2008-07-21, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rattelsnake
Ja Silbersky förnekar sig inte.
Likaså tyckte han att det "rörande" när Eklund bad om ursäkt.
Undrar om Silbersky skulle klara en sinnesundersökning prickfritt.
Han är verkligen oändligt slemmig denne Silbersky.

Det är väldigt lätt att hata L-S! Men det ju faktiskt så att han har betalt för att säga så här. Det ingår [tyvärr] i hans jobb! Vägrar han så tar någon annan vid och säger det istället. Advokater är ett särskilt släkte. De saknar ofta empati, den har de ersatt med ett fett lönekonto istället!
Citera
2008-07-21, 19:38
Medlem
AnnaMs avatar
I ett väldigt tidigt skede i Engla-tråden förklarade jag A Eklunds likhet med Toker i de 7 dvärgarna. Fattar ni nu vad jag menar?
Kom bara att tänka på det så här helt apropå när jag satt och kollade nåt bandat förhör.
Citera
2008-07-21, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rattelsnake
Ja Silbersky förnekar sig inte.
Likaså tyckte han att det "rörande" när Eklund bad om ursäkt.
Undrar om Silbersky skulle klara en sinnesundersökning prickfritt.
Han är verkligen oändligt slemmig denne Silbersky.

Detta ingår i Silberskys upplägg. Målsättningen är att få till sluten psykvård istället för fängelse för AE. Då gäller det att på alla sätt visa hur sjuk AE är. Att påpeka det "rörande" i hans beteende visar att idioten emellanåt kan förstå delar av sitt handlande men en frisk människa hade antingen brutit ihop fullständigt eller suttit som ett stenansikte.
Som sagt, Silbersky har hela upplägget klart för sig och hela målet är upplagd från första dagen.
Citera
2008-07-21, 22:20
Medlem
BRZMs avatar
Eklund är så djävla fotogenisk.
Citera
2008-07-21, 22:26
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Detta ingår i Silberskys upplägg. Målsättningen är att få till sluten psykvård istället för fängelse för AE. Då gäller det att på alla sätt visa hur sjuk AE är. Att påpeka det "rörande" i hans beteende visar att idioten emellanåt kan förstå delar av sitt handlande men en frisk människa hade antingen brutit ihop fullständigt eller suttit som ett stenansikte.
Som sagt, Silbersky har hela upplägget klart för sig och hela målet är upplagd från första dagen.
Nu har även AE förstått detta då han nämnde att A är en god människa men också ibland ond.
Han vill väl poängtera att det bor två människor i personen A och då är det väl upplagt till psykvård.
Citera
2008-07-21, 22:39
Medlem
utters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Nu har även AE förstått detta då han nämnde att A är en god människa men också ibland ond.
Han vill väl poängtera att det bor två människor i personen A och då är det väl upplagt till psykvård.

Tänkte också på det men jag misstänker att det är överenskommet att han skall beskriva sig så. Av det jag läst från förhör med AE slår det mig hur mycket de kissas och äts, människan verkar ju helt styrd av sina primärbehov, som ett barn.
Citera
2008-07-21, 22:43
Medlem
Nostradamus72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
Nu är ju som sagt Lidbergs forskning inte helt okontroversiell, man kan nog hitta både det ena och det andra i huvudet på fö fullt normala människor.
Jag har hört talas om fallet Gage, man skulle kunna hävda att det är en viss skillnad på att få ett järnrör rakt igenom huvudet och att få en kraftig smäll i dito.
Det känns som man alltid ska skylla på nåt, är det inte elak pappa så är det en smäll i huvudet.

Lidberg är (var) väl inte helt okontroversiell varken när det gällde forskning eller åsikter. Men visst kan han ha en poäng med sitt resonemang.

Jag menar inte att Eklund är en modern motsvarighet till Gage, utan att kraftigt våld mot huvudet kan ge förändringar i personligheten.

Sen måste man skilja mellan förklaring till varför en människa gör som han gör och ursäkt till varför han gör som han gör.

Jag anser att Eklund har en psykisk störning, men det är inte samma sak som det juridiska begreppet "allvarlig psykisk störning". Man kan tänka sig att Eklund är en relativt lågbegåvad, personlighetsstörd (ex narcissistisk) person, med drag av pedofili och sexuell sadism. Han har nog en del att bära på i psyket, herr Eklund.

Tror dessutom att livstidsstraffet är gjutet, och naturligtvis med all rätt.
Citera
2008-07-21, 22:47
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utter
Tänkte också på det men jag misstänker att det är överenskommet att han skall beskriva sig så. Av det jag läst från förhör med AE slår det mig hur mycket de kissas och äts, människan verkar ju helt styrd av sina primärbehov, som ett barn.
Det handlar nog mer om en efterkonstruktion då han påpekar två A i en A.
Viljan hos denna man är väl att slippa fängelse där han kommer bli behandlad som den primitiva människa han är och istället få en vårdande empatisk hand och lite piller på psykvården.
De karl tycks lida av är empatistörningar och det botas bäst bland likasinnade.
Senast redigerad av Tulpanpernilla 2008-07-21 kl. 22:50.
Citera
2008-07-21, 22:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradamus72
Tror dessutom att livstidsstraffet är gjutet, och naturligtvis med all rätt.

Javisst är det gjutet, dels med tanke på rättsmedecinalverket faktiskt konstaterat att han inte lider av en allvarlig psykisk störning, dels för det synnerliga grova våld som han använde mot Pernilla men framförallt Engla.
Citera
2008-07-21, 23:06
Medlem
DenLedes avatar
Är det ingen mer än jag som ser att Anders Eklund är förståndshandikappad?
Citera
2008-07-21, 23:08
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DenLede

Du menar att du kan se nåt som rättspsykiatrikerna missade?
Citera
2008-07-21, 23:11
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenLede
Jag tror inte det eftersom han kunde hantera lastbilar och körjournaler och kartor.
Däremot tror jag han är lågbegåvad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in