2008-03-15, 03:55
Medlem
TeutonicWarriors avatar
Som frågan lyder: varför har feminister ofta kortare hår? Jag hänvisar självklart till kvinnliga feminister.

Jag påstår inte att det här är något slags fakta, men det är ett intryck jag har fått. Vill feministiska kvinnor plåga sina pojkvänner genom att göra sig själva oattraktiva, eller vad är det här med kortklippt hår frågan om egentligen?

Precis som män ska ha kortklippt så ska kvinnor ha långt hår. Men det kanske är ett slags feministiskt uppror mot den fina traditionen?

/Teutonic Warrior
Citera
2008-03-15, 03:56
Medlem
De kanske lider av TTM efter allt hårryckande hemma på kammaren? På grund av allt meningslöst tänkande...
Citera
2008-03-15, 05:08
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeutonicWarrior
Precis som män ska ha kortklippt så ska kvinnor ha långt hår. Men det kanske är ett slags feministiskt uppror mot den fina traditionen?

Tradition? Vilken då? Om du tittar hur det ser ut genom historien så syns det ganska tydligt att de riktiga karlakarlarna hade LÅNGT hår och LÅNGT skägg. De enda som klippte håret sitt var de bögiga romarna, och med tanke på att de lyckades våldta resten av den dåvarande världen så har deras lilla bögtradition levt kvar hos vissa.
Citera
2008-03-15, 13:16
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Som frågan lyder: varför har feminister ofta kortare hår? Jag hänvisar självklart till kvinnliga feminister.

Jag påstår inte att det här är något slags fakta, men det är ett intryck jag har fått. Vill feministiska kvinnor plåga sina pojkvänner genom att göra sig själva oattraktiva, eller vad är det här med kortklippt hår frågan om egentligen?

/Teutonic Warrior

Ja de är väl tråkigt att du knappast har stöd i historien med detta om långt hår, eller hur?
Hårlängd har varierat genom historien och beroende på kulturer..

Under "charlstontiden" så var det modernt med korthår på kvinnor och det hade knappast med feminism att göra.. Eller att de hämtade intryck från något feministiskt håll..

Så det är bra att du inte "påstår att det inte är fakta" för det är det knappast..

Så vad skall jag skylla mitt korta hår på? Jag är icke feminist och även icke antifeminist..
Jo nu kom jag på det jag klär helt enkelt inte i långt hår.. Bara för att man är kvinna så är inte det synonymt med att man "passar i att ha långt hår" eller att män automatiskt passar i kort hår. Sedan vet jag att det finns människor som har ytterst svårt för att folk gör som de själva vill och väljer att bekvämt i de lägena skylla uteslutande på feminismen bara för att feministerna själva passar på att utnyttja situationen.

Det är så lätt att hävda "det är intrycket jag har fått av feminismen" när vi kvinnor skaffar oss frisyrer som passar vår ansiktsform i första hand, och har modet att inte se ut som prydliga barbidockor och de förvirrar männen som inte kan hantera att kvinnligheten inte sitter i kläder och håret.. Något som även förvirrar tydligen feministerna med som tror att man är feminist, bara för att de själva har valt att utnyttja situationen, för att man har modet att gå sin egna väg i både kläder och frisyrer som kvinna.
Det finns gott om feminina korthåriga frisyrer.
Citera
2008-03-15, 13:20
Medlem
Dom vill ge illusionen av att likna den dom ser upp till, alltså mannen. Han är ju så mycket bättre på alla sätt och vis, sedan är han starkare också, skriv upp det Empress.
Citera
2008-03-15, 13:21
Medlem
Volkunsgewehrs avatar
sjukt..

Citat:

/Teutonic Warrior

Det måste bero på att Femenister är Homosexuella i botten. Jag menar såklart bara de riktiga "ortodoxfeministiska". De e ju de som vill att tjejer ska få heta killnamn, killar ska få heta tjejnamn och att man ska få klä sig hur oanständigt man vill. Men jag kan inte tänka mig något annat än att de vill vara män... äcklande
Citera
2008-03-15, 15:52
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gnåmbord
Dom vill ge illusionen av att likna den dom ser upp till, alltså mannen. Han är ju så mycket bättre på alla sätt och vis, sedan är han starkare också, skriv upp det Empress.

Om jag skall skriva upp något som du kommer med så får det vara av verklige värde med att "skriva upp" med..
Ditt inlägg knappast något av värde att "skriva upp"..

Så du kan ju höra med Intresseklubben antecknar om de är intresserade.
http://www.intresseklubben.nu/
Senast redigerad av Empress 2008-03-15 kl. 15:55.
Citera
2008-03-16, 01:25
Medlem
TeutonicWarriors avatar
@Empress
Långt hår ser alltid bättre ut på tjejer. Det är visserligen en smakfråga, men jag själv kan inte tänka mig att någon tjej ser bättre ut i kort än långt hår - och jag tror att flertalet killar tycker likadant som mig i den frågan (en del kommer säkert att motsäga mig bara för att jag inte är särskilt PK, men innerst inne så vet de att jag har rätt).

Och dessutom så är det manliga könet bättre än det kvinnliga. Det är fakta. Jag är inte en mansgris för att jag säger det, utan en realist, och jag hade sagt precis samma sak om jag var en kvinna. Medlemmarna av de båda könen verkar vara likvärdiga på det mentala planet (trots att kvinnan har en mindre hjärna än mannen), men mannen är överlägsen i fysisk styrka.

/Teutonic Warrior
Citera
2008-03-16, 02:02
Medlem
Det är väl ett sätt att signalera att man är flata?
Citera
2008-03-16, 02:19
Medlem
Nemesis1s avatar
Feminismen var väl som störst under det "progressiva" 70-talet, många av dagens mest kända feminister var med redan på den tiden och är således i medelåldern eller ännu äldre idag... Gamla kvinnor klipper ju ofta håret för att långt hår förstärker intrycket av rynkor...

Sen föredrar väl feminster att ha kort hår av t.ex. praktiska skäl... Det finns ju många män som också har kort hår av den orsaken...
Citera
2008-03-16, 18:26
Medlem
Falkenhayns avatar
"Vi är inga objekt - vi är fula" Är budskapet från feministerna.
Citera
2008-03-16, 18:39
Medlem
Arkomanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Feminismen var väl som störst under det "progressiva" 70-talet, många av dagens mest kända feminister var med redan på den tiden och är således i medelåldern eller ännu äldre idag... Gamla kvinnor klipper ju ofta håret för att långt hår förstärker intrycket av rynkor...

Sen föredrar väl feminster att ha kort hår av t.ex. praktiska skäl... Det finns ju många män som också har kort hår av den orsaken...

Är det verkligen därför kärringar klipper av sig håret? Förresten läste jag för många år sedan, att kort hår får kvinnor att se äldre ut.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in