Vittnet till mordet på Pernilla skyndade sig tydligen hem direkt efter hon såg mordet och loggade in på chatten. Nu har expressen publicerat loggen från hennes chatt med sin kompis, alltså direkt efter mordet.
Citat:
Kompisen: men…vad hände då??
Vittnet: det var en tjej/kvinna.. som låg helt blodig åsså var det en stor man som höll på att strypa henne….
Kompisen: vad läskit, kan denna dag bli sämre??
Vittnet: nej verkligen intye.. jag måste gå dit å kolla innan jag kan somna..
Men jag vette faaan vad jag ka göra… =(
känns SÅÅÅÅÅ fördjävligt skulle stannat å saGT nåt.
Kompisen: du vågade väl inte
Vittnet: nej men jag gör det… när brorsan kommit hem eller nåt..
jag måstde veta om det var allvarigt innan jag kan såva
Kompisen: ta med honom
Vittnet: jag ska göra det. annars kan jag inte sova.. jag har hyperventilerat sönder hela mejj..
föääääään jag vet intye varför allt ska hända mig…..
Vittnet: fatta jag vet inte vad jag ska tro.. alltså. det kunde lika gärna vart nån som blev våldtagen, som mördad… baaaaaajs..
Vittnet: nu ska jag gå härifrån.. men jag tror att jag slår på min dATOR typ snart.
Källa:
http://www.expressen.se/nyheter/1.1237202/sag-pernilla-mordas-berattade-i-en-chatt
Vilket lysande exempel på jubelidiot! Iställetför att ringa polisen och LARMA, så sätter hon sig framför datorn och börjar chatta!

Man tycker nästan att denna människa förtjänar någon form av straff för sin dumhet.
Ifall jag hade blivit överfallen, men lyckats komma undan med livet i behåll och sen fått reda på att det enda vittnet till överfallet gick hem och chattade istför att ringa 112, då hade jag fått ett raseriutbrott!