Citat:
Ursprungligen postat av
Owlman59
Jag har medverkat några hemgjorda filmer som amatörskådespelare (och även mycket i skapandet) då jag hade en dröm en gång om att bli filmstjärna. Nu, idag är det inte alls den drömmen jag har utan det skulle snarare bli en mardröm numera om det nu hände. Har helt enkelt kommit till insikt att mitt liv är värt mer än att springa runt med en kamera. Tyvärr så finns det klipp och trailers från filmer jag medverkat i kvar på Youtube, och nej, jag tänker inte länka klippen och avslöja mig på Flashback. Det enda jag vill veta är om det finns någonting jag kan göra för att dessa klipp ska försvinna. Själv ser jag tyvärr inga möjligheter eftersom det inte är något direkt material i klippen som är förbjudet för Youtube (det är alltså inga snuskfilmer jag medverkat i). Finns det något annat man kan göra då? Och säg nu bara inte att jag ska prata med den filmgruppen som laddat upp dom filmklippen för jag går hellre på en mina än att gå dit där dom är.
Det är nog som TheJacket säger.
Det enda jag kan tänka mig som en möjlighet är att du kan hävda någon slags upphovsrätt till materialet som lagts upp. Du nämner att du varit med i skapandet. Då borde du ju finnas med som upphovsman av materialet? Har det ingåtts något avtal där som du skulle kunna hävda har brutits i och med att de lägger ut material som du varit med och skapat?
Kan du få det till någon slags tvist så kanske YouTube plockar ner filmerna tills det är löst?
Jag är ingen expert på hur YouTube funkar men detta är den enda möjliga lösningen jag kunde komma på.