2008-07-17, 21:24
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Jag uppfattar honom som någon med ett mindre ordförråd, alternativt en person med svårigheter att uttrycka vad han menar/tänker. Han sammanfattar det andra uttrycker i en hel mening med "och det" osv.

Gästrikedialeketen har klippt bort 90% av alla ord och sen kör de bara. För jag tycker alla där har litet ordförråd, men Eklund kanske är lite värre än normalt då.
Citera
2008-07-18, 15:27
Bannlyst
Aftonbladet blåljuger när de i dagens artiklar basunerar ut att [Eklunds] bostaden var full med barnporr. Det rörde sig om vanliga porrblaskor och div. filmer.. Polisen har på annan plats i Skåne hittat några dussin bilder på barn.
Citera
2008-07-18, 17:53
Medlem
Vad vet vi om hans bakgrund, hans barndom och uppväxt? Han ser ansträngd och överspänd ut på det där skolfotot. Sexuella övergepp av någon på skolan/i kamratkretsen kanske?
Citera
2008-07-18, 18:10
Medlem
AnnaMs avatar
Nu har jag kollat de andra 5 skivorna och det var DVD-skivor med alla videoförhör. Dessa blir dessvärre lite svårare att skicka vidare. Ska sätta mig och kolla sen.
Citera
2008-07-18, 18:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av grinig
Aftonbladet blåljuger när de i dagens artiklar basunerar ut att [Eklunds] bostaden var full med barnporr. Det rörde sig om vanliga porrblaskor och
Bladet har återigen ändrat rubriken, som nu lyder endast "porr" utan något prefix. Precis som det stod från början, i morse. /parentes
Citera
2008-07-18, 22:01
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaM
I morgon kl 11 står jag och hänger på dörren i Falun. Sen har man läsning hela helgen. Jag som hade planerat att åka till Furuviksparken på lördag.

Känns som du behöver skaffa ett liv som engagerar dig så i frågan.

För övrigt tänkte jag på artikeln i Expressen där flickvännen intervjuvas och säger att det kunde varit hon. Dom hade inte träffats på ett par månader. Har tidigare skrivit att det måste vara en thai-brud eller någon efterbliven tjej.

Kanske ville han utföra några av sina perversa lekar där men fick nej och lusten fick honom att åka vidare och leta tills han fick syn på Engla..
Citera
2008-07-18, 22:47
Medlem
AnnaMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman
Känns som du behöver skaffa ett liv som engagerar dig så i frågan.

För övrigt tänkte jag på artikeln i Expressen där flickvännen intervjuvas och säger att det kunde varit hon. Dom hade inte träffats på ett par månader. Har tidigare skrivit att det måste vara en thai-brud eller någon efterbliven tjej.

Kanske ville han utföra några av sina perversa lekar där men fick nej och lusten fick honom att åka vidare och leta tills han fick syn på Engla..
Det verkar som om hon var adopterad filipinska och de åkte visst ut i skogen och gjorde DET.
Citera
2008-07-19, 02:34
Medlem
osiriz88s avatar
Vittnet till mordet på Pernilla skyndade sig tydligen hem direkt efter hon såg mordet och loggade in på chatten. Nu har expressen publicerat loggen från hennes chatt med sin kompis, alltså direkt efter mordet.

Citat:
Kompisen: men…vad hände då??

Vittnet: det var en tjej/kvinna.. som låg helt blodig åsså var det en stor man som höll på att strypa henne….

Kompisen: vad läskit, kan denna dag bli sämre??

Vittnet: nej verkligen intye.. jag måste gå dit å kolla innan jag kan somna..
Men jag vette faaan vad jag ka göra… =(
känns SÅÅÅÅÅ fördjävligt skulle stannat å saGT nåt.

Kompisen: du vågade väl inte

Vittnet: nej men jag gör det… när brorsan kommit hem eller nåt..
jag måstde veta om det var allvarigt innan jag kan såva

Kompisen: ta med honom

Vittnet: jag ska göra det. annars kan jag inte sova.. jag har hyperventilerat sönder hela mejj..
föääääään jag vet intye varför allt ska hända mig…..

Vittnet: fatta jag vet inte vad jag ska tro.. alltså. det kunde lika gärna vart nån som blev våldtagen, som mördad… baaaaaajs..

Vittnet: nu ska jag gå härifrån.. men jag tror att jag slår på min dATOR typ snart.

Källa: http://www.expressen.se/nyheter/1.1237202/sag-pernilla-mordas-berattade-i-en-chatt

Vilket lysande exempel på jubelidiot! Iställetför att ringa polisen och LARMA, så sätter hon sig framför datorn och börjar chatta! Man tycker nästan att denna människa förtjänar någon form av straff för sin dumhet.

Ifall jag hade blivit överfallen, men lyckats komma undan med livet i behåll och sen fått reda på att det enda vittnet till överfallet gick hem och chattade istför att ringa 112, då hade jag fått ett raseriutbrott!
Senast redigerad av osiriz88 2008-07-19 kl. 02:37.
Citera
2008-07-19, 05:52
Medlem
Lite Aspie varning på karln. Då jag själv är lite aspie. Känns ju som karln inte ser konsekvenserna av sitt agerrande. Antagligen tycker han livet är meningslöst och sitter säkert gärna inne bara han får mat på bordet.
Citera
2008-07-19, 07:55
Medlem
Venators avatar
I dagens SvD finns en del detaljer... http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_1470639.svd

Hon "mopsade sig" och då blev han arg...

"Han vet att han knuffar henne och när han vaknar till så ligger flickan under honom i gruset. Hon är livlös. Anders Eklund har knäna på flickans bröstkorg och har nu begått den handling som rubriceras som grov våldtäkt mot barn. Exakt vad Eklund gjorde med Engla på grusvägen är sekretessbelagt."

Hon var dock vid liv fortfarande för senare försökte hon komma undan men fångades in igen. Vad kan man säga... Gråt-smileyn känns för svag.

Sedan kan jag inte låta bli att fångas av att han inte visar ånger. Det är Englas och Pernillas fel att det blev som det blev.

I dagens SvD bekräftas också vad några här misstänkt, nämligen att hans filipinska (?) flickvän är lätt efterbliven.
Citera
2008-07-19, 09:06
Medlem
osiriz88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
I dagens SvD finns en del detaljer... http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_1470639.svd

Hon "mopsade sig" och då blev han arg...

"Han vet att han knuffar henne och när han vaknar till så ligger flickan under honom i gruset. Hon är livlös. Anders Eklund har knäna på flickans bröstkorg och har nu begått den handling som rubriceras som grov våldtäkt mot barn. Exakt vad Eklund gjorde med Engla på grusvägen är sekretessbelagt."

Hon var dock vid liv fortfarande för senare försökte hon komma undan men fångades in igen. Vad kan man säga... Gråt-smileyn känns för svag.

Sedan kan jag inte låta bli att fångas av att han inte visar ånger. Det är Englas och Pernillas fel att det blev som det blev.

I dagens SvD bekräftas också vad några här misstänkt, nämligen att hans filipinska (?) flickvän är lätt efterbliven.
En annan detalj från rättegången.
Citat:
..Därefter åker han och köper en pizza och åker hem och dricker kaffe.
Alltså fullständigt oberörd av det han just gjort.. Och det tycks han ju fortfarande vara. På honom låter det som att det var Englas fel att han dödade henne.

En sån här jävel borde ändra en hel del människors åsikter om dödsstraffet.
Citera
2008-07-19, 09:30
Medlem
Drapåtrissors avatar
Lite skrämmande att höra hans röst på AB i dag. Låter som en maskin och uttrycker inga som helst känslor. En superpsykopat är han helt säkert.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in