Citat:
Ursprungligen postat av
Elm0
Oj det var lite.. kan säkert bero på någon copyright-skyddad musik?
Se nedan bild från mitt eget adsense-konto (Googles utbetalning vid monetization av youtube-videos.)
https://minfil.org/wdy6k7b5bc/Capture.PNG
Har ca 1,3 milj visningar men pga att många har adblock så är antalet visningar som genererar pengar lägre.
Citat:
Ursprungligen postat av
DIEXEL
Jag undrar om inte ersättningsnivån kan variera beroende på om man har partnerskap med Youtube/Google eller ej. Sen kommer väl pengarna en gång i månaden och då beror det väl på hur många som har sett under den aktuella tidsperioden.
mandelbiskvier: Har du laddat upp den vid månadsskiftet så då kanske den större delen av visningarna är registrerad för betalningen som kommer i slutet av den här månaden?
Citat:
Ursprungligen postat av
R4hu7
Oj det låter lågt om det är totalsumman för just det klippet. Är du med i ett "network" eller inte? Ett par tusenlappar borde det ha varit iallafall, beroende på avtal etc. om man har ett partnerskap.
Aktiverade "intäktsgenerering" vid ca 200k views, men tror att den låga ersättningen beror på nå copyright grunkemojjs med låten. Drygt ><
Dock lär det väll inte vara något bekymmer med låten och copyright stuffs nu då jukin skall distrubera videon??
Dom själva sa att dom får säga till sina kunder att inga rättigheter för låten finns. Visst kan jag ej ställas till svars ifall dom trotts allt visar videon med låten?..