Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-26, 13:19
Medlem
MeanMEs avatar
Du kan som en ytterligare teknik lägga till lågtemperaturstekning och ösa ägget under hela stekprocessen och då bara steka den på ena sidan.
Citera
2016-02-27, 11:51
Medlem
lobstoks avatar
Ersätta mjölk med blandning av fil och vatten?
Gjorde amerikanska pannkakor som väldigt tjocka, tänkte att om man lägger till vatten blir det som vanliga, men hur mkt?

1+1=2?

Egentligen kan man ha rätt mkt vatten men vilka mått är en bra ersättare?
Citera
2016-02-27, 11:55
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lobstok
Ersätta mjölk med blandning av fil och vatten?
Gjorde amerikanska pannkakor som väldigt tjocka, tänkte att om man lägger till vatten blir det som vanliga, men hur mkt?

1+1=2?

Egentligen kan man ha rätt mkt vatten men vilka mått är en bra ersättare?
Svårt att svara på, häll i lite vatten och provstek.
Blir dom inte som du vill, så testa lite vatten till.
Var försiktig, så du inte står där med en ostekbar smet.
Citera
2016-02-27, 14:40
Medlem
irrblosss avatar
Jag tänkte koka chili con carne efter ett nytt recept och ser nu att det ska vara 1 kg lök till 1 kg högrev. Reagerade inte på detta förrän jag stod i affären och plockade ihop 1 kg lök. Det är mer än vad man tror. Låter detta rimligt, eller kan det vara feltryck i receptet? Övriga ingredienser är bland annat 2x400 g konserverade tomater + 2 flaskor öl + lite kycklingbuljong.
Citera
2016-02-27, 15:07
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Jag tänkte koka chili con carne efter ett nytt recept och ser nu att det ska vara 1 kg lök till 1 kg högrev. Reagerade inte på detta förrän jag stod i affären och plockade ihop 1 kg lök. Det är mer än vad man tror. Låter detta rimligt, eller kan det vara feltryck i receptet? Övriga ingredienser är bland annat 2x400 g konserverade tomater + 2 flaskor öl + lite kycklingbuljong.

Låter för mycket, om det inte var löksoppa du skulle göra. Kollade några recept bara snabbt och det ligger runt ett par lökar till 800g kött vad jag ser. Fast lök går ju alltid åt, så det är inte dumt att ha hemma i alla fall.
Citera
2016-02-27, 15:39
Medlem
irrblosss avatar
Nu står det och kokar på spisen. Blev väldigt mycket lök, men all lök var omöjligt att få i grytan, så det hamnade nog på runt 600-700 g lök istället för 1 kg...
Citera
2016-02-27, 16:22
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Nu står det och kokar på spisen. Blev väldigt mycket lök, men all lök var omöjligt att få i grytan, så det hamnade nog på runt 600-700 g lök istället för 1 kg...

Tror jag hittade "ditt" recept... låter förbaskat mycket i alla fall med ett kg.

Du måste återkomma med bild och utlåtande i lämplig tråd.
Citera
2016-02-27, 16:48
Medlem
Drdeoos avatar
Jag gjorde en shake med broccoli, spenat, ägg och juice men efter 4 dagar jäste skiter och smaka kolsyra
Varför gjorde den detta? Någon som vet?
Citera
2016-02-27, 17:07
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Tror jag hittade "ditt" recept... låter förbaskat mycket i alla fall med ett kg.

Du måste återkomma med bild och utlåtande i lämplig tråd.
Japp, exakt det receptet . Skippar gräslöken, annars körde jag enligt receptet (ja mindre lök då förstås).
Citera
2016-02-29, 09:10
Medlem
Obscuritys avatar
Slut på Fil till egengjord Yoghurt... Mjölkdrink?

Hej!

Skulle gjort ett större lass med Drickyoghurt men har slut på Fil. Funderar på Mjölkdrinkar istället, men är osäker på hur det blir i praktiken.

4 liter Lättmjölk
Mixade Bananer
Kakao
Jordgubbssylt?

Kommer det att binda sig eller bara gegga i botten?
Citera
2016-02-29, 12:55
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obscurity

Hej!

Skulle gjort ett större lass med Drickyoghurt men har slut på Fil. Funderar på Mjölkdrinkar istället, men är osäker på hur det blir i praktiken.

4 liter Lättmjölk
Mixade Bananer
Kakao
Jordgubbssylt?

Mjölken i sig kan nog smaka en del, men blir nog en del i botten skulle jag tro.
Citera
2016-02-29, 13:05
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obscurity

Hej!

4 liter Lättmjölk
Mixade Bananer
Kakao
Jordgubbssylt?

Gegga i botten.

Du kan få det att binda för stunden likt milkshake om mjölken är iskall, och du har ett speciellt vispblad i mixern och is med salt runt bunken har jag för mig det var...

Såg det i någon reklamfilm för en typ 20 år sedan, men i annat fall får du ruska dunken för att få det blandat för stunden. Har du barn och eller flickvän kan du sätta dem på att ruska dunken tills den är urdrucken, då funkar ditt koncept iofs
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in