Resultat: Ska man se riktiga filmer på Youtube?
Ja
50,00%
16 röster
Nej
50,00%
16 röster
2021-04-27, 09:56
Medlem
Crapmagics avatar
Varför finns det en "bli medlem" knapp plötsligt?
Och vad innebär det?

Varför har ingen blivit medlem!!! på min kanal!!, jag har 0 videos förövrigt...
Citera
2021-05-02, 11:14
Medlem
Om man ska tala lite klarspråk. Intäktgenereringen på YT, är det helt enkelt hur många gånger/mycket tid reklamer visas på en video, eller är det faktiskt mer som spelar in?
Citera
2021-05-07, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mestersnokarN
Finns det någon enkel lösning för att kunna titta på 18+ videos utan att verifiera ålder med ID eller kreditkort?

Vet redan att man kan använda web proxy eller sidor för att ladda ner videon men jag söker ett typ Greasemonkey script eller liknande som en permanent lösning där allt "jobb" görs automatiskt, alternativt med max en knapptyckning.

Följer!! Sjukt jävla irriterande att man ska behöva verifiera. Kommer inte hindra kidsen att se olämpligt material. Finns det nån bättre sida?
Citera
2021-05-09, 12:08
Medlem
Jag har sett att det ibland kommer kommentarer om en video som inte alls handlar om videon. De verkar istället vara rena reklaminlägg, exempelvis för någon streamingtjänst som jag aldrig har hört talas om.

Hur gör de som lägger in dessa inlägg? Sitter de och skriver in dem manuellt, eller är det automatiserat på något sätt?
Citera
2021-05-09, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buzzerbuzzer
Följer!! Sjukt jävla irriterande att man ska behöva verifiera. Kommer inte hindra kidsen att se olämpligt material. Finns det nån bättre sida?

Kör Firefox med tillägget Tampermonkey och detta script installerat:
https://greasyfork.org/sv/scripts/375525-youtube-age-verification-bypass

Vet ej hur det ser ut för chrome.
Se till att Tampermoney är aktiverat. Nackdelen är att det segar ner youtube surfandet lite men det kan iaf jag leva med.
Citera
2021-05-11, 11:29
Medlem
Har hittat lite olika sidor för att ladda ner gratismusik för videos, men är ju inte alltid så spännande musik.
Vad säger lagar och allt sånt om att använda musik från officiella band och artister? Är det helt kört eller vad gäller?
Citera
2021-05-11, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NooBody
Har hittat lite olika sidor för att ladda ner gratismusik för videos, men är ju inte alltid så spännande musik.
Vad säger lagar och allt sånt om att använda musik från officiella band och artister? Är det helt kört eller vad gäller?
Det är definitivt olagligt, men är knappast något du behöver bry dig om.
Citera
2021-05-11, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rocketrace
Det är definitivt olagligt, men är knappast något du behöver bry dig om.
Videosarna ska generera intäkter så vill ju inte riskera något i slutändan.
Citera
2021-05-22, 12:39
Medlem
cerns avatar
Hejsan!

Jag känner att många av mina Youtube-videos ligger långt ner på listan trots att videos med samma ämne och färre views ligger högre upp.

Hur kan man lösa det?

Tack
Citera
2021-05-31, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NooBody
Om man ska tala lite klarspråk. Intäktgenereringen på YT, är det helt enkelt hur många gånger/mycket tid reklamer visas på en video, eller är det faktiskt mer som spelar in?
Ingen som vet?
Citera
2021-06-01, 02:40
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirko.Kostelic
Jag har sett att det ibland kommer kommentarer om en video som inte alls handlar om videon. De verkar istället vara rena reklaminlägg, exempelvis för någon streamingtjänst som jag aldrig har hört talas om.

Hur gör de som lägger in dessa inlägg? Sitter de och skriver in dem manuellt, eller är det automatiserat på något sätt?

Det rör sig om spambotar.
Givetvis finns det mänskliga troll också.
Senast redigerad av kraftfoder 2021-06-01 kl. 02:42.
Citera
2021-06-05, 10:34
Medlem
InnesIs avatar
Hur stänger jag av autoplay på youtube. Förr har jag alltid hittat det antingen under inställningar eller i en liten ikon där videon spelas upp. Idag hade autoplay aktiverats igen av någon mystisk anledning och jag kan inte se hur jag kan stänga av den. Har sökt lite för svar men alla rekommendationer verkar utdaterade.

Tack på förhand!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in