Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-07-13, 12:09
Medlem
Bylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoot4u
Alternativ till purjolök i en laxpasta? Gillar inte riktigt purjo...
Gräslök.
Citera
2014-07-13, 13:21
Medlem
VaknaUpps avatar
skall jag butsa av leverbitarhna erfter mjölningen snabbt svarm tack alltsa skall jag putsa mjöen från den eller föra som dom är tack deual du ställaltid upp, sorry är påverkat atm men lagar man. Alltså ska mjölet postas av eller drekt i stekpannan som det är.
Citera
2014-07-13, 13:22
Medlem
VaknaUpps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VaknaUpp
skall jag butsa av leverbitarhna erfter mjölningen snabbt svarm tack alltsa skall jag putsa mjöen från den eller föra som dom är tack deual du ställaltid upp, sorry är påverkat atm men lagar man. Alltså ska mjölet postas av eller drekt i stekpannan som det är.

deddaär till dePual o hans grymma tips om levergryda svara fort den ligger i mjöl nu..
Citera
2014-07-13, 13:24
Medlem
VaknaUpps avatar
ska man ta bort mjölet eller steka levern som den är ?½!?! snälla
Citera
2014-07-13, 13:25
Medlem
VaknaUpps avatar
FUCK I TO IT! i post pic on the resualts
Citera
2014-07-13, 13:52
Medlem
dePauls avatar
Vänd bitarna i mjöl och skaka av överflödet så att levern är bara nätt och jämnt täckt. Bryn sedan.

~Paul~
Citera
2014-07-13, 18:29
Medlem
Brmcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoot4u
Alternativ till purjolök i en laxpasta? Gillar inte riktigt purjo...

Salladslök! Piplök googlade jag mig fram till att det heter, men ah. Den löken.
Citera
2014-07-14, 17:30
Medlem
Poddes avatar
Kan man blanda ihop såndär färdig pulversås (typ blå band) och lägga i en form i ugnen tillsammans med köttbullar istället för att koka upp den i kastrull?
Citera
2014-07-14, 19:21
Medlem
Bylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Podde
Kan man blanda ihop såndär färdig pulversås (typ blå band) och lägga i en form i ugnen tillsammans med köttbullar istället för att koka upp den i kastrull?
Nej, du måste koka ihop den först i en kastrull enligt anvisningar, annars blir det bara en hård klump av alltihop. Tyvärr vet jag detta av erfarenhet.
Citera
2014-07-15, 16:33
Medlem
Vad kan man använda som bindemedel för protein/energibars om man inte vill ha honung/sirap/socker och samtidigt vill kunna förvara i rumstemperatur?

Tänker mig någon blandning av krossade jordnötter, tranbär, kokos.

Kanske binda med ägg och köra en stund i ugn, eller faller det på rumstemperatur-förvaringen senare?
Citera
2014-07-15, 17:15
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lorddesh
Vad kan man använda som bindemedel för protein/energibars om man inte vill ha honung/sirap/socker och samtidigt vill kunna förvara i rumstemperatur?

Tänker mig någon blandning av krossade jordnötter, tranbär, kokos.

Kanske binda med ägg och köra en stund i ugn, eller faller det på rumstemperatur-förvaringen senare?
Det första jag kommer och tänka på är dadlar. Mixa eller mortla? Russin kanske?
Citera
2014-07-15, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Det första jag kommer och tänka på är dadlar. Mixa eller mortla? Russin kanske?

Ah, håller det ihop sig av sig självt tro?
Kakorna behöver förstås inte vara stenhårda, tänkte packa individuellt med lite plastfolie och förvara lufttätt.

Tänkte eftersom det är så många små bitar att man behövde något ordentligt som band ihop.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in