2012-11-12, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vegetable11
Om jag får full pott i TEO's teoriprogram så bör jag bli godkänd på teoriprovet, eller?

Nja så behöver det inte vara, variera dig med andra prov såsom "Abo jihads körskola" och "Boniers trafikskola".
Citera
2012-11-12, 23:36
Bannlyst
Lektioner hos körskolan är slöseri på pengar. Hur är det nuförtiden , kan man gå upp som privatist direkt?
Citera
2012-11-12, 23:44
Medlem
lambdashipstates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av advaloremgamer
Lektioner hos körskolan är slöseri på pengar. Hur är det nuförtiden , kan man gå upp som privatist direkt?

Och det baserar du givetvis på egen erfarenhet när du själv tog körkortet?

Klart du kan boka tid som privatist. Om du kan köra bil och har koll på kursplanen samt alla moment som ingår i körutbildningen så lär det inte vara några problem.
Citera
2012-11-12, 23:57
Medlem
Steff83s avatar
Citat:

Eh..ja..det är klart..Trafikverket skiter fullständigt i vilket. Det är en myt hela den grejen...Däremot är ju större spännvidd bland privatister..Vissa har övat mycket..även på bilskolor..andra inte alls. Så självklart finns det fler bland dessa som inte lärt sig riktigt rätt..och därmed klarar sig sämre.
Senast redigerad av Steff83 2012-11-13 kl. 00:06.
Citera
2012-11-13, 00:05
Medlem
Mannen.med.hattens avatar
Om du har koll på vad du ska kunna är det inga som helst problem att ta körkort som privatist. Finns hur mycket information som helst att få tag i helt gratis! Klarade själv både uppkörning och uppskrivning första försöket som privatist.
Citera
2012-11-13, 00:18
Medlem
ZtarZcreams avatar
Inte kört på tre veckor sedan jag kuggade uppkörningen tills idag, och ja.. Det gick åt helvete..
Trafikskolans ägare körde jag med som är väldigt schyst tyckte att jag borde boka 20 lektioner till :S

Mina fel på uppkörningen var bara "accelerande vid omkörning på landsväg", stannade två gånger i cirkulationsplatsen (vilket var onödigt) och missade en högerregel i en liten väg pga brist i avsökningsområdet som kan utföra en "fara" för trafiken... I övrigt gick allt annat galant!

Vad tycker ni? Borde jag verkligen boka tjugo till? Jag har fan redan kört 21 lektioner med dem *350kr/st!

Att jag körde så dåligt idag var kanske för att jag stressade mig dit på morgonen utan föda eller någonting!

EDIT: Min andra lärare konfronterade honom för att han vill gå tillbaka till andra delar i körkortslistan som dem använder sig av. Han blev såklart förbannad på mig och undrade vad i helvete jag gjorde egentligen för att med honom har jag kört riktigt bra!
Citera
2012-11-13, 00:22
Medlem
ZtarZcreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafiosos
Uppkörning imorgon, är ju självklart nojjig.

Har lite tankar.

Hur hårda är dom egentligen på kontrollen? Min kompis fick bara testa broms osv?

Har någon lite övriga lugnande råd? Bra att tänka på osv?

Ja du, en kille här klarade sig med en förfärlig kontroll, och när jag gjorde uppkörningen fick jag bara kontrollera ljudhornet och kolla att vindrutetorkarna fungerade.. LOL!

You can do it! Lycka till!
Citera
2012-11-13, 00:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mannen.med.hatten
Om du har koll på vad du ska kunna är det inga som helst problem att ta körkort som privatist. Finns hur mycket information som helst att få tag i helt gratis! Klarade själv både uppkörning och uppskrivning första försöket som privatist.

Är det sant att den man kör upp med har ett snett öga på dig om det står i deras papper att du inte fullfärdigat din utbildning hos körskolan? Dvs, tagit 4 lektioner och klarat 3 moment?
Citera
2012-11-13, 00:37
Medlem
Culprits avatar
Hade 5e uppkörning idag och som vanligt blev kuggad
Nu vet jag inte vad ska göra?
Gubben tänkte att jag borde ha bättre uppsikt på motorvägen. Jag höll inte tillräckligt mycket avstånd sa han. Det var tät trafik och var tvungen kära liiiiiiite inte så mycket närmare. Men det var inte uppenbar fara för trafikanter och jag var medveten och hade koll på situtaionen. Om 5 dagar går ut min teori giltighetsdatum.

Ska jag ge upp eller fortsätta ?
Citera
2012-11-13, 00:48
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Är det sant att den man kör upp med har ett snett öga på dig om det står i deras papper att du inte fullfärdigat din utbildning hos körskolan? Dvs, tagit 4 lektioner och klarat 3 moment?

Nej...Det är inte sant. Trafikverket och bilskolorna har inget med varann att göra...Eller rättare sagt..TV skiter i vilket. Dom kör sin grej.
Citera
2012-11-13, 06:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Culprit
Hade 5e uppkörning idag och som vanligt blev kuggad
Nu vet jag inte vad ska göra?

Jag skulle rekommendera dig att kontakta en/ byta trafikskola och be dem titta på din körning.

Varför då?
Jo, ur tre aspekter,
1) du kan spara en slant istället för att chansa hela tiden för att sedan bli underkänd.
2) du kanske lär dig något nytt genom kontakta en/ byta trafikskola?

och sist av allt, (nu vet jag att det är först till kvarn på tiderna) men...
3) sluta boka prov och chansa, sådana som du tar tider för dem som faktiskt har större chans att klara uppkörningen, dvs. trafikskolornas elever.
Citera
2012-11-13, 12:12
Medlem
Hej!

Nu är det så att man ska köra upp i slutet av november efter lång lathet.
Jag kör upp från Mölndal, Göteborg. Är det någon som har lite info angående rutter som brukar tas eller typiska moment i Göteborgs innerstad (bortsett Korsvägen).

Mvh Grottmannen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in