Resultat: Ska man se riktiga filmer på Youtube?
Ja
50,00%
16 röster
Nej
50,00%
16 röster
2015-11-17, 01:47
Medlem
70/30 är "ok" men kanske lite väl mycket till dom, 80/20 kanske om de gör mycket marknadsföringsjobb.

$300 är en spottstyver, och skulle aldrig ta det för en sådan välbesökt video.
Citera
2015-11-17, 02:00
Bannlyst
Jag ser det så här.
Är din video gammal och antalet visningar inte växer speciellt mycket då borde du sälja.
Är den relativt färsk och växer varje vecka då ska du behålla den och använda den för att tjäna pengar.

Du kan lägga in reklam i beskrivningen eller pop-ups mitt under klippet.

Det finns pengar inom youtube, det är ett bra sätt att tjäna pengar så du borde inte vara förvånad att du blir kontaktad av företag som vill köpa videon. Jag har själv blivit kontaktad av ett amerikanskt företag några år tillbaka, valde dock att behålla videon. (Dom höjde budet men jag avböjde ändå)
Citera
2015-11-17, 02:08
Medlem
Sålde mitt användarnamn på Instagram för 400 USD, blev kontaktad och trodde först att det var någon form av scam. Efter ha kikat på hans insta insåg jag snabbt att han var någon B-kändis, allt gick fint. Är väl en tillfällighet antar jag, sånt här. Vad har du att förlora?
Citera
2015-11-17, 02:11
Medlem
.Chloes avatar
Jag har sålt material till 'Jukin Media' innan och de är bra! Du kan så klart få mer pengar om du har rätt kontakter men detta är den enkla vägen(tro mig).

Så länge du kan upprätta korrespondensens med deras officiella email så vet du att det är legit och du bör fortsätta agera därefter.
Citera
2015-11-17, 03:40
Medlem
han vill väl inte lägga upp filmen för då är han inte anonym på flashback längre då hans youtube-konto kan kopplas till han.
Citera
2015-11-17, 03:41
Medlem
Crinds avatar
Kan du hålla oss uppdaterade hur det går för dig? Alltså, får du mer views? Hur mycket lyckas videon dra in? etc.. Skulle vara roligt att få nån bild av hur mycket man kan tjäna på yt. Hade en polare som gjorde en inofficiell musikvideo till ett elektroniskt band, rätt bra video lyckades han knåpa ihop och har väl fram till idag 700-800k visningar. Han blev också erbjuden att tjäna pengar på videon, men bandet godkände det inte...
Citera
2015-11-17, 06:03
Medlem
mandelbiskviers avatar
Genom min yt kanal tjänade klippet ihop 1,36dollar.

I klippet finns en låt jag ej har rättigheter till, påpekade detta till dom på nukinmedia och det var inget problem, de skulle påpeka att musiken saknar rättigheter. Så antar att det är lungt.

Annars antar jag inte att det kommer hända speciellt mycket mer än att se om det trillar in någon krona.
Citera
2015-11-17, 06:39
Medlem
DIEXELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mandelbiskvier
Genom min yt kanal tjänade klippet ihop 1,36dollar.

I klippet finns en låt jag ej har rättigheter till, påpekade detta till dom på nukinmedia och det var inget problem, de skulle påpeka att musiken saknar rättigheter. Så antar att det är lungt.

Annars antar jag inte att det kommer hända speciellt mycket mer än att se om det trillar in någon krona.

Hm. Jag har läst att man tjänar $1 per 1000 visningar så det är lite underligt att du har bara tjänat $1,36 på 750 000 visningar...

JukinMedia äger bland annat FailArmy och JukinVideo så de är seriösa.
Citera
2015-11-17, 09:18
Medlem
mandelbiskviers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIEXEL
Hm. Jag har läst att man tjänar $1 per 1000 visningar så det är lite underligt att du har bara tjänat $1,36 på 750 000 visningar...

JukinMedia äger bland annat FailArmy och JukinVideo så de är seriösa.

Jävligt skumt äre^^ kan kanske bero på musiken i klippet?

Hoppas jag får se rullen på failarmy, diggar deras compilations ^^
Citera
2015-11-17, 11:35
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mandelbiskvier
Har signat en deal på 70% (till mig) / 30% (till dom), så ska bli kul att se om videon kan hamna på lite nya ställen , i bästa fall i tv rutan kanske!
Jukinvideo är de bland vad, de 10 största klippsamlings-sidorna på youtube? Grattis till en liten slant...
Citera
2015-11-17, 11:44
Medlem
locationntvas avatar
go for it!
Citera
2015-11-17, 13:30
Medlem
Hittade klippet, riktigt roligt Stackars bil Verkar fått stor spridning i ryssland?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in