2013-04-30, 23:23
Medlem
ojojros avatar
Jag har gjort något jättedumt, jag har uppkörning om 20 dagar och idag (valborg) rökte jag brunt.
Jag kan tillägga att jag inte kände någonting och jag sitter här helt nykter, jag har en körlektion nästa måndag och undrar om detta kommer ge utslag på alkolåset?

Väldigt tacksam för svar då jag är rätt nojjig, kände som sagt ingenting av det lilla jag rökte.
Citera
2013-05-01, 07:32
Medlem
bzeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojojro
Jag har gjort något jättedumt, jag har uppkörning om 20 dagar och idag (valborg) rökte jag brunt.
Jag kan tillägga att jag inte kände någonting och jag sitter här helt nykter, jag har en körlektion nästa måndag och undrar om detta kommer ge utslag på alkolåset?

Väldigt tacksam för svar då jag är rätt nojjig, kände som sagt ingenting av det lilla jag rökte.
Nej, alkolåset heter som det gör för att det förhindrar dig att köra bilen om du druckit alkohol, inget annat ger utslag.
Citera
2013-05-01, 09:18
Medlem
Hej! Ska köra upp snart och undrar över det här med säkerhetskontroller. Fattar den inre och den yttre, men kan inte peka ut saker i motorhuven. Vilka saker ska man kunna peka ut där och hur ser symbolerna ut?

Skulle vara väldigt tacksam för svar!
Citera
2013-05-01, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moonracer
Hej! Ska köra upp snart och undrar över det här med säkerhetskontroller. Fattar den inre och den yttre, men kan inte peka ut saker i motorhuven. Vilka saker ska man kunna peka ut där och hur ser symbolerna ut?

Skulle vara väldigt tacksam för svar!

Spolarvätska
Kylarvätska
Motorolja (nivåkontroll + vart man fyller på)
Bromsvätska
Batteri
Styrservovätska (om sådan finns, kan vara elektrisk styrservo).

Symbolerna? Ja, dem är standard, så kolla i exempelvis Körkortsboken.
Citera
2013-05-01, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trafikpedagogen
Spolarvätska
Kylarvätska
Motorolja (nivåkontroll + vart man fyller på)
Bromsvätska
Batteri
Styrservovätska (om sådan finns, kan vara elektrisk styrservo).

Symbolerna? Ja, dem är standard, så kolla i exempelvis Körkortsboken.

Tack! Superschysst att du svarade så snabbt
Citera
2013-05-01, 14:25
Medlem
Arasones avatar
Tja.

Jag kuggade första uppkörningen, och mannen som jag körde med sa att jag skulle ta med mitt körkortsprotokoll till nästa uppkörning, dvs protokollet där det står vad man misslyckats med.

Tror ni att det är bäst att ta med det, eller att jag struntar i att visa det för den nya inspektören.
Citera
2013-05-01, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arasone
Tja.

Jag kuggade första uppkörningen, och mannen som jag körde med sa att jag skulle ta med mitt körkortsprotokoll till nästa uppkörning, dvs protokollet där det står vad man misslyckats med.

Tror ni att det är bäst att ta med det, eller att jag struntar i att visa det för den nya inspektören.

Det är ju inte livsavgörande. Du kommer att få göra ditt körprov oavsett.
Citera
2013-05-01, 15:34
Medlem
Arasones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trafikpedagogen
Det är ju inte livsavgörande. Du kommer att få göra ditt körprov oavsett.

Jojo, det förstår jag ju. Men tror du att det är en fördel att visa sitt tidigare prov, så att han kan se vad jag inte kunde under den förra körningen?
Citera
2013-05-01, 17:15
Medlem
Citat:
Jojo, det förstår jag ju. Men tror du att det är en fördel att visa sitt tidigare prov, så att han kan se vad jag inte kunde under den förra körningen?

Jag tror att det kan vara till din fördel ifall du övar på de moment som du misslyckades med. Den nya kontrollanten kommer lägga mer vikt på de delar du misslyckades med ifall du tar med dig protokollet. Men det är väl upp till dig ifall du vill köra om från början eller detta.
Citera
2013-05-02, 13:33
Medlem
Har en till fråga ang uppkörningen..
Jag har min klockan 11.30 en torsdag.. Är det någon som har kört upp runt lunchtiden?
Är det något att oroa sig för ?
Citera
2013-05-02, 17:48
Medlem
Citat:
Tja.

Jag kuggade också första uppkörningen, när jag körde upp andra gången tog jag inte med mig något protokoll eftersom allt lagras i deras databas. När jag skulle köra upp andra gången så hade den kontrollanten (?) mitt protokoll i sin nya och fina iPad. Antar att det är lika överallt i Sverige.
Citera
2013-05-02, 18:53
Medlem
Hej! Var sitter behållaren/hur ser den ut till styrservovätskan? Hittar inte i körkortsboken eller i manualen till bilen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in