2008-04-14, 01:50
Medlem
Jag undrar hur mördaren Anders Eklund kommer bli behandlad i fängelset? Med tanke på att det också handlar om en 10årig liten försvarslös flicka så försöker jag föreställa mig vilken behandling en sådan kallblodig mördare får.
Så vad tror ni?

Kommer han bli:
Misshandlad?
Kränkt?
Hatad?
Utnyttjad?
Våldtagen?

t.om vakterna måste ju känna ett större hat mot en sådan person.
Skulle ju vara intressant att veta mer om personen i fråga, uppväxt? jobb? familj?

............................

Länk till FUP angående misshandel i fängelset 2014: (FB) Tråden om Englas mördare, Anders Eklund

/Mod
Senast redigerad av blomvattnare 2024-12-12 kl. 19:19.
Citera
2008-04-14, 02:15
Medlem
Leif Ds avatar
Han kommer antagligen att hamna på special avdelning med andra sexualdårar. Hatat blir han med storsannloikhet ändå. Barnamördare finns det inte många ens på dessa ställen. Kränkt? Ja, man ju hoppas.

Våldtagen eller misshandlad? Knappast. Möjligen att han åker på stryk av något vaktgäng, men troligen inte.

Jag skiter väl mer eller mindre i vad som händer med honom så länge han hålls inlåst. Livstid är ju lite klent. 2x livstid tycker jag jan skulle få, och när han har dött 2 gånger om skulle han kunna få börja sitta av tiden för barnporren dom hittade i hans dator.
Citera
2008-04-14, 02:15
Medlem
Fritt ur minnet: Killen är dömd för våldtäkt, våldtäktsförsök, grov misshandelx2, ofredande efter att ha visat snoppen.

Han får väl sitta tillsammans med andra pedofiler och våldtäktsmän och utbyta erfarenheter och tips. Respekt, vördnad osv...
Senast redigerad av aitch-three 2008-04-14 kl. 02:15. Anledning: stavning
Citera
2008-04-14, 02:19
Medlem
Bulldoozers avatar
Vilket fängelse? I dagens samhälle kommer han få sitta 6 månader i psyket sen blir han frisläppt och gör något annat galet och då kanske han spärras in, som sagt många mördar inte barn, vilken frisk person mördar barn? Ingen..
Citera
2008-04-14, 02:23
Medlem
galactics avatar
Haha.. Det är Sverige, inte OZ
Citera
2008-04-14, 02:43
Medlem
StigAllans avatar
Gärna en länk till någon bild, så man vet hur typen ser ut om man råkar träffa på honom.
Hagamannen är inprogrammerad och detta svinet ska hamna på samma hylla.
Citera
2008-04-14, 02:45
Bannlyst
skitsnack !

Citat:
Ursprungligen postat av Bulldoozer
Vilket fängelse? I dagens samhälle kommer han få sitta 6 månader i psyket sen blir han frisläppt och gör något annat galet och då kanske han spärras in, som sagt många mördar inte barn, vilken frisk person mördar barn? Ingen..
finns ign substans i vad du skriver, 6 mån-------------aldr !
Citera
2008-04-14, 03:00
Medlem
Leif Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schetke
finns ign substans i vad du skriver, 6 mån-------------aldr !

Nä, men 2-3 år kan han vara ute på om han får vård. Järnspettmannen, han som slog ihjäl en äldre karl och skadade många på en T-bane station för några år sedan, är i praktiken utsläppt. Trotts att han inte sköter sin medecinering och hotar folk på stan.

Järnspettmannen kommer att mörda igen, var så säkra. Och läkaren kommer på sin höjd att få en reprimand.
Citera
2008-04-14, 03:07
Medlem
Nirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif D
Nä, men 2-3 år kan han vara ute på om han får vård. Järnspettmannen, han som slog ihjäl en äldre karl och skadade många på en T-bane station för några år sedan, är i praktiken utsläppt. Trotts att han inte sköter sin medecinering och hotar folk på stan.

Järnspettmannen kommer att mörda igen, var så säkra. Och läkaren kommer på sin höjd att få en reprimand.
Jag har för mig att jag läst en artikel i Metro för länge sedan som handlade om att det i genomsnitt är längre frihetsberövande om gärningsmannen bedöms psykiskt sjuk, förutom när det gäller mord. Kommer inte ihåg exakt men har för mig att man i genomsnitt kom ut från psyket efter 5 år eller så.
Citera
2008-04-14, 03:07
Medlem
Späks avatar
Ni förutsätter att han hamnar i fängelse.. Själv är jag inte så säker. Dock vill jag tro att han får vad han förtjänar. Jag vet att det är jävligt löjligt, men som jag känner nu så hade jag inte tvekat att döda honom. Jag vet också att han förtjänar mer lidande än döden, men jag hade inte tänkt två ggr. och dessutom erkänt dådet direkt.

Som någon skrev, om han hamnar i fängelse så blir det garanterat med andra härliga människor med samma bakgrund där de kan sitta och mysa tillsammans och utbyta historier. "Tog du henne?", "Hon gillade det, det syntes", "Så fort jag kommer härifrån.."
Citera
2008-04-14, 03:09
Bannlyst
de borde vrt mer aktiva !

Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Varför skall hans släkt belastas för vad han har gjort? Rättvisa vill vi alla ha, men hans släkt har inget med det att göra, såvitt vi vet.
jag kan inte tänka mig att de närmaste igt märkt, sen "pernilla-mordet" . om de agerat, kanske "engla" levt idag.
Citera
2008-04-14, 03:26
Medlem
Nirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schetke
jag kan inte tänka mig att de närmaste igt märkt, sen "pernilla-mordet" . om de agerat, kanske "engla" levt idag.
Om det som någon skrev stämmer, att mannen sedan tidigare är dömd för en rad grova våldsbrott och sexualbrott tycker jag att vi ska klandra det rättsystem som tillåter att han om och om igen skadar andra människor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in