Flashback bygger pepparkakshus!
2012-09-19, 01:19
Medlem
steveY2Ks avatar
Hej där. Har teoriprovet och uppkörningen samma vecka och tänkte röka lite cannabis helgen innan.
Finns det någon risk att man kan råka ut för pissprov på teorin eller uppkörningen?
Citera
2012-09-19, 08:11
Medlem
lambdashipstates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheMachine
Du vet inte vad du snackar om. Man kan lära sig massor dygnet innan.

Japp. Jag vet inget alls. Speciellt ingen erfarenhet att plugga inför tentor på universitet.

Om du kikar på de första sidorna i körkortsboken så hittar du nog en genomgång av ytinlärning och djupinlärning. Klart att du kan banka in saker det sista dygnet, men det fastnar inte.
Citera
2012-09-19, 10:06
Medlem
Kuggade precis min andra uppkörning, så jävla förbannad och besviken och självmordsbenägen. Har inte råd att ta körkort mer nu, som fattig student, så kommer få vänta ett bra jävla tag på att ta det.
Citera
2012-09-19, 10:28
Medlem
Någon som vet om det finns några korrumperade inspektörer i Stockholmsområdet, som går att muta?
Citera
2012-09-19, 11:44
Medlem
dkws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av randomman
Någon som vet om det finns några korrumperade inspektörer i Stockholmsområdet, som går att muta?

P**e* M*a***et, tar mellan 3000-5000 för att godkänna.
Citera
2012-09-19, 13:24
Medlem
Slowbros avatar
Vad är det för skillnad i att körskolan bokar uppkörning och teoriprov gentemot att boka det privat?
Citera
2012-09-19, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slowbro
Vad är det för skillnad i att körskolan bokar uppkörning och teoriprov gentemot att boka det privat?

Fördelar med körskola:
  • du får möjlighet att köra upp i en bil som du kört tidigare, vilket är en ENORM fördel.. t ex om man brukar köra en volvo med stark motor + diesel, och sedan får köra upp med en ny, ECO-"drivande" (dvs motorsvag) bil + etanol, så blir man chockad över hur svag bilen är på tomgång och får därmed lättare motorstopp, svårare att starta i backe osvosv.
  • Det är statistiskt större chans att lyckas. Varför vet ingen riktigt säkert.
  • Körskolor måste ha en viss % godkända elever, så de kommer inte låta dig köra upp om de inte tror att du klarar det, vilket ökar risken att du klarar uppkörningen. Finns nackdel med detta också.
  • Jag är rätt övertygad om att inspektören är snällare/mer godkännande mot elever som kör upp via körskola, men detta säger vissa "insatta" (dock partiska), t ex Skalman71, är helt fel

Nackdelar med att köra upp via körskola:
  • (Samma som fördel punkt 3 ovan) Det kräver ofta en hel del lektioner för att låta dig köra upp, vilket blir EXTREMT dyrt relativt til att köra med farsan eller liknande. Ofta kräver de alldeles för många lektioner för att tjäna pengar, (hade t ex en polare som tog en lektion på körskola innan han skulle köra upp, som hade kört ordentligt privat i 2 år, och på hans första lektion sa körskoleläraren i princip "Jag tror ärligt talat att du aldrig kommer att klara körkortet", men samma vän klarade första uppkörningen utan att ta en enda lektion till, med inspektörens motivering: "Det finns inget jag skulle kunna underkänna dig för".
Citera
2012-09-19, 14:52
Medlem
von-Utfalls avatar
Är automatkörkort (automat växellåda) kategoriserad som B-körkort?
Citera
2012-09-19, 15:38
Medlem
toby79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von-Utfall
Är automatkörkort (automat växellåda) kategoriserad som B-körkort?
Det är ett B-körkort med villkor.
Citera
2012-09-19, 15:49
Medlem
Abughosts avatar
Någon som har ngn bra sida där dom förklarar dom grundläggande sakerna innan man börjar övningsköra?
Jag har övningskört i 4-5 månader men är fortfarande lika osäker som i början...
Hjälp uppskattas!
Citera
2012-09-19, 15:51
Medlem
Abughosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dkw
P**e* M*a***et, tar mellan 3000-5000 för att godkänna.

Okej, berätta mer.
Annars tror jag inte dig. Jag kan tänka mig att betala 10 lax för godkänt prov.
Citera
2012-09-19, 15:54
Medlem
SeMeNoMores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abughost
Någon som har ngn bra sida där dom förklarar dom grundläggande sakerna innan man börjar övningsköra?
Jag har övningskört i 4-5 månader men är fortfarande lika osäker som i början...
Hjälp uppskattas!
Har du inte fått litteratur av din bilskola?

Eller köper kanske man gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in