2012-01-06, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Kommer att bli kanon. Du har nu bara polarna och biran som saknas. Äter man nåt till eller är det bara glufsa?
Ha med majschips och ljus öl så blir det komplett.
Citera
2012-01-06, 18:55
Medlem
Bedragens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DelikatKotlett
Ha med majschips och ljus öl så blir det komplett.

Polarna kommer imorgon, kör långkok av det o låter det stå över natten o köra till sig ordentligt.
Till kommer vi ha guacamole, hackad lök, majschips (nachos), creme fraiche samt majsbröd. Chilin i en skål som man får sleva i sig med chipsen o brödet samt dubbeldippa med lite guaca, lök samt creme fraiche.

Men jag funderar på att knäcka första ölen redan nu för att även jag ska "köra till mig ordentligt".
Citera
2012-01-06, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bedragen
Polarna kommer imorgon, kör långkok av det o låter det stå över natten o köra till sig ordentligt.
Till kommer vi ha guacamole, hackad lök, majschips (nachos), creme fraiche samt majsbröd. Chilin i en skål som man får sleva i sig med chipsen o brödet samt dubbeldippa med lite guaca, lök samt creme fraiche.

Men jag funderar på att knäcka första ölen redan nu för att även jag ska "köra till mig ordentligt".
Låter bra, du har allt som behövs

Men du, drick inte för mycket så att du blir helt borta imorgon.
Citera
2012-01-06, 19:49
Medlem
christerys avatar
Citat:

Masterkocken, klart en gryta vinner på en natt... Smakat av den, behövs det lite mer sting så gör inte som jag första gången. Smaka krydda... *pang* dvs vänta, ta ett par skedar... Man lär sig
Citera
2012-01-06, 21:04
Medlem
Bedragens avatar
Citat:
Masterkocken, klart en gryta vinner på en natt... Smakat av den, behövs det lite mer sting så gör inte som jag första gången. Smaka krydda... *pang* dvs vänta, ta ett par skedar... Man lär sig

Jag smakade av den o min första reaktion var "herre jävlar". Tror inte jag kommer behöva hotta upp den något alls!
Citera
2012-01-06, 21:44
Medlem
Haak0ns avatar
Citat:

Kan rekommendera att komplettera detta med en stor bit riven cheddarost
Citera
2012-01-06, 21:55
Medlem
Gringubbens avatar
Men du glömde tequilaflarran som ingår i receptet?
Eller tar du den i morgon?
Citera
2012-01-06, 21:58
Medlem
christerys avatar
Citat:
Jag smakade av den o min första reaktion var "herre jävlar". Tror inte jag kommer behöva hotta upp den något alls!
Då är den perfekt, se till att ha lite vitt, mjukt bröd, mjölk (dom tar du fram sen) och pilsner. Så blir det en bra kväll. Dom glömmer den inte nästa dag heller (dasset).
Citera
2012-01-08, 15:41
Medlem
Bedragens avatar
Citat:
Då är den perfekt, se till att ha lite vitt, mjukt bröd, mjölk (dom tar du fram sen) och pilsner. Så blir det en bra kväll. Dom glömmer den inte nästa dag heller (dasset).

Nu är skålarna slickade, huvudet bankande och magen katastrof.

Sjukt roligt kväll och en stor hit med chilin, efter ett par timmar åkte torkad chili fram och "manlighetsutövningar" påbörjades.

Dock kan jag lägga in en reflektion. Jag lät ju chilin koka över ett dygn och fick stört mör och konsistensen var gudomlig däremot fick styrkan stryka på foten, efter så lång koktid så blev den "stark" men inte så att man började svettas direkt, ingen klagade på styrkan inte ens de som har svårt för stark mat. Så ska man köra den länge kan jag rekommendera att ha i lite extra chili.
Citera
2012-01-08, 16:07
Medlem
christerys avatar
Åhh, den som ändå fått vara med. Finns det inte ett ynka litet foto att liva upp mig med i alla fall.

Det ska vara lagom, för starkt är faktiskt inte att ens eftersträva.

Men det lät som att kvällen var lyckad, grattis - nu får du säkert göra om det. Men det är faktisk kul att laga till hungriga ulvar.
Citera
2012-02-19, 15:19
Medlem
mjamjas avatar
Jag ska laga chili imorgon och hade tänkt ha i mörk choklad istället för kakao, men är det någon här som vet ungefär vilken mängd choklad som blir bra? Jag ska göra på ungefär 800 g högrev och hela kalaset brukar ungefär fylla en gjutjärnspanna av normal storlek.
Citera
2012-02-19, 17:30
Medlem
morkfromorks avatar
Jag följer aldrig recept för ccc, det går ju nästan inte misslyckas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in