Resultat: Ska man se riktiga filmer på Youtube?
Ja
50,00%
16 röster
Nej
50,00%
16 röster
2015-07-12, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kommaihag
...
Jag fattar inte hur det funkar...

Min gissning är att de använder datorer, som någon med tillräckligt kunnande programmerat.
Citera
2015-07-13, 22:06
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Varför försvinner inte spellistor som man tar bort ur fältet till vänster på startsidan?
Citera
2015-07-16, 13:30
Medlem
Att lägga ut annons på sin klipp via iPad. Hur gör man det?

Tack på förhand!
Citera
2015-07-16, 21:52
Medlem
Otems avatar
Går det på något sätt att se vem som följer en på Youtube? Står att jag
har en följare? Går detta att kolla upp?
Citera
2015-07-23, 01:20
Medlem
EnLitenFryss avatar
Tänkte lägga upp ett roligt klipp jag gjorde hemma på youtube. Har suttit hela kvällen och läst på om AdSense, skapa kanaler, byta kanalnamn med mera (vill vara anonym, inte för Google men för mina tittare)... finns det någon beginners guide för YouTube, som hanterar allt så jag inte missat något?

I korta drag...

1. Vill tanka upp ett klipp på YouTube som jag vill tjäna pengar på
2. Vill vara anonym
3. Jag äger alla rättigheter i klippet. Det är hemmagjort, inte lagt in något material som någon annan skapat.
4. Det förekommer logotyper i klippet, på prylar som råkade vara på plats när jag spelade in klippet. Är det ett problem? Jag tror företagen vars logotyp syns bara blir glada för exponeringen, det är inget kontroversiellt klipp.
Citera
2015-07-28, 13:20
Medlem
zxczxczxczxcs avatar
Youtube har gjort en ändring på användarnas kanaler där de har valet (som på Facebook) att visa sig själv som:

*Dig själv
*Ny besökare
*Återkommande Prenumerant

Mest för att se hur ens sida ser ut för andra. Dock märkte jag en störande grej med detta. När jag väljer att visa mig själv som något av de två sistnämnda ser man alla mina gillade videoklipp samt alla mina prenumerationer på min kanal trots att jag valt att hålla dessa privata. Hur går det ihop?
Citera
2015-07-28, 13:28
Medlem
zxczxczxczxcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otem
Går det på något sätt att se vem som följer en på Youtube? Står att jag
har en följare? Går detta att kolla upp?

Gå in på din kanalsida (den som andra hamnar på när de besöker din kanal alltså) och klicka på prenumeranter till vänster i bild ovanför din profil/kanalbild. Där listas dina prenumeranter. Dock är de som valt att hålla sina prenumerationer privata inte synliga för dig.
Citera
2015-07-29, 13:58
Medlem
Shawn92s avatar
Tjenis!

Hoppas få lite hjälp av er kunniga youtube:are/flashbackare här angående ett mindre "problem" jag stött på. Till synes problem av I-landsnivå, men fortfarande något som stör mig.

http://i.imgur.com/8wiJ6qR.jpg

Jag råkade trixa till i youtube inställningarna för ett tag sedan där jag råkade få det att bli såhär när jag fullscrenar hela skärmen vilket stör mig ordentligt när jag ska se på ett klipp. Hur kan jag fixa det här så att HELA skärmen täcks av videon jag kollar på? Är det något i själva webbläsaren som jag misstänker? Det är endast youtube videos som blir såhär.
Citera
2015-07-30, 09:06
Medlem
Jag förstår inte. Jag har lagtvånget inställningar för min Youtube-Klipp, men det har inte syns till någon annons...Eller?

Och när exakt börjar man tjäna pengar. När klippet får tusen visningar per gång. Eller hur fungerar det?

Tack på förhand!
Citera
2015-07-31, 00:22
Medlem
Hovleverantorens avatar
Youtube är fullständigt förjävliga att ha och göra med.

Jag lever på att lägga ut youtubeklipp och dra in pengar via annonserna som visas. Nu på senaste tiden har inte mina siffror stämt och det finns ingen man kan kontakta eller ställa frågor till. Man förvisas till deras användarforum där indier kör copy and paste svar om att man ska läsa youtube´s värdelösa guider.

Nu senast stämmer inte alls mina siffror för en dag. Trots att det är bästa dagen på hela veckan när det gäller impressions, visningar, RPM, klick osv så visar dagen ett jättedåligt resultat på intjänade pengar. Alla andra dagar i veckan har sämre stats men ändå mycket högre resultat i kronor.

Något stämmer inte, men trots att jag lever på detta och drar in typ 30 000 i månaden åt dom jävlarna finns det ingen man kan kontakta eller ställa frågor till. Youtube skiter verkligen i sina användare. Det finns alltså bokstavligen inget sätt att kontakta youtube om man inte heter Pewdiepie. Inget telefonnummer eller mail.

Någon som vet vad man ska göra i en sån här situation? Jag har skrivit i deras användarforum nu bara för att, snart kommer uslingarna från indien börja posta sina värdelösa svar och det blir man ju inte klokare av. Jaha stämmer inte ditt dagsresultat? Läs en värdelös guide om youtube´s annonser som inte har ett dugg med ditt specifika fall att göra vettja!

Någon flashbackare som har erfarenhet av sånt här? Vad ska man göra?
Senast redigerad av Hovleverantoren 2015-07-31 kl. 00:37.
Citera
2015-07-31, 00:28
Medlem
Det är därför de flesta använder sig av nätverk typ Maker osv som sköter allt sådant här.

Visst de tar en viss procent av vad du tjänar men du får alltid pengar när du ska. Har aldrig strulat för mig och supporten är alltid snabb.

För att få en direktsuppprt hos Youtube har jag för mig att du måste ha minst 500 000 prenumeranter.
Senast redigerad av Agarebagare 2015-07-31 kl. 00:30.
Citera
2015-07-31, 00:30
Medlem
Hovleverantorens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agarebagare
Det är därför de flesta använder sig av nätverk typ Maker osv som sköter allt sådant här.

Visst de tar en viss procent av vad du tjänar men du får alltid pengar när du ska. Har aldrig strulat för mig och supporten är alltid snabb.

Okej, jag har precis börjat göra detta på heltid och är grön med hur nätverken fungerar. Vad tar de för procent på ett ungefär?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in