Resultat: Ska man se riktiga filmer på Youtube?
Ja
50,00%
16 röster
Nej
50,00%
16 röster
2021-10-11, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Varför kan man inte söka på specifika datum? Man har endast, senaste timmen, dagen, veckan, månaden, året att välja bland om man vill specificera sökningen. Känns aningen egendomligt då det borde vara enkelt fixat och man kan på google.

Ingen kan hjälpa dig med det då det är Youtubes egna sök inställningar och vi kan inte påverka det?
Citera
2021-10-11, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JulBanditen
Ingen kan hjälpa dig med det då det är Youtubes egna sök inställningar och vi kan inte påverka det?

Det förstår jag, men någon teori om varför? Det borde vara en ganska så enkel funktion för youtube att införa och en nog ganska så uppskattad funktion, så det känns som det måste finnas en bra anledning till varför? Det som gör det som sagt ännu mer egendomligt är just att den funktion finns på google. Du kan även söka på specifika datum på youtubes videos på google men inte på youtube själv, obegripligt för mig.
Citera
2021-10-15, 15:33
Medlem
Owlman59s avatar
Kan man påverka Youtube att ta bort oönskade videor som man är med på?

Jag har medverkat några hemgjorda filmer som amatörskådespelare (och även mycket i skapandet) då jag hade en dröm en gång om att bli filmstjärna. Nu, idag är det inte alls den drömmen jag har utan det skulle snarare bli en mardröm numera om det nu hände. Har helt enkelt kommit till insikt att mitt liv är värt mer än att springa runt med en kamera. Tyvärr så finns det klipp och trailers från filmer jag medverkat i kvar på Youtube, och nej, jag tänker inte länka klippen och avslöja mig på Flashback. Det enda jag vill veta är om det finns någonting jag kan göra för att dessa klipp ska försvinna. Själv ser jag tyvärr inga möjligheter eftersom det inte är något direkt material i klippen som är förbjudet för Youtube (det är alltså inga snuskfilmer jag medverkat i). Finns det något annat man kan göra då? Och säg nu bara inte att jag ska prata med den filmgruppen som laddat upp dom filmklippen för jag går hellre på en mina än att gå dit där dom är.
Citera
2021-10-15, 15:57
Medlem
TheJackets avatar
Om du gav tillåtelse att de fick läggas upp när det begav sig så finns det inget du kan göra.
Citera
2021-10-15, 16:00
Medlem
Owlman59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Om du gav tillåtelse att de fick läggas upp när det begav sig så finns det inget du kan göra.
Var just det jag befarade
Citera
2021-10-15, 17:20
Medlem
Du kanske kan göra intrång på kontot och ta bort klippen.
Om dom inte har back-upper så är ju problemet löst, och har dom det så kanske det dröjer ett tag innan dom märker att klippen är borta.
Citera
2021-10-15, 17:32
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Owlman59
Jag har medverkat några hemgjorda filmer som amatörskådespelare (och även mycket i skapandet) då jag hade en dröm en gång om att bli filmstjärna. Nu, idag är det inte alls den drömmen jag har utan det skulle snarare bli en mardröm numera om det nu hände. Har helt enkelt kommit till insikt att mitt liv är värt mer än att springa runt med en kamera. Tyvärr så finns det klipp och trailers från filmer jag medverkat i kvar på Youtube, och nej, jag tänker inte länka klippen och avslöja mig på Flashback. Det enda jag vill veta är om det finns någonting jag kan göra för att dessa klipp ska försvinna. Själv ser jag tyvärr inga möjligheter eftersom det inte är något direkt material i klippen som är förbjudet för Youtube (det är alltså inga snuskfilmer jag medverkat i). Finns det något annat man kan göra då? Och säg nu bara inte att jag ska prata med den filmgruppen som laddat upp dom filmklippen för jag går hellre på en mina än att gå dit där dom är.

Det är nog som TheJacket säger.

Det enda jag kan tänka mig som en möjlighet är att du kan hävda någon slags upphovsrätt till materialet som lagts upp. Du nämner att du varit med i skapandet. Då borde du ju finnas med som upphovsman av materialet? Har det ingåtts något avtal där som du skulle kunna hävda har brutits i och med att de lägger ut material som du varit med och skapat?

Kan du få det till någon slags tvist så kanske YouTube plockar ner filmerna tills det är löst?

Jag är ingen expert på hur YouTube funkar men detta är den enda möjliga lösningen jag kunde komma på.
Citera
2021-10-15, 17:40
Medlem
Moramannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Owlman59
Var just det jag befarade
Fast när man klickar i för att anmäla ett klipp finns ju punkten "inkräktar på mina rättigheter". Kan inte det vara ett alternativ?
Citera
2021-10-15, 18:04
Medlem
Mardolls avatar
Kan du inte kontakta den som lagt upp filmerna?

Gamla amatörfilmer lär väl inte få överdrivet många nya views, så hur stor är skadan att de ligger uppe? Dyker de upp om man söker på ditt namn?
Citera
2021-10-15, 18:13
Avslutad
Om du har tankat upp dem och de därefter har laddats upp på andra sidor av andra användare så blir det nog svårt men jag tror att t.ex. youtubes VD eller Zuckerberg hade lyckats radera dem. Rätt att bli glömd finns inom EU men inte utanför. Porr är lite annat. Då skulle det nog gå.
Citera
2021-10-15, 19:28
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moramannen
Fast när man klickar i för att anmäla ett klipp finns ju punkten "inkräktar på mina rättigheter". Kan inte det vara ett alternativ?
De kränker inte dina rättigheter.
Dina rättigheter tog slut när du gjorde jobbet och fick lön för mödan.
Nu äger andra materialet.

Sluta vara en sån barnunge, om några år kommer du gilla att visa barnbarnen hur farfar brukade göra!
Citera
2021-10-15, 19:45
Medlem
Owlman59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mardoll
Kan du inte kontakta den som lagt upp filmerna?

Jag skrev i mitt inlägg att jag hellre går på en mina än att gå till samma ställe som dom är, det betyder att jag hellre dör än att prata med nån av dessa typer.
Läs igenom ordentligt innan du kommenterar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in