Citat:
Ursprungligen postat av
Dan-Beckman
Tack för svaren! Nu kan man andas ut.
Innan Youtube gjorde om det där med att man måste ha 4000 visningstimmar för att ens kunna få betalt via adsens så rullade min kanal på bra, men sedan kom problemen då dom inte ens tyckte att jag hade vissa videos som följde deras riktlinjer. Från att ha haft några hundra videos på min kanal så började jag radera en efter en och varje månad försöka få ett "okej" från Youtube igen, men varje gång blev jag nekad. Nu har jag några få videos kvar, efter att ha raderat nästan alla videos, och har en som gynnar kanalen men som inte är godkänd heller. Har med andra ord varit "avstängd" från adsens i flera år.
Men så fort kanalen är godkänd så kommer allting att rulla på som vanligt igen. Jag har prenumeranterna 5000+, men inte visningstimmarna + den där videon som inte är godkänd. Men den genererar prenumeranter än så länge och har över 600k visningar. Så det känns lite drygt att behöva ta bort den för att ens kunna få kanalen godkänd (utöver visningstimmarna som fattas).
Anledningen är att dom tycker viden är stulen från någon annan. Att jag alltså laddat upp någon annans material. Vilket är konstigt, för det är min bil i videon, jag som filmat den. Och dom som är medverkande finns kommenterade. Andra problemet är att man inte kan överklaga förrän man är en Youtube partner. Och för att bli Youtube partner måste man ha en godkänd kanal. Moment 22.
Får helt enkelt plocka ner den videon helt :/