2012-09-19, 17:01
Medlem
steveY2Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av steveY2K
Hej där. Har teoriprovet och uppkörningen samma vecka och tänkte röka lite cannabis helgen innan.
Finns det någon risk att man kan råka ut för pissprov på teorin eller uppkörningen?
Ingen som har någon åsikt?
Senast redigerad av steveY2K 2012-09-19 kl. 17:45.
Citera
2012-09-19, 17:18
Medlem
ventures avatar
Satt uppkörningen på mc idag fyyfan så sköönt var bara tvungen o skriva av mig det ha de fint lycka till alla
Citera
2012-09-19, 18:23
Medlem
Rembrandths avatar
Jahapp, kuggade min uppkörning förra veckan... Gjorde två missar under de första fem minuterna av uppkörningen, vilka var sväng från landsväg och infart på landsväg... Först missade jag sväng från landsväg, eftersom kontrollanten sa "efter att du svängt höger i cirkulationen ska du svänga åt vänster mot (namnet på nån jävla skithåla)". Men efter att jag kört igenom rondellen och koncentrerat mig på rätt placering, avsökning o.s.v., och därefter acceleration, så glömde jag helt bort att jag skulle göra en vänstersväng någon km senare... kalla det nervositet eller ren klantighet, men kom i alla fall på det när jag såg skylten mot hålan, men då körde jag i 90 och hade ingen möjlighet att bromsa ned till tillräckligt låg hastighet för att svänga. Erkände mitt fel för kontrollanten och körde en bit till, in på en annan väg och vände där, så när jag skulle köra ut igen på landsvägen skulle jag svänga åt höger, såg att en bil kom från vänster ganska långt bort, och körde ut. Men vad jag inte tänkte på var att bilen körde i 90 (eller mer) så han var ifatt mig när jag bara kommit upp i 70, och jag vet om att man ska accelerera på väggrenen i det fallet, så att den som kommer bakom inte behöver bromsa in, men i all nervositet glömde jag helt bort det... De här två felen som skedde inom loppet av 3 minuter gjorde att jag kuggade, sen fick jag ändå köra i ytterligare 35 minuter efter det av någon anledning, fick för mig att jag kanske skulle klara det i alla fall, för annars hade ju kontrollanten lika gärna kunnat avbryta det hela ganska snabbt tycker jag... Klarade allt annat perfekt.
Men så när vi var tillbaka där vi började och jag hade stängt av bilen sa kontrollanten "Ja, vad tror du?", varpå jag svarade "Jo, jag gjorde ju några småfel i början...", "Ja, du missade ju svängen från landsvägen och sen körde du ut lite för snabbt framför bilen vid infarten på landsvägen", "Jo, jag var bara så nervös!" svarade jag. "Ja, det blir helt enkelt inget körkort idag!" sa kontrollanten surt. "Nähä..." svarade jag... Kändes surt som fan!

Har i alla fall några lektioner till inbokade på trafikskola nu, och har haft en sen uppkörningen, och på onsdag nästa vecka gör jag ett nytt försök! Känns dock ganska bortkastat eftersom jag känner mig så jävla låg nu, tror inte jag kommer fixa det den här gången heller när jag ser vad min nervositet kan ställa till med...
Citera
2012-09-19, 18:45
Medlem
satte teorin idag!! Grymt härligt var det!
Citera
2012-09-19, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av randomman
Fördelar med körskola:
  • Det är statistiskt större chans att lyckas. Varför vet ingen riktigt säkert.

Jodå, och det är fullt logiskt. Körskoleelever är helt enkelt oftast bättre förberedda än privatister. Körskolor och dess lärare vet vilka krav som ställs på eleven för att bli godkänd.

Ditt påstående skulle kunna jämföras med följande om kaklade badrum: "badrum som är kaklade av auktoriserade hantverkare har statistiskt sett mindre problem än badrum som är kaklade av bostadsägaren själv. Varför vet ingen riktigt säkert."
Citera
2012-09-19, 20:30
Medlem
Culprits avatar
Kuggade på provet idag.
Är så jävla besviken men skyller inte inspektör allt var mitt fel. Körde 38tim/ lektioner med privat samma område som jag gjorde uppkörning. Inspektören Kryssade avbryten prov samt ingripande rutorna.
Under körövning hade jag en gammal Opel Astra år 2000 ( bensin )något sånt och idag fick plötsligt den senaste (antar jag) V70 D2 som är lite konstigt handbroms som man måste trycka knappen och trycke ned.Allt i bilen var mycket avancerade och jag märkte från början att det var inte min dag och jag kommer inte lära mig detta bil under en halv timma. Vi körde till villaområdet och där inspektör visade mig en backe och sa till mig stanna där och vänd bilen genom att backa i korsningen. Där tappade jag allt kontroll, uppmärksamhet och glömde alla mina körlektioner bara för att jag kunde inte hantera bilen i lutning. Sedan fick jag ett motorstopp vid trafikljuset och blinkade sent vid cirkulationsplats. Jag visste att allt gick åt skogen och ville sluta så fort så möjligt. Medan jag var upptagen med sådana tankar missade (såg inte helt enkelt) en bil från höger som skulle fortsätte rak fram och jag hade väjninsplikt. Gubben fick bromsa åt mig.
Allt var mitt fel jag borde köra med nya bilar också.
Ska köpa 5 lektioner
Citera
2012-09-19, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av steveY2K
Ingen som har någon åsikt?
Chansen är otroligt jävla liten. Jag har snackat med massvis med personer och inte en jävel har fått pissprov. Alkotest har ngn fått göra dock.
Citera
2012-09-19, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av randomman
[*](Samma som fördel punkt 3 ovan) Det kräver ofta en hel del lektioner för att låta dig köra upp, vilket blir EXTREMT dyrt [/list]

Skulle vilja påstå att detta kanske inte nödvändigtvis behöver stämma. Finns säkert omständigheter för eleven som tvingar denne att köra mer med skola(inte har möjlighet för privat körning samtidigt)

När jag tog körkortet för ett par år sedan, hade jag bestämt mig för 10 st lektioner. Det var min körskola också med på, och vi satte upp en plan. Dessa 10 st lektioner portionerade jag ut på cirka en månad.

Innan detta hade jag kört lite hemma, men bestämde mig för en månad och körde på. Hos skolan och hemma, väldigt mycket körde jag hemma utöver mina 10 lektioner.

Visste vad jag skulle köra på nästa lektion så jag hemma försökte köra samma moment tills den kommande lektionen.
Citera
2012-09-19, 22:53
Medlem
Jag har en fråga angående uppkörningen och hur full man kan vara när man kör upp. Vet i alla fall en polare som körde upp efter att han druckit ett par öl. Han klarade skiten och inspektören märkte inget . Saken är den att jag ska på en fest dagen innan uppkörningen som slutar 4-5 och uppkörningen är 9. Märker inspektören om man har 0.5- 1 promille i blodet och vad händer om han gör det?
Citera
2012-09-19, 23:00
Medlem
Vikingsdotters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leksakhen
Jag har en fråga angående uppkörningen och hur full man kan vara när man kör upp. Vet i alla fall en polare som körde upp efter att han druckit ett par öl. Han klarade skiten och inspektören märkte inget . Saken är den att jag ska på en fest dagen innan uppkörningen som slutar 4-5 och uppkörningen är 9. Märker inspektören om man har 0.5- 1 promille i blodet och vad händer om han gör det?

Låter som en mycket dålig idé. Bilen har väl alkolås? Vet du var gränsen för rattfylla går?
Citera
2012-09-19, 23:10
Medlem
lambdashipstates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leksakhen

Den där festen är så viktig att du inte kan skippa den och ta körkort istället? Du har dessutom totalt missat det riskettan tar upp.

Om jag inte har helt fel så är numera bilarna utrustade med alkolås, så du lär inte få åka en meter om du är knall.
Citera
2012-09-19, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vikingsdotter
Låter som en mycket dålig idé. Bilen har väl alkolås? Vet du var gränsen för rattfylla går?
Har mycket svårt att tro att bilen skulle ha alkolås. Vart har du kört upp egentligen? Själv har jag redan hunnit kugga två uppkörningar men inte fan hade bilen någon blåsgrej när jag körde upp förut .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in