Resultat: Ska man se riktiga filmer på Youtube?
Ja
50,00%
16 röster
Nej
50,00%
16 röster
2025-03-19, 14:18
Medlem
GormDenGamles avatar
Nu kommer de med ett "lite-abonnemang". De får det att höras ut som om det är något nytt. Men det hade innan de skruvade upp priserna något så enormt.
Citat:
Youtube har nu lanserat sitt nya prenumerationsalternativ ​YouTube Premium Lite i USA. Abonnemanget erbjuder användare en annonsfri Youtube-upplevelse, med undantag för musikvideor. Användare kan inte heller spara nedladdningar offline, spela upp saker i bakgrunden eller lyssna på Youtube Music utan annonser.
Youtube Premium Lite kostar 7,99 dollar per månad, motsvarande cirka 82 kronor.

https://www.m3.se/article/2628252/youtube-lanserar-nytt-billigare-premium-lite-abonnemang.html
Citera
2025-03-19, 17:49
Medlem
upplaenningens avatar
Någon som vet ett nytt adblock tillägg i firefox?
Citera
2025-03-19, 17:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av upplaenningen
Någon som vet ett nytt adblock tillägg i firefox?

Nej, men man använder Brave.
Citera
2025-03-24, 19:14
Medlem
403 på både SmartTube och FreeTube nu, fixar kommer förhoppningsvis snart.
Citera
2025-03-25, 08:47
Medlem
SmartTube har släppt ny både Beta och Stable som funkar.
Citera
2025-03-31, 15:05
Avstängd
sanningenskrigare2s avatar
Hur stoppa reklamavbrott på Youtube?

Körde en del challenges med Nyan cat i tio timmar och Jätteirriterande låt i tio timmar och Heyeahyeahyeah i tio timmar etc. Det var åren runt 2013.

Idag styckas youtube-filmerna upp av reklam, stup i kvarten dyker Tony Rikardsson upp och vill köpa min bil och så vill Max sälja på mig burgers. Då, när jag såg på Nyan cat dök det på sin höjd opp en banner med textreklam.

När började Youtube stycka filmerna med reklambrejk?

Tänkte ladda hem klippet med Nyan cat på datorn genom tjänsten youtube to video men den tycks för tung för min Toshiba. Hopplöst.
Citera
2025-03-31, 15:31
Medlem
peterZiipens avatar
Varför inte bara använda en adblocker? Har aldrig någonsin fått upp reklam på Youtube.
Citera
2025-03-31, 15:34
Medlem
Strychnos avatar
Du ska få höra ett nytt ord idag, ordet är: Annonsblockerare, adblocker på engelska.
Du kan själv googla det ordet, och då får du fram både "Adblock" och "uBlock origin", det är bara att välja vilken du gillar mest, uBlock är den som är bäst dock.

Så slipper du all reklam sedan, och ger långfingret till alla som försöker sälja skit till dig.
Citera
2025-03-31, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanningenskrigare2
Körde en del challenges med Nyan cat i tio timmar och Jätteirriterande låt i tio timmar och Heyeahyeahyeah i tio timmar etc. Det var åren runt 2013.

Idag styckas youtube-filmerna upp av reklam, stup i kvarten dyker Tony Rikardsson upp och vill köpa min bil och så vill Max sälja på mig burgers. Då, när jag såg på Nyan cat dök det på sin höjd opp en banner med textreklam.

När började Youtube stycka filmerna med reklambrejk?

Tänkte ladda hem klippet med Nyan cat på datorn genom tjänsten youtube to video men den tycks för tung för min Toshiba. Hopplöst.

Det var 2012 det införes på videoklipp med en längd längre än 7min för Youtube partners. Att innehållsskaparen kunde placera ett reklamavbrott i mitten och ett i slutet. För bara videoklipp på minst 3min var det bara reklam i början. Nu är det krav på 8min för att ha reklamavbrott. Så det har blivit bättre.
Citera
2025-04-01, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Varför inte bara använda en adblocker? Har aldrig någonsin fått upp reklam på Youtube.
Funkar inte så bra, ublocker fungerar perfekt!
Citera
2025-04-02, 07:20
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Reklam och marknadsföring --> Övriga dator- och IT-diskussioner
/Moderator
Citera
2025-04-03, 01:36
Medlem
Har Adblock och den tar inte bort reklam numera. Ska man byta till uBlock eller är det samma där?

Laddade ner uBlock.
Senast redigerad av Battreanmig. 2025-04-03 kl. 01:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in