbelt så många för att han är känd för att kugga folk är inget annat än en myt.
Citera
2010-09-20, 21:01
Medlem
Olle24s avatar
Hej,

Har en liten fråga angående hur man utför säkerhetsrutiner i bilen och motorn?
Citera
2010-09-20, 21:10
Medlem
SmedHamres avatar
Då har man teoriprov imorgon, kuggade första gången men klarade uppkörningen
Så, har ni några tips att tänka på till under teorin?
Citera
2010-09-20, 21:52
Medlem
kitschlemurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pythonx
Var det inte en korsning efter järnvägskorsningen då? Så att de oranga bilarna skulle svänga vänster eller så och dom röda ska åt höger? Då kanske den blå bilen längst fram skulle till höger och därför ställde sig och väntade på att få plats?

Nej, det är som sagt inte två körfält, utan en bred väg bara. Den smalnar gradvis av senare.
Senast redigerad av kitschlemur 2010-09-20 kl. 21:55.
Citera
2010-09-20, 23:54
Medlem
Klarade uppkörningen idag! Var redigt nervös innan men det släppte otippat nog när jag satte mig i bilen då man var tvungen att ha fokus på bara uppkörningen i sig

Att köra själv i bilen var som många sagt magiskt, man har åkt bil i tjugo år men aldrig åkt själv så det blir en jäkla ball känsla!

Tack alla i tråden för er hjälp. För tre dagar sedan kändes körkortet långt borta men delvis med eran hjälp sitter man här med lappen idag, TACK!
Senast redigerad av Cacp 2010-09-20 kl. 23:58.
Citera
2010-09-21, 00:14
Medlem
O.rly?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olle24
Hej,

Har en liten fråga angående hur man utför säkerhetsrutiner i bilen och motorn?

http://korkortonline.se/teori/sakerhetskontroll/

Citat:
Ursprungligen postat av Cacp
Klarade uppkörningen idag! Var redigt nervös innan men det släppte otippat nog när jag satte mig i bilen då man var tvungen att ha fokus på bara uppkörningen i sig

Att köra själv i bilen var som många sagt magiskt, man har åkt bil i tjugo år men aldrig åkt själv så det blir en jäkla ball känsla!

Tack alla i tråden för er hjälp. För tre dagar sedan kändes körkortet långt borta men delvis med eran hjälp sitter man här med lappen idag, TACK!

Man får Gratulera så mycket
Citera
2010-09-21, 01:51
Medlem
Infinitums avatar
Vad ska man göra om man har några bilar bakom sig när man har fått uppgiften om att svänga vänster på en landsväg? Säga "Tyvärr, jag kan inte utföra svängen säkert och väljer istället att svänga höger längre fram blabla.."? Borde man kanske ha släppt gasen tidigt och blinkat för att sedan hålla sig längs med högerkanten för att låta bakomvarande trafik köra om en?
Citera
2010-09-21, 11:36
Teorin igår med näp och näppe och en felfri uppkörning idag "utan misstag - körlärare"

FYFAN VAD SKÖNT MED KÖRKORT!
Citera
2010-09-21, 13:55
Medlem
Infinitums avatar
Uppkörning om 30min, min andra gång och jag känner en oerhört press. Klarar jag inte detta så känns det som om jag sviker vänner och familj.
Citera
2010-09-21, 14:40
Medlem
JagSkrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infinitum
Uppkörning om 30min, min andra gång och jag känner en oerhört press. Klarar jag inte detta så känns det som om jag sviker vänner och familj.
Det går bra denna gång ska du se
Citera
2010-09-21, 14:43
Medlem
Adeptzs avatar
Fick körkortet idag!

Jag kan säga att om man är en nervös person som jag så måste man ha tur med inspektören. Jag hade en jättetrevlig kvinna som pratade mycket och var allmänt glad så nervositeten och oron släppte så fort man började prata med henne. Kändes bara skönt att få visa att jag kan köra bil ordentligt och följa reglerna. Inspektören gav en trygg känsla. Jag fick fickparkera och det gick bra; hade tur att jag övat många gånger igår!

Tog ca 20-25 minuter sen var man tillbaka. Jag kände redan då på mig att jag var godkänd, och det stämde mycket väl. Ska ut och köra senare ikväll, ensam förhoppningsvis!

Tack till alla som gett råd i den här tråden!
Citera
2010-09-21, 17:00
Medlem
Klarade också uppkörningen idag
som tur var släppte nervositeten när jag satte mig i bilen och jag hade en trevlig dam som instruktör!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in