Resultat: Ska man se riktiga filmer på Youtube?
Ja
50,00%
16 röster
Nej
50,00%
16 röster
2021-09-28, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sejfu
Youtube har blockerat Youtube-adblockers.

"Tillägget strider mot Googles användarvillkor" står det på alla Adblockers för Youtube, sedan en dryg vecka tillbaka. På övriga webbplatser fungerar de dock som vanligt.

Någon som vet någon lösning på problemet? Orkar inte se 4 reklamsnuttar var 5:e minut....

Brave browser annars. Bytte nyligen och är nöjd
Citera
2021-09-30, 19:32
Medlem
Entjockbanans avatar
Hur fungerar youtubs rekommendera videos

Satt och kollade hur mat ser ut i olika delar av världen så kommer detta upp som rekommenderat?

https://www.youtube.com/watch?v=nppCH2yX8Yc&ab_channel=%D0%93%D0%B0%D1%81% D0%B0%D0%BD%D0%9C%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%BC%D0%B5%D0 %B4%D0%BE%D0%B2

Verkar vara ett bröllop i Ryssland eller liknande som spårar ur, vad är detta? Hur fungerar youtubes algoritmer?
Citera
2021-09-30, 21:40
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Entjockbanan
Satt och kollade hur mat ser ut i olika delar av världen så kommer detta upp som rekommenderat?

https://www.youtube.com/watch?v=nppCH2yX8Yc&ab_channel=%D0%93%D0%B0%D1%81% D0%B0%D0%BD%D0%9C%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%BC%D0%B5%D0 %B4%D0%BE%D0%B2

Verkar vara ett bröllop i Ryssland eller liknande som spårar ur, vad är detta? Hur fungerar youtubes algoritmer?

Exakt hur det fungerar vet ingen. Det är AI-drivet. Men det baserar sig på användarbeteenden.
Citera
2021-10-06, 09:10
Medlem
snivlems avatar
snabb fråga. Hade föreläsning på utbildningen jag går och efter en stund skulle den uråldriga läraren visa en video på youtube. naturligtvis klarar han knappt att navigera en muspekare och man vill efter två sekunder krypa ur skinnet. ingen adblock så klippet bryts för reklam gång på gång också.

Men nu till det roliga, det kommer upp pupup reklambanners även under videouppspelning, och i detta fall var det väldigt riktat. det var om att sexdejta asiatiska unga kvinnor. och vi har en asiattjej i klassen och man kan lugnt säga att stämningen blev ansträngd. detta händer två gånger under 20 minuter.

är detta pga av min lärares sökhistorik? Jag är glad att jag inte gapskrattade rakt ut, samtidigt som jag tyckte väldigt synd om min klasskompis..hon tyckte det va jobbigt.

det hade varit gött att bli av med lärarn då han är en fullfjädrad pk-NPC.

så frågan är, funkar youtube såhär ?? tillåter de vad somhelst som reklam om man betalar för sig ? ? känns inte riktigt PK som resten google ska vara
Citera
2021-10-06, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snivlem
snabb fråga. Hade föreläsning på utbildningen jag går och efter en stund skulle den uråldriga läraren visa en video på youtube. naturligtvis klarar han knappt att navigera en muspekare och man vill efter två sekunder krypa ur skinnet. ingen adblock så klippet bryts för reklam gång på gång också.

Men nu till det roliga, det kommer upp pupup reklambanners även under videouppspelning, och i detta fall var det väldigt riktat. det var om att sexdejta asiatiska unga kvinnor. och vi har en asiattjej i klassen och man kan lugnt säga att stämningen blev ansträngd. detta händer två gånger under 20 minuter.

är detta pga av min lärares sökhistorik? Jag är glad att jag inte gapskrattade rakt ut, samtidigt som jag tyckte väldigt synd om min klasskompis..hon tyckte det va jobbigt.

det hade varit gött att bli av med lärarn då han är en fullfjädrad pk-NPC.

så frågan är, funkar youtube såhär ?? tillåter de vad somhelst som reklam om man betalar för sig ? ? känns inte riktigt PK som resten google ska vara

"Annonserna du ser när du tittar på YouTube-videor är skräddarsydda efter dina intressen. Urvalet baseras på Googles annonsinställningar, vilka videor du har tittat på och om du är inloggad eller inte."

Så står det om man googlar fram svaret och kommer in på "Youtube Hjälp"
https://support.google.com/youtube/answer/3181017?hl=sv
Citera
2021-10-06, 12:26
Medlem
snivlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JulBanditen
"Annonserna du ser när du tittar på YouTube-videor är skräddarsydda efter dina intressen. Urvalet baseras på Googles annonsinställningar, vilka videor du har tittat på och om du är inloggad eller inte."

Så står det om man googlar fram svaret och kommer in på "Youtube Hjälp"
https://support.google.com/youtube/answer/3181017?hl=sv

hahaha fyfan va bra ..... min lärare är en snuskfarbror. hehe ska nog vidarebefodra det till ledningen. tack ska du ha
Citera
2021-10-06, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snivlem
hahaha fyfan va bra ..... min lärare är en snuskfarbror. hehe ska nog vidarebefodra det till ledningen. tack ska du ha

Han kanske ska ta och logga ut från sin profil nästa gång han undervisar, haha
Citera
2021-10-06, 12:40
Medlem
snivlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JulBanditen
Han kanske ska ta och logga ut från sin profil nästa gång han undervisar, haha

ja han kan ingenting, bara att se honom söka på google för att kunna ta sig till youtube får mig att vilja duscha i syra och gnugga skinnet av mig med en stålborste

Ja han är den där sortens gubbe som fattar noll utöver vad han lärde sig på en datorkurs 1994 ... hade en diskussion med honom ang att enligt honom så är apple iphone 100% virussäkra ... la ner det samtalet fort. han tog inte in att virusmakare såklart riktar in sig på vanligaste plattformen, duh!

han vet nog inte att han är inloggad på ghoogle och youtube samtidigt ....
Citera
2021-10-06, 22:19
Medlem
Hegamons avatar
Jag hade ca 1000 dagliga visningar på en Youtubevide. De flesta visningarna kom från "suggested videos" Sedan ändrade jag sökord. DÅ försvann alla visningar från "suggested videos". Jag vet nu inte hur jag återigen får videon att bli just en suggested video. Idag har jag bara ca 50 visningar per dag. Hur återställer jag så att jag återigen blir en suggested video och får 1000 visningar per dag?

Jag hade ca 100 kr i månaden in i reklamintäkter per månad och det var ju kul.
Citera
2021-10-07, 00:22
Medlem
Millediablos avatar
Hur gör man för att ladda ner en låt i mp3 t.ex med en Samsung S20? Jag hade en sida som fungerade förut men idag står den bara still.
Det handlar om 2 enstaka videos men jag vill bara ha ljudet då dessa inte finns på Spotify.

Tack på förhand!

PS. Jag värdesätter svar på sidor som fungerar inte sådana som omdirigerar mig till 100 andra.
Citera
2021-10-08, 21:52
Medlem
Varför kan man inte söka på specifika datum? Man har endast, senaste timmen, dagen, veckan, månaden, året att välja bland om man vill specificera sökningen. Känns aningen egendomligt då det borde vara enkelt fixat och man kan på google.
Citera
2021-10-11, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Jag hade ca 1000 dagliga visningar på en Youtubevide. De flesta visningarna kom från "suggested videos" Sedan ändrade jag sökord. DÅ försvann alla visningar från "suggested videos". Jag vet nu inte hur jag återigen får videon att bli just en suggested video. Idag har jag bara ca 50 visningar per dag. Hur återställer jag så att jag återigen blir en suggested video och får 1000 visningar per dag?

Jag hade ca 100 kr i månaden in i reklamintäkter per månad och det var ju kul.

Det är som det är, bara att leva med det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in