2008-04-18, 00:44
Medlem
Pseud0nyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ascendenten
Det intressanta frågeställningen i den här debatten tycker jag är: Varför reduceras vissa män och kvinnor till ett "skal" enbart på grund av sina idéer?
Eftersom de har idéer. Folk generaliserar, det är en viktig del i vårat sätt att tänka. Dessvärre har många svårt att på ett kritiskt sätt reflektera och fundera över sina egna fördomar.

För övrigt stämmer det du säger inte helt. Jag är manlig feminist och upplever snarare motsatsen; jag tror jag blir reducerad till enbart just den åsikten om den kommer fram. Mitt utseende och mina andra tankar ignoreras ofta helt.
Citera
2008-04-18, 05:08
Medlem
rogga9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av northix
De blir inte fula när de blir feminister....

...de blir feminister för att de är fula.

Ja, så är det ju faktiskt. Visst finns det undantag, men nästan alla feminister är groteskt fula. Tyvärr har de ju lyckats övertyga världen att de slåss för rättvisan när de egentligen bara fluktar sitt penisavvund för allmänheten. Det finns absolut vettiga feminister, men 99% är bitterfittor. Därför kan jag aldrig låta bli att le när man hör någon lantis säga "hon har fått för lite kuk", för i grund och botten är det vad feminismen idag handlar om.
Citera
2008-04-18, 07:04
Medlem
Vad menar ni med feminister? Väldigt många uppger ju att de är feminister, tittar du inne i de politiska ungdomsförbunden så är det ju till exempel rätt vanligt.

Däremot verkar det som en del radikala feminister bortser från kvinnliga attribut som långt hår, rakade ben, sminkade ansikten etc.
Citera
2008-04-18, 08:26
Medlem
Äh vad fan, brudar är generellt snygga, oavsett hårlängd. Mia Farrow i Rosemary's baby är helt grymt snygg ju, blir bara snyggare efter att hon klippt sig
Citera
2008-04-18, 08:34
Medlem
SingleStars avatar
Feminister är inte fula, manshatare är fula.
Citera
2008-04-18, 08:42
Medlem
Liberaliss avatar
Citat:

Word!
Citera
2008-04-18, 09:48
Bannlyst
Citat:

Och så skyller de på att de är intelligentare än alla kvinnor som får män, för "män" vill inte ha intelligenta kvinnor.

Gör som jag, våga vägra jämställdhet!
Citera
2008-04-18, 09:53
Bannlyst
Citat:

Förutom att du har fel så är ditt påstående en bekräftelse på att det finns människor som reducerar en människas idéer till enbart utseendet...

För att visa att jag är lika enfaldig som du så skall jag visa en feminist som jag reducerar till ett utseende:

http://www.finest.se/articles/article.php?aid=963#

Undrar vad feministernas egna män, säger när deras fruar blir kallade för manshatare?

Tiina Rosenberg är lesbisk och Ebba-Witt Brattström är gift med en man. Gudrun Schyman är ingen manshatare fast hon målas ut i media som en manshatare.

Carina Berg är gift med en man (Kristian Luuk), Carolina Gynning kan knappast kallas för manshatare. Men alla kvinnor jag räknar upp är uttalade feminister.

Ganska olika till uttseendet och sätt skulle jag säga...
Senast redigerad av Ascendenten 2008-04-18 kl. 10:03.
Citera
2008-04-18, 09:55
Medlem
Dancerboys avatar
Citat:

Japp så måste det vara.

Hatar alla feminister med hår under armarna och halvskägg :P
Det kan ju inte finnas många män som gillar dem, och alltså blir de illa behandlade och får dumma känslor mot män i framtiden
Citera
2008-04-18, 10:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pseud0nym
Eftersom de har idéer. Folk generaliserar, det är en viktig del i vårat sätt att tänka. Dessvärre har många svårt att på ett kritiskt sätt reflektera och fundera över sina egna fördomar.

För övrigt stämmer det du säger inte helt. Jag är manlig feminist och upplever snarare motsatsen; jag tror jag blir reducerad till enbart just den åsikten om den kommer fram. Mitt utseende och mina andra tankar ignoreras ofta helt.

Du tar upp en intressant vinkling. En man som är feminist blir ofta misstänkliggjord av dem som inte begriper bättre - tyvärr.

När du säger att du tror att du blir reducerad... så undrar jag om du har "vågat" prata med någon om dina åsikter, eller om du de facto enbart tror att det skulle bli så?
Citera
2008-04-18, 10:01
Medlem
Fin teori, det ligger helt klart nåt i det!

Brudar har verkligen inte svårt att få sitt, och har dom det så kommer dom för alltid att hata mans-släktet!
Citera
2008-04-18, 10:02
Bannlyst
Jag är feminist (som 90% av svenska folket) och jag ser jävligt bra ut.

Phail.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in