Resultat: Ska man se riktiga filmer på Youtube?
Ja
50,00%
16 röster
Nej
50,00%
16 röster
2015-11-17, 17:34
Medlem
stonedrecordss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mandelbiskvier
Har svarat och frågat hur utbetalningar skulle fungera och att det inte känns speciellt "Safe" att lämna ut mina kortuppgifter till någon random.
En fundering i största allmänhet... som betalning skulle ju inte jag använda mig av Paypal så... är inte banköverföring (bank transfer) dvs där avsändaren betalar via sin bank och sitt bankkonto direkt till din bank och ditt bankkonto?
Citera
2015-11-17, 18:00
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ictura
Hittade klippet, riktigt roligt Stackars bil Verkar fått stor spridning i ryssland?
Jag vill se, jag vill se! Om det är ok för ts vill säga.
Citera
2015-11-17, 18:25
Medlem
Elm0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crind
Kan du hålla oss uppdaterade hur det går för dig? Alltså, får du mer views? Hur mycket lyckas videon dra in? etc.. Skulle vara roligt att få nån bild av hur mycket man kan tjäna på yt. Hade en polare som gjorde en inofficiell musikvideo till ett elektroniskt band, rätt bra video lyckades han knåpa ihop och har väl fram till idag 700-800k visningar. Han blev också erbjuden att tjäna pengar på videon, men bandet godkände det inte...

Citat:
Genom min yt kanal tjänade klippet ihop 1,36dollar.

I klippet finns en låt jag ej har rättigheter till, påpekade detta till dom på nukinmedia och det var inget problem, de skulle påpeka att musiken saknar rättigheter. Så antar att det är lungt.

Annars antar jag inte att det kommer hända speciellt mycket mer än att se om det trillar in någon krona.

Citat:
Ursprungligen postat av DIEXEL
Hm. Jag har läst att man tjänar $1 per 1000 visningar så det är lite underligt att du har bara tjänat $1,36 på 750 000 visningar...

Oj det var lite.. kan säkert bero på någon copyright-skyddad musik?

Se nedan bild från mitt eget adsense-konto (Googles utbetalning vid monetization av youtube-videos.)

https://minfil.org/wdy6k7b5bc/Capture.PNG

Har ca 1,3 milj visningar men pga att många har adblock så är antalet visningar som genererar pengar lägre.
Senast redigerad av Elm0 2015-11-17 kl. 18:28.
Citera
2015-11-17, 18:51
Medlem
DIEXELs avatar
Citat:
Jävligt skumt äre^^ kan kanske bero på musiken i klippet?

Hoppas jag får se rullen på failarmy, diggar deras compilations ^^
Citat:
Ursprungligen postat av Elm0

Se nedan bild från mitt eget adsense-konto (Googles utbetalning vid monetization av youtube-videos.)

Har ca 1,3 milj visningar men pga att många har adblock så är antalet visningar som genererar pengar lägre.

Jag undrar om inte ersättningsnivån kan variera beroende på om man har partnerskap med Youtube/Google eller ej. Sen kommer väl pengarna en gång i månaden och då beror det väl på hur många som har sett under den aktuella tidsperioden.

mandelbiskvier: Har du laddat upp den vid månadsskiftet så då kanske den större delen av visningarna är registrerad för betalningen som kommer i slutet av den här månaden?
Citera
2015-11-17, 19:56
Medlem
zobras avatar
Kanske inte ens relevant men, har hört av några redneckengelsktalande som har fått liknande frågor. Efter neckande så har videon likväl blivit "stulen".

Ta dock det jag säger med 2x5Kg salt.
Citera
2015-11-17, 19:58
Medlem
Citat:
Har signat en deal på 70% (till mig) / 30% (till dom), så ska bli kul att se om videon kan hamna på lite nya ställen , i bästa fall i tv rutan kanske!

fan va fett! lycka till
Citera
2015-11-17, 20:14
Medlem
R4hu7s avatar
Citat:
Genom min yt kanal tjänade klippet ihop 1,36dollar.

I klippet finns en låt jag ej har rättigheter till, påpekade detta till dom på nukinmedia och det var inget problem, de skulle påpeka att musiken saknar rättigheter. Så antar att det är lungt.

Annars antar jag inte att det kommer hända speciellt mycket mer än att se om det trillar in någon krona.
Oj det låter lågt om det är totalsumman för just det klippet. Är du med i ett "network" eller inte? Ett par tusenlappar borde det ha varit iallafall, beroende på avtal etc. om man har ett partnerskap.
Citera
2015-11-17, 20:50
Medlem
mandelbiskviers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elm0

Citat:
Ursprungligen postat av DIEXEL
Jag undrar om inte ersättningsnivån kan variera beroende på om man har partnerskap med Youtube/Google eller ej. Sen kommer väl pengarna en gång i månaden och då beror det väl på hur många som har sett under den aktuella tidsperioden.

mandelbiskvier: Har du laddat upp den vid månadsskiftet så då kanske den större delen av visningarna är registrerad för betalningen som kommer i slutet av den här månaden?

Citat:
Ursprungligen postat av R4hu7
Oj det låter lågt om det är totalsumman för just det klippet. Är du med i ett "network" eller inte? Ett par tusenlappar borde det ha varit iallafall, beroende på avtal etc. om man har ett partnerskap.

Aktiverade "intäktsgenerering" vid ca 200k views, men tror att den låga ersättningen beror på nå copyright grunkemojjs med låten. Drygt ><

Dock lär det väll inte vara något bekymmer med låten och copyright stuffs nu då jukin skall distrubera videon??

Dom själva sa att dom får säga till sina kunder att inga rättigheter för låten finns. Visst kan jag ej ställas till svars ifall dom trotts allt visar videon med låten?..
Citera
2015-11-17, 21:11
Medlem
Inhalators avatar
Tycker inte att jukin verkar vara särskilt duktiga på att marknadsföra, "catapult", youtubeklipp överhuvudtaget. Jag tror att du skulle tjäna på att behålla rättigheterna och potentiella adsenseintäkter för dig själv.

EDIT: såg att du hade copyrightproblem... Nu osäker.
Citera
2015-11-17, 21:35
Medlem
Man tjänar väl pengar efter hur många som kollar på reklamen och inte efter hur många visningar man har på klippet. Tycker snarare att 300$ låter rätt generöst. Tror inte att mandelbiskvier kommer tjäna mkt mer än så på sitt 70/30 avtal, men blir intressant att följa.
Citera
2015-11-20, 18:23
Medlem
Fjantors avatar
Nån som kan länka tråden där man söker klipp på Youtube.?
Citera
2015-11-21, 13:47
Medlem
Qvalfeldts avatar
De senaste dagarna har det dröjt ungefär 10 sekunder innan alla videoklipp spelas upp. Någon som vet vad det kan bero på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in