2013-01-12, 21:27
Citat:
Ursprungligen postat av knazbarnet
Det var inte min, frågade om jag plugga eller jobba sen resten av tiden satt han och lekte med att veva ner/upp fönstret.
Vad hette han? Jag hade en som hette Lars, en man på 45~ som var jäkligt bra, fick direkt ett bra intryck och han förklarade att det inte är någon big deal utan att vi bara ska åka lite. Fick motorstopp men det var inga problem, bara att vrida om nyckeln.

Körde en bra runda och självklart körde jag klockrent i övrigt.
Citera
2013-01-12, 21:27
Medlem
Omegamans avatar
Jag har haft bilkörkort i drygt 2 år och planerar att ta mc kort till våren. Till B-kortet så köpte jag en massa lektioner och även datortid hos körskolan för att sitta och nöta in teoriprovet. Men mc-kortet har jag tänkt ta helt själv utan några dyra lektioner. Men hur jag jag för att fräscha upp kunskaperna på bästa sätt? Finns det något program man kan "köpa" som genererar en massa frågor som förbereder sig inför teoriprovet, eller ge mig andra förslag. Hur gjorde ni som tog mc-kort efter att ni hade tagit B-kort?
Citera
2013-01-13, 00:56
Medlem
Bukow123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hudmothud
Min var inte heller bra (riktigt sur och talade som en robot hela tiden) och har inte hört nånting om att dom i Jakan ska vara särskilt bra. Är inte dom näst strängast i Sverige också enligt statistiken?

Då har vi hört olika. Min var en medelålders man som var fruktansvärt trevlig och pedagogisk. Snackade om allt mellan himmel och jord.
Citera
2013-01-13, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omegaman
Jag har haft bilkörkort i drygt 2 år och planerar att ta mc kort till våren. Till B-kortet så köpte jag en massa lektioner och även datortid hos körskolan för att sitta och nöta in teoriprovet. Men mc-kortet har jag tänkt ta helt själv utan några dyra lektioner. Men hur jag jag för att fräscha upp kunskaperna på bästa sätt? Finns det något program man kan "köpa" som genererar en massa frågor som förbereder sig inför teoriprovet, eller ge mig andra förslag. Hur gjorde ni som tog mc-kort efter att ni hade tagit B-kort?

nu vet jag inte om det är annorlunda frågor till mc men jag körde med appen ikörkort som kostade ~40kr nu när jag tog mitt körkort innan jul. Man kör bara prov om och om igen, öppnade inte min teoribok förens 2 dagar innan jag skrev upp och jag klarade mig galant.
Citera
2013-01-13, 10:46
Medlem
Jag har precis börjat övningsköra för B-körkort och undrar om någon här kan rekommendera en bra sida för att plugga teori?
Citera
2013-01-13, 14:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 52Tele
Jag har precis börjat övningsköra för B-körkort och undrar om någon här kan rekommendera en bra sida för att plugga teori?

har du en iphone kan jag rekommendera ikörkort-appen.
Citera
2013-01-13, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 52Tele

Skaffa Bonniers Trafikskola, går att tanka hem från tankafetast (piratebay).
Citera
2013-01-13, 16:27
Medlem
Omegamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hmpff
nu vet jag inte om det är annorlunda frågor till mc men jag körde med appen ikörkort som kostade ~40kr nu när jag tog mitt körkort innan jul. Man kör bara prov om och om igen, öppnade inte min teoribok förens 2 dagar innan jag skrev upp och jag klarade mig galant.

Perfekt precis vad jag leta efter. Tack!
Citera
2013-01-13, 17:32
Medlem
hudmothuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omegaman
Perfekt precis vad jag leta efter. Tack!

Vilket var precis vad jag hade skrivit typ fyra inlägg över din fråga. Finns många bra tips här i tråden!
Citera
2013-01-13, 18:41
Medlem
Har teoriprovet i morgonbitti, och uppkörning nästa måndag. Står på några papper jag fått hem att från och med 19 januari gäller nya saker ang. fotografering... Att man ska fotograferas på något av deras kontor innan prov.

Det är ju den 14 i morgon, och 21 nästa måndag. Gäller det mig? Kommer jag fotograferas innan mitt teoriprov i morgon?
Citera
2013-01-13, 19:27
Medlem
Mattemat1kerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perenna
Har teoriprovet i morgonbitti, och uppkörning nästa måndag. Står på några papper jag fått hem att från och med 19 januari gäller nya saker ang. fotografering... Att man ska fotograferas på något av deras kontor innan prov.

Det är ju den 14 i morgon, och 21 nästa måndag. Gäller det mig? Kommer jag fotograferas innan mitt teoriprov i morgon?
Snälla rara du, ta och läs på pappret innan du skriver något hjärtdött.
utdraget från pappret "Du som ska göra ditt första kunskapsprov kommer att bli fotograferad på den ort där du ska genomföra ditt kunskapsprov innan prover startar. Tänk på att komma i god tid, 30 minuter innan tiden för ditt kunskapsprov" Vad är det du inte fattar med det här? DU ska vara där på den ort du ska göra ditt teoriprov helst 30 minuter innan och ta ett kort. Svårare än så är det inte.
Citera
2013-01-13, 21:35
Medlem
lynch4lifes avatar
Ni som kört upp: vad gav de er för instruktioner gällande själva rundan ni skulle köra? Fick ni ett mål och sedan ett nytt när ni nått dit? Fick ni välja mål själva? Eller var det mer "kör höger här", "kör tillbaka", "ut på E22an"?

Och vad händer om man kör fel, inser sitt misstag och rättar till det? Exempelvis: missar var man ska köra ut ur rondellen och kör ett extra varv, eller i allmänhet råkar ta en omväg? Ger det bara "minus" eller är det kugg för att man inte kan köra självständigt/ta rätt beslut/uppfatta situationerna korrekt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in