2008-04-18, 20:22
Medlem
Carin Götblads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeron
Fetstil 1:de flesta kommer att dra slutsatsen att detta gäller till 100%.
Fetstil 2 :Alltså ska man betrakta dem som rejält störda från början ?.

Jag har själv aldrig stött på någon blottare och föreställer mig därför att fenomenet är ganska ovanligt. Skulle jag stöta på någon blottare skulle jag förmodligen betrakta denne som rejält störd även utan vetenskapliga belägg.

Brukar du själv skilja mellan friska och störda när du träffar blottare?
Citera
2008-04-18, 21:10
Medlem
Celerons avatar
Jag anser bara att man ska vara objektiv och noga med vad man säger i en artikel som den jag citerat tidigare. Och just i denna tid då de flesta svenskar hyser minst sagt hatiska känslor mot Hr. Eklund (och liknande personer).

Många människor är i ett sådant känsloläge just nu att de "köper" artikelns budskap rakt av och att politikerna (som faktiskt också är människor) förutom att påverkas själva så kommer de kanske att vilja blidka de här människorna som kanske är deras väljare med att stifta lagar.

Jag tycker att det här brottet är lika hemskt som alla andra.

Dessutom är alla de som uttalar sig i DN forskare/akademiker. De om några borde väl framställa sina resultat ur flera vinklar om någon.
Senast redigerad av Celeron 2008-04-18 kl. 21:13.
Citera
2008-04-18, 21:47
Bannlyst
Förlåt!

Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
En absolut risk på 10 procent är tillräcklig för att beakta. Men då vill jag gärna ha någon hyfsat tydlig indikation på att den faktiskt är i det häradet. En absolut risk på 1 procent är inte värd att följa upp.
Om man läser mitt inlägg framstår det som jag tror att 10 procent av djurplågarna blir seriemördare. Riktigt så dum är jag inte. Menade 10 promille och denna siffra var givetvis bara ett exempel.

Jag förstår, men delar inte ditt resonemang.
Svenska seriemördare är en alldeles för liten population för att kunna dra några slutsatser, men om man kan påvisa att exempelvis 50 procent av alla svenska mördare har plågat djur eller blottat sig så tycker jag att det är en bra idé att försöka komma tillrätta med det beteendet. Ge alla som begår dessa brott vård istället för den klassiska dagsboten.
Detta även om de flesta blottare och djurmisshandlare aldrig kommer att döda en människa.
Ska jag vara helt ärlig tycker jag faktiskt att man ska beivra dessa beteenden, även utan detta samband.
Men om man kan visa att många som blir mördare börjar med detta tycker jag att argumenten för vård ökar ytterligare.
Citera
2008-04-18, 22:21
Bannlyst
Tråden är låst...

Som vi alla vet, så får man inte i Sverige vara dum mot massmördare,våldtäcktsmän,barnamördare ,och pedofiler och säga vad man tycker om dessa svin...
Inte ens här på ett forum som detta ,som Jag trodde var öppet för Sveriges befolkning att få öppna käften utan censur och ge sin synpunkt på dessa grymma rovdjur...

Vill Du att Ditt barn ska dö och våldtas av en varelse som A E ????
Om inte - släpp fram FOLKETS åsikter...
UTAN censur...
( kanske i en annan ÄRLIGARE värld)
Citera
2008-04-18, 23:08
Bannlyst
Frågestund...

jag undrar vad MÄNNISKOR i vårt avlånga land tycker om A E , och du vinklar det till att jag har nåt speciellt hat som ingen annan har och därför borde hålla mig borta från omvärlden...
Det kallas censur, om Du gillar det - välkommen till Nordkorea - tror nog inte ens du skulle platsa där - trots talangen...
Citera
2008-04-18, 23:22
Medlem
Kan det vara så?

Kan det vara så att Anders Eklund - liksom massmördaren som mördade 54 burmeser i en container genomatt vägra släppa ut dem trots deras ångestskrik - dödade sina offer för att slippa straff? Anders Eklund hade ju tidigare blivit straffad för ett flertal våldtäkter. Om våldtäktsoffret är dött finns ingen som kan sätta dit honom, och då kan han i godan ro fortsätta att ratta sin lastbil på de svenska vägarna.
Citera
2008-04-18, 23:41
Medlem
Fattar inte varför AS som han ska ha försvarare ... borde räcka med att dom hade en i "bakgrunden" ifall det skulle hända något........

Finns inget alls att försvara i detta fallet. Fanskapet har tagit livet av - vad vi hittills vet-Pernilla och lilla Engla....och har därmed tagit sitt eget liv med...han...det...eller vad ska man kalla en sån jävel? har ju inget liv längre...borde PLÅGAS till döds SAKTA..... SAKTA..............................SAKTA
Senast redigerad av Matte63 2008-04-18 kl. 23:55.
Citera
2008-04-18, 23:57
Bannlyst
Människosmugglare

man kan ej jämföra en lustmördare med en som kväver folk i en container för pengars skull...
Du skulle nog ha fått jobb hos Hans Holmer...
Citera
2008-04-19, 00:10
Medlem
Tuesdays avatar
Jag vet inte riktigt var detta hör hemma. Macken som sålde övervakningsbilder till Expressen och donerade pengarna till Englafonden riskerar att förlora sitt kameratillstånd. Länsstyrelsen granskar.

Citat:
Mack sålde bild
på Eklund - granskas
http://gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=139&a=415368&ref=puff
Citera
2008-04-19, 00:15
Medlem
Sjukt.

Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Jag vet inte riktigt var detta hör hemma. Macken som sålde övervakningsbilder till Expressen och donerade pengarna till Englafonden riskerar att förlora sitt kameratillstånd. Länsstyrelsen granskar.
Jadu, vad ska man säga. Här har en mördare, våldsverkare, sexualbrottsling, pedofil fått gå lös i många år med fortsatt brottslighet utan att polis eller nån annan myndighet gjort det de borde ha gjort, trots många indikationer, tips och möjligheter. Men när den lilla människan försöker göra en god handling, hänga ut en barnamördare och donera pengarna, då är genast den blå där å hugger. Fyfan vad sjukt....
Senast redigerad av Aurora Centauro 2008-04-19 kl. 00:20.
Citera
2008-04-19, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfis
man kan ej jämföra en lustmördare med en som kväver folk i en container för pengars skull...
Du skulle nog ha fått jobb hos Hans Holmer...

Mördaren fick ej pengar för att kväva dem, lika lite som Anders Eklund begick två mord i självförsvar. Tror inte riktigt du förstod min poäng. Min tes var att Anders Eklund mördade eftersom han inte ville åka fast för våldtäkt eller våldtäktsförsök. Om han släckte offrens liv trodde han kanske att risken för att åka fast skulle minska. Mordet på Pernilla höljdes i dunkel i hela åtta år, därför trodde han kanske att det var säkrare att även mörda en liten flicka som varit vittne, för att slippa fängelsestraff för våldtäkt eller våldtäktsförsök.

Flyktingsmugglaren vägrade släppa ut flyktingarna trots deras ångestskrik och bultningar. Orsaken till att han vägrade att släppa ut dem berodde antagligen på att han skulle åka fast i tullen. Hade polisen fått tag i honom hade han med största sannolikhet blivit anklagad för mord. Det fanns 37 personer i containern som överlevde och som kan vittna om att han hörde deras rop på hjälp. Du menar alltså att om jag låser in en människa i en kista och vägrar öppna trots att hon/han skriker av ångest, då skulle jag alltså inte vara skyldig till mord? Då är ju det ett utmärkt sätt att mörda och slippa straff för mord?

Det var ju tråkigt för Anders Eklund att han inte kände till detta då. Då skulle han alltså få ett mildare straff.
Senast redigerad av Dekadensia 2008-04-19 kl. 00:50. Anledning: ordglömska
Citera
2008-04-19, 01:17
Bannlyst
Dina teorier ...

är ju sjuka - vad har Eklund för brännpunkt med flyktingar...
Skärp dig,!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in