2008-04-22, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TeutonicWarrior
Jag tänker på europeiska traditioner för att vara precis.

Vikingarna var inte heller tråksnaggade.
Det tråksnaggade kom väl först med de kristna munkarnas pottfrisyrer. Sedan blev det bara kortare och kortare...
Citera
2008-04-22, 02:09
Medlem
TeutonicWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fantasmatic
Och jag påstår faktiskt att det är fakta att långt hår ökar en mans sex appeal. Kolla in filmens värld - de manliga rollprestationer som ska vara kvinnomagneter är påfallande ofta långhåriga...

Det har då inte jag märkt.

Citat:
Vikingarna var inte heller tråksnaggade.
Det tråksnaggade kom väl först med de kristna munkarnas pottfrisyrer. Sedan blev det bara kortare och kortare...

Jag räknar inte Norden under vikingatiden som en del av Europa, men det här hör till historieforumet och inte hit.

/Teutonic Warrior
Senast redigerad av TeutonicWarrior 2008-04-22 kl. 02:11.
Citera
2008-04-22, 18:20
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Alla feminister är inte nödvändigtvis oattraktiva. Carolina Gynning ser t.ex. fysiskt bra ut. På ett personligt plan är hon en promiskuös slampa med låg intelligens dock. Hon borde stenas till döds enligt mig.

/Teutonic Warrior

Det beror ju på vad man finner attraktivt och inte. Jag finner inget attraktivt med sexister och förmodar att det finns sexister som inte finner något attraktivt med feminister.
Citera
2008-04-22, 21:30
Medlem
Citat:

Jag räknar inte Norden under vikingatiden som en del av Europa, men det här hör till historieforumet och inte hit.

/Teutonic Warrior

Nähäpp. Kul för dig att du har en egen definition på Europa.
Utanför ditt personliga lilla universum är dock Europa en geografisk region.

Men jag förstår, du har väl din egen, personliga definition på vilka europeiska traditioner som ska räknas som relevanta traditioner också.
Citera
2008-04-24, 01:10
Medlem
ayanamiis avatar
jaha, jag läste fel
Senast redigerad av ayanamii 2008-04-24 kl. 01:11. Anledning: fel
Citera
2008-04-24, 15:19
Medlem
TeutonicWarriors avatar
Citat:
Nähäpp. Kul för dig att du har en egen definition på Europa.
Utanför ditt personliga lilla universum är dock Europa en geografisk region.

Men jag förstår, du har väl din egen, personliga definition på vilka europeiska traditioner som ska räknas som relevanta traditioner också.

Definitioner skiftar fram och tillbaka genom århundradena. Under vikingatiden sågs inte Skandinavien -förutom möjligen Danmark- som en del av Europa. Stora områden i öst -som hör till dagens Europa- räknades inte heller till Europa på den tiden.

/Teutonic Warrior
Citera
2008-04-24, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnnamedPlayer
Dessa saker har jag aldrig ens hört talas om. Jag tror att det är något du snappat upp här på Fb, de arga och förvirrade tonåringarnas klotterplank.
Där är vi överens. Det tycker jag inte är en feministisk fråga. Det handlar snarare om logik. Men vi ska inte glömma att det finns yrken kvinnor i regel passar bättre som. Dagisfröken är ett exempel.

Du är också feminist.

Nä, det var några punkter som feministpartiet hade i sin lilla bok!

Beror på vem vad och hur man satt definitionen feminist. Jag kan kalla mig en lättare feminist!
Citera
2008-04-24, 15:29
Medlem
Mad monks avatar
Feminister är märkliga de vurmar för islam en religon som går emot allt de står för. De kallar män i samma andetag för djur. Varför de är fula antagligen är dom födda sådna varför de är femnister? För att hävda sig naturligtvis. Varför de har kortare hår min teori är att dom är flator. I homoförhållande finns det en giver och en taker givern är den med kort hår(feminist).
Senast redigerad av Mad monk 2008-04-24 kl. 15:31.
Citera
2008-05-07, 01:04
Medlem
Saucy.Jacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ascendenten
Att tjejer skall få samma utrymme att festa och knulla som killar har, är en viktig feministisk fråga. Idag blir tjejer kallade för horor om de knullar runt, medan killar kallas för He-man! Inte särskilt jämställt med andra ord.

Att alla gillar olika sexuella lekar och borde ha samma rätt att ge uttryck för sin lust är också en feministisk fråga.

Carolina Gynning är feminist, för att hon har de idéer hon har. Precis som alla andra feminister!

OBS! Därmed inte sagt att alla feminister är överens om allting!

Jag betvivlar starkt att Carolina Gynning vet vad hon pratar om. Hon har varit med i Big Brother, enough said..

När jag gick i gymnasiet fanns det två stycken feminister som hade koll på politik. De var fula som stryk. De andra tjejerna hävdade gärna att de var feminister men man märkte på deras beteende att de inte var ett dugg politiskt insatta eller särskilt intresserade av jämställdhet.
Citera
2008-05-07, 01:07
Medlem
rohyps avatar
Tycker du svarar på din egna frågeställning genom topic.
Citera
2008-05-07, 22:13
Medlem
Caties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ascendenten
Även du min Brutus Jag förstår vad du menar och håller med om din erfarenhet. Men generalfelet är att vi hjälps åt att låta mannen vara föremål för vårt handlande. Är det inte det vi vill komma ifrån?

Så länge kvinnor framställs som att vi enbart handlar med mannen i fokus så kommer vi att få dras med ett samhälle där männen har makt över oss.

Män är också fula eller snygga oavsett om de är feminister eller inte. Blir fula män feminister bara för att de är fula eller blir snygga män feminister bara för att de är snygga?

Trådskaparen ställer en ledande fråga där redan påståendet är felaktigt. Utseendet har inte ett dugg med ifall man är feminsit eller inte att göra. Hjärnan och den empatiska förmågan är det som spelar in - inget annat!

OBS! Att jag inte kritiserar ditt inlägg jag vill bara komplettera det lite...

ursäkta för mitt jättesena svar till ditt svar till mitt inlägg. Jag förstår hur du menar, och det gav mig också en tankeställare. jag har inte tänkt på det på det viset som du beskriver. Det är ett bra komplement till det vi redan skrev..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in