2008-03-17, 11:49
Medlem
De flesta tycker väl att kort hår är smidigare. Alla väljer ju inte frisyr helt baserat på hur det ser ut, det ska ju vara bekvämt också. Hade jag varit tjej så hade jag nog också haft kort hår. Palla hålla på med långt hår liksom... Samtidigt så är det ju cool med långt hår, så jag hade kanske haft det. Hade varit skönt att ha det utan att alla tycker att man ser ut som en tjej. Typ.
Citera
2008-03-17, 11:50
Bannlyst
Tror trådskaparen missuppfattat det hela. Feminister med kort hår är med största sannolikhet flator.
Citera
2008-03-17, 20:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TeutonicWarrior
Som frågan lyder: varför har feminister ofta kortare hår? Jag hänvisar självklart till kvinnliga feminister.

Jag påstår inte att det här är något slags fakta, men det är ett intryck jag har fått. Vill feministiska kvinnor plåga sina pojkvänner genom att göra sig själva oattraktiva, eller vad är det här med kortklippt hår frågan om egentligen?

Precis som män ska ha kortklippt så ska kvinnor ha långt hår. Men det kanske är ett slags feministiskt uppror mot den fina traditionen?

/Teutonic Warrior

Jag tror det är för att inte konstatera att de inte är ute efter kontakt med det andra könet.
Citera
2008-03-18, 00:46
Medlem
Boomshakalaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Uppsatt hår är mycket finare..

Feminister vill vara maskulina?

Uppsatt hår is the shit
Citera
2008-03-18, 01:56
Bannlyst
Har alla bögar hål i öronen också?
Citera
2008-03-18, 03:00
Medlem
TeutonicWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frivol

Det som karaktäriserar bögar är deras pipiga röst och extrema politiska korrekthet. De klagar och jämrar sig också så fort en man beter sig manligt, och inte som en feminim bögjävel.

Två irriterande bögar jag känner till är så iaf. Tanken på att ha dem gasade i ett koncentrationsläger är rätt så skön faktiskt.

Ja, detta är min stora erfarenhet av bögar i det verkliga livet.

/Teutonic Warrior
Citera
2008-03-18, 03:04
Medlem
countingcrowss avatar
Det kan inte vara så lätt att de vill gå emot de olika könsidealen? Kvinnoer långt hår män kort?
Citera
2008-03-18, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Empress
Om jag skall skriva upp något som du kommer med så får det vara av verklige värde med att "skriva upp" med..
Ditt inlägg knappast något av värde att "skriva upp"..

Så du kan ju höra med Intresseklubben antecknar om de är intresserade.
http://www.intresseklubben.nu/

Tyvärr dom var inte intresserade. Dom ansåg att mitt inlägg inte hade något egentligt värde, och hänvisade mig till dig istället. Ni har haft mycket kontakt förstår jag?
Citera
2008-03-18, 20:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av frivol

En stor majoritet av bögar har töjningar i öronen där man placerar en stor svart jävla knapp eller något. Ser för jävligt ut men.
De bögar jag har möt har uppfört sig ungefär som bögstereotypen. Pipig röst, kvinnligt rörelsemönster etc.
Citera
2008-04-17, 22:37
Medlem
Curt Hsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeutonicWarrior
Som frågan lyder: varför har feminister ofta kortare hår? Jag hänvisar självklart till kvinnliga feminister.

Jag påstår inte att det här är något slags fakta, men det är ett intryck jag har fått. Vill feministiska kvinnor plåga sina pojkvänner genom att göra sig själva oattraktiva, eller vad är det här med kortklippt hår frågan om egentligen?

Precis som män ska ha kortklippt så ska kvinnor ha långt hår. Men det kanske är ett slags feministiskt uppror mot den fina traditionen?

/Teutonic Warrior
Enkelt: långt hår är kvinnligt, feminister är okvinnliga.
Citera
2008-04-18, 00:34
Bannlyst
Varför är feminister så fula?

http://www.jamombud.se/Jamsides/tidigarenummer/fulafeminister.asp

Feminister är fula - därför hatar de män! Det verkar vara den allmänna meningen!

Oavsett om det är sant eller inte så undrar jag om en människas utseende är relevant att använda i en debatt?

Om alla fula människor var feminister, eller om alla fula var kvinnor, eller om alla fula var fattiga, eller om alla fula var rika så kanske det vore idé att börja fundera över varför ett visst utseende spelade roll...

Men sanningen är ju att det finns både snygga och fula feminister.

Det intressanta frågeställningen i den här debatten tycker jag är: Varför reduceras vissa män och kvinnor till ett "skal" enbart på grund av sina idéer?

Gör man det inte lite för lätt för sig om man säger: Du har kort hår och då är du feminist! Jag hatar feminister... Hoppas att min poäng framgår?
Citera
2008-04-18, 00:36
Bannlyst
De blir inte fula när de blir feminister....

...de blir feminister för att de är fula.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in