Resultat: Ska man se riktiga filmer på Youtube?
Ja
50,00%
16 röster
Nej
50,00%
16 röster
2015-02-27, 12:36
Medlem
Någon som har tips på hur jag så enkelt som möjligt fixar 500 subscribers? Ja jag vet att jag måste ladda upp, tack. Men något speciellt jag bör tänka på?
Citera
2015-03-02, 15:14
Medlem
softmoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alecia79
Hej.

Jag har en fråga.

Är det möjligt att starta om youtube så att den glömmer allt man sökt på? Så att den inte ger förslag på liknande videos. Den ger förslag även fast man är utloggad från youtube.

Inloggad, rensa och pausa sökhistoriken: https://www.youtube.com/my_search_history
Är du inte inloggad måste du rensa cache/historik i webbläsaren.
Citera
2015-03-07, 02:19
Medlem
Finns det nåt bra userscript som tar bort alla typer av annonser på Youtube?
Citera
2015-03-07, 14:43
Medlem
Terugflitss avatar
Fan vad störande, stavar man fel i sökfältet på Youtube, och man får rättstavningsförslag så ändras inte den felskrivna texten som den gör på Google. Dessutom, backar man tillbaka till där man skrev in sökordet så är det borta. Så här var det inte förut, kan man ändra tillbaka det på något sätt? Jag förstår inte vitsen med att ha det på det här viset.
Citera
2015-03-13, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alecia79
Hej.

Jag har en fråga.

Är det möjligt att starta om youtube så att den glömmer allt man sökt på? Så att den inte ger förslag på liknande videos. Den ger förslag även fast man är utloggad från youtube.

I inställningarna kan du klicka i "använd inte riktad reklam (eller något sånt)"
Citera
2015-03-17, 17:56
Medlem
Admiral Krags avatar
edit
Citera
2015-03-21, 07:08
Medlem
whaks avatar
Vad är det för luffare som har kommit på att när man spelat ett videoklipp så efter x antal sekunder så spelar den upp ett annat klipp (ej spellista).

Med andra ord så kan Youtube stå och snurra 24/7 om man inte stoppar/pausar ett klipp när man går ifrån datorn.
Citera
2015-03-21, 08:41
Medlem
apskafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whak
Vad är det för luffare som har kommit på att när man spelat ett videoklipp så efter x antal sekunder så spelar den upp ett annat klipp (ej spellista).

Med andra ord så kan Youtube stå och snurra 24/7 om man inte stoppar/pausar ett klipp när man går ifrån datorn.
Stäng av automatisk uppspelning
Citera
2015-03-21, 20:38
Medlem
curvaturs avatar
Youtube problem 4K

Hej

Har en fråga ang youtube 4K klipp

Jag kan inte välja 4K kvalitet utan bara 360p eller 720p på "kugghjulet" med en dator, men med en annan dator å samma klipp kan jag det?

Ex.vis

https://www.youtube.com/watch?v=iNJdPyoqt8U&feature=youtu.be

Den dator jag inte kan välja 2160p på är ganska ny o den jag kan välja 2160p på är gammal.

Vad är problemet?

Jag är inloggad på samma youtube konto på båda
Citera
2015-03-21, 20:45
Medlem
zobs avatar
Den datorn där det inte funkar. Använder den HTML 5 spelaren? Är det samma webbläsare? Samma operativsystem?
Citera
2015-03-21, 21:10
Medlem
curvaturs avatar
HTML 5 spelare är jag osäker på vad det är?

Ja samma på båda Windows 7 och samma webbläsare Mozilla
Citera
2015-03-21, 21:33
Medlem
zobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av curvatur
HTML 5 spelare är jag osäker på vad det är?

Ja samma på båda Windows 7 och samma webbläsare Mozilla

Om du högerklickar på videon så borde det stå "Om html5 spelaren". Vilket det borde göra för dig.

Sitter och kollar nu. I chrome har jag väldigt många alternativ på upplösningar. Medans i firefox har jag nästan inga.

jag löste problemet på detta sätt. Skriv "about:config" i URL rutan. Klicka på rutan att du vet om hur farligt verktyget är. Sök efter "media.mediasource.enabled" i sökrutan högst upp. Du får nog bara fram ett resultat. Dubbelklicka på den. Texten borde bli Fetstilad och värde eller value (beroende på ditt språk) borde bli true. Gå tillbaka till videon, ladda om sidan och du borde få alla möjliga inställningar.
Inte testat så mycket, får du problem med att firefox krashar osv så är det ju bara att gå tillbaka och dubbelklicka på texten igen så värde/value blir false.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in