Resultat: Ska man se riktiga filmer på Youtube?
Ja
50,00%
16 röster
Nej
50,00%
16 röster
2017-12-10, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av burnbabiburn
Jag är ny på detta. Vad betyder cpi värdet? Är det något man ska ha koll på, hur kollar man detta och vilka parametrar påverkar detta värde?

Consumer price index. Vart har du ens hittat den förkortningen på youtube? CPM har jag hittat men inte CPI. Det går att hålla koll på det mesta, men det går däremot inte att göra något åt saker och ting.

Jag är ganska ny på Youtube. Ena dagen kan jag har ca 1600 visningar och andra dagen 800 visningar. Det "roliga" med det hela är att man tror att man tjänar mera ju flera som kollar på videon, vilket inte alls stämmer. Den dagen jag hade 1600 visningar tjänade jag mindre på än den med 800, haha
Citera
2017-12-11, 02:07
Medlem
Någon som varit med om att man inte tjänat dom kronorna som det står att man ska få?
Tex:
Om jag tjänar 100kr på en dag. Och jag hade intjänade (beräknade intäkter) 1000kr redan så ska det ju bli 1100kr totalt. Men istället har dom dragit av några kronor så när man kollar på dom beräknade intäkterna, så står det tex istället 1050kr.. Så här har det varit i flera veckor för mig.

(Det här är inte vad jag tjänar, bara ett exempel)
Citera
2017-12-17, 09:15
Medlem
Vad tjänar man för typ av pengar på Youtube, om man är "creator"? Finns det något samband mellan antal anhängare (subs) man har och hur ofta måste man posta för att hålla uppe intresset, för att det man postat ska vara trending? Kan man säga vad det handlar om för pengar mellan tumme och pekfinger?
Citera
2017-12-17, 12:20
Medlem
Citat:
Vad tjänar man för typ av pengar på Youtube, om man är "creator"? Finns det något samband mellan antal anhängare (subs) man har och hur ofta måste man posta för att hålla uppe intresset, för att det man postat ska vara trending? Kan man säga vad det handlar om för pengar mellan tumme och pekfinger?

Jag tror faktiskt aldrig det går att säga. Youtube är sjukt stort och det växer kraftigt. Det är svårt att bli sedd och det tar tid att ens få sina 100 första prenumeranter. Dom första 10.000 prenumeranterna gör nog ingen större skillnad förutom att kanske 1-2000 av dom ser dina videos du postar. För att få bra respons på prenumeranter lär du posta något nytt nästan varje dag annars kommer du tappa följare. Ang pengamässigt så finns det inget svar på det. Är så olika från person till person. Innehållet avgör ju mycket, sen vad det är för reklam som visas till klippen du lägger ut. Sen måste personen som kollar på reklamen klicka på reklamen för att du ska få intäkter. Men även om du har 10.000 visningar på en video så innebär det inte att du får 10.000 reklamvisningar, utan kanske 2000. Och av dom 2000 är det kanske 100 eller färre som klickar på reklamen. Av dom då 100st, så drar Youtube av en summa, sen är det något mera avdrag också.. Det är inte många ören du får kvar där.

Alla länder visar inte reklam. Vissa har även adblock som tar bort reklamen och förstör för dig som är creator. Du kan dock tjäna flera kronor på ett klipp som har 1000 visningar, men även där, det beror på vad det är för reklam som visas och vilka som klickar på den.

Tänk dock på, att du kan bara börja tjäna pengar på Youtube om du har kommit upp i sammanlagt 10.000 visningar
Citera
2017-12-18, 20:34
Medlem
välkommenti bups avatar
Citat:

Man får inte dela informationen från sitt kontrakt med andra. Det skiljer sig vad man kan tjäna, kontrakt till kontrakt. Allting fluktuera MEN du tjänar på visningar (människor som ser reklamen) Sedan så tjänar du på Subs eftersom detta blir ett bevis till hur många visningar du kan/kommer skapa. MEN du kan ha 0 subs och få 8 millar i visningar och tjäna pengar.

Det finns ingen tidsbestämmelse.
Citera
2017-12-21, 18:55
Medlem
Elementarts avatar
Har rensat cookies och caches i Chrome och nu när jag går in på youtube så dyker det upp en väldigt massa konstiga klipp som jag aldrig skulle ha klickat på eller sökt på. Är det för att jag rensade i historiken?
Citera
2018-01-05, 15:14
Medlem
glorups avatar
hoppas att det är rätt forum..

jag letar efter ett youtube klipp där det är en person som står och visar olika slagpositioner i baseball. han är i en amerikansk tv studior och visar vart man kan stå och slå. jag vet att jag har sett klippet förut men jag hittar det inte..det är baseball som är sporten.

klippet mer i detalj; han går in på för-&nackdelar med att slå nära Homeplate respektive långt ifrån homeplate. att stå nära pitchern, att stå långt ifrån pitchern.
Citera
2018-01-05, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballongdjur
Hur får man till sådana här ramar på en video, när man råkat filma på "höjden"?

https://youtu.be/rqQ1DcWJJPA

Om ingen annan svarat dig tidigare, så går du in i ditt redigeringsprogram, drar in filen, kopierar filen och lägger lagret med kopian ovanpå din originalfil --> zooma in på kopian, och lägg sedan på en blur-effekt på kopian. Voila!
Citera
2018-01-05, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Har rensat cookies och caches i Chrome och nu när jag går in på youtube så dyker det upp en väldigt massa konstiga klipp som jag aldrig skulle ha klickat på eller sökt på. Är det för att jag rensade i historiken?

Ja precis, bara gå in och kolla på sådana klipp du brukar så sätter algoritmen, förhoppningsvis, igång att rekommendera videor till dig som du tidigare skulle fått.
Citera
2018-01-05, 17:40
Medlem
Tror det inte är bara jag som konstant får upp eritreanska videor på svenska Trending-sidan, https://imgur.com/a/SydF5. Vet någon varför dessa ens blir placerade här, eller är det något permanent fel med YouTubes algoritm? Skulle ju makea mer sense om videorna var arabiska istället med tanke på hur många som har det som modersmål här nu. Någon som har någon tanke?
Citera
2018-01-20, 09:53
Medlem
David Banners avatar
Nån som vet om de nya reglerna med minst 1000 prenumeranter för annonsering gäller för varje enskilt konto eller om man kan räkna ihop flera konton som tillhör samma varumärkeskonto ?
Citera
2018-01-22, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David Banner
Nån som vet om de nya reglerna med minst 1000 prenumeranter för annonsering gäller för varje enskilt konto eller om man kan räkna ihop flera konton som tillhör samma varumärkeskonto ?

Skulle med 99% säga att det är för varje enskilt konto
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in