Resultat: Ska man se riktiga filmer på Youtube?
Ja
50,00%
16 röster
Nej
50,00%
16 röster
2013-02-07, 15:45
Medlem
dkws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eribabsi
Jag kan knappt kolla på youtube längre. Varje klipp laddas något fruktansvärt segt och var tredje sekund buffrar det. Har aldrig varit problem tidigare och mitt internet fungerar i övrigt väldigt bra. Använder Chrome, om det är bra att veta.

EDIT: En del klipp fungerar visst hur bra som helst. Satte på ett med 1080, laddade klart på en gång.

Då blir ju frågeställningen istället - Varför laddas en del klipp ingenting, medan andra laddar fort som fan?

Samma här, går ju inte att kolla längre
Citera
2013-02-07, 16:18
Medlem
Citat:
Jag kan knappt kolla på youtube längre. Varje klipp laddas något fruktansvärt segt och var tredje sekund buffrar det. Har aldrig varit problem tidigare och mitt internet fungerar i övrigt väldigt bra. Använder Chrome, om det är bra att veta.

EDIT: En del klipp fungerar visst hur bra som helst. Satte på ett med 1080, laddade klart på en gång.

Då blir ju frågeställningen istället - Varför laddas en del klipp ingenting, medan andra laddar fort som fan?

Jag har haft samma problem de senaste dagarna, en majoritet av filmerna som jag kollar laddar oerhört segt för mig.
Citera
2013-02-07, 17:50
Medlem
Otems avatar
Citat:

Hade samma problem med Chrome, sedan gick jag tillbaka till Internet Explorer, där fungerar youtube helt utan problem

Skulle råda dig att testa det istället!
Citera
2013-02-07, 18:14
Medlem
eribabsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otem
Hade samma problem med Chrome, sedan gick jag tillbaka till Internet Explorer, där fungerar youtube helt utan problem

Skulle råda dig att testa det istället!
Har precis samma problem i IE. Har testat FF också, samma problem där. Lät ett klipp stå och ladda några minuter nyss, den laddade ett par sekunder speltid.

Skiten laddar till och med i upplösning 360...
Citera
2013-02-07, 18:22
Medlem
asdyaos avatar
Citat:
Har precis samma problem i IE. Har testat FF också, samma problem där. Lät ett klipp stå och ladda några minuter nyss, den laddade ett par sekunder speltid.

Skiten laddar till och med i upplösning 360...

Min går automatiskt till 240p för att den laddar så slött. Använd proxfree.com så funkar det men du förlorar några funktioner från youtubes spelare.
Citera
2013-02-07, 19:51
Medlem
EdBlakes avatar
Går segt här också kvällstid. Mitt i natten är det inga problem så det verkar ha problem med belastning.
Citera
2013-02-07, 20:30
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dkw
Samma här, går ju inte att kolla längre

Som sagt, en del klipp laddar på blixtsnabbt, men andra går knappt att kolla på. En gissning är att det pågår storstädning och uppstart av nya serverhallar, så trafiken routas om och det blir tvärstopp ibland. Det är inget fel på varken webbläsare eller flash, det är bara att chilla ett tag till. Men visst blir man frustrerad.
Senast redigerad av Vobbler 2013-02-07 kl. 20:33.
Citera
2013-02-07, 22:02
Medlem
Hoylers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Som sagt, en del klipp laddar på blixtsnabbt, men andra går knappt att kolla på. En gissning är att det pågår storstädning och uppstart av nya serverhallar, så trafiken routas om och det blir tvärstopp ibland. Det är inget fel på varken webbläsare eller flash, det är bara att chilla ett tag till. Men visst blir man frustrerad.

vi får hoppas på att fallet är som du beskriver, börjar bli redigt arg.
Citera
2013-02-07, 23:14
Medlem
TheGamers avatar
Jag är redan förbannad! Kan ju för fan inte ens kolla på ett videoklipp i 360, vad fan?!

Hur fan ska man ens kunna använda skitsidan om man inte ens kan kolla på klippen? Finns det något man kan göra?
Citera
2013-02-08, 05:38
Medlem
Fy satan i helvetes jävla rövknull vad segt youtube är, att buffra ett 720p+ klipp är mer eller mindre omöjligt, spelar ingen roll vilken webbläsare heller, fan håller de på med?
Citera
2013-02-08, 14:03
Medlem
eribabsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdyao
Min går automatiskt till 240p för att den laddar så slött. Använd proxfree.com så funkar det men du förlorar några funktioner från youtubes spelare.
Tack för tipset. Detta gjorde att jag kunde se det jag velat se i flera dagar i 720. Hoppade igång direkt och buffrar ingenting.
Citera
2013-02-08, 18:03
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdyao
det verkar fungera. är det youtubes spelare det blivit nått fel på, eller är det för att vi är i sverige tro?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in