Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-06-13, 22:17
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Potatisstöten.

~Paul~

Är du seriös där?
Citera
2009-06-13, 22:30
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Är du seriös där?
Såklart det är seriöst, för detta verktyg är effektivt att mosa saker.
Oavsett om det är köttfärs, blomkål eller potatis.
Citera
2009-06-13, 22:43
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Såklart det är seriöst, för detta verktyg är effektivt att mosa saker.
Oavsett om det är köttfärs, blomkål eller potatis.
Jag avvaktar svar från den jag frågade...
Citera
2009-06-13, 22:54
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Jag avvaktar svar från den jag frågade...
Okey vi väntar på det spännande svaret om man kan använda potatisstöten eller inte.

lOl
Citera
2009-06-13, 23:37
Medlem
FordEscis avatar
Hur tillagar jag tonfisk-kotletter?

Skapade en tråd innan, men den försvann.

Nåväl, jag har köpt tonfisk-kotletter som jag tänke äta

Hur ska dessa tillagas? Grillas eller stekas? Marineras eller inte? Tacksam för svar. Ska förtäras imorgon. Mvh!
Citera
2009-06-13, 23:39
Medlem
Fiskmånglarens avatar
Stek eller grilla. Var noga med att den inte är genomstekt så den blir torr bara. Ge fan i att marinera den.
Citera
2009-06-13, 23:41
Medlem
netshades avatar
Stänk på lite pressad citron, salta och peppra innan du grillar dem ganska kort tid. Hur gott som helst. (Tonfisk kallas havets röda kött, och bör behandlas som sådant. Nästan blodigt och utan konstiga marinader och sånt.)
Citera
2009-06-13, 23:43
Medlem
FordEscis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mocken
https://www.flashback.org/showthread.php?t=937231

Ja, i papperskorgen, hur ska jag hitta den då?

Tack för alla svar. Det är alltså inte någon fara med att äta den medium rare? Halvrå fisk är väl annars något man bör undvika?
Citera
2009-06-13, 23:49
Medlem
Fiskmånglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FordEsci
Ja, i papperskorgen, hur ska jag hitta den då?

Tack för alla svar. Det är alltså inte någon fara med att äta den medium rare? Halvrå fisk är väl annars något man bör undvika?
Beror på vilken fisk man äter. Escolar bör man undvika att äta om den inte är genomstekt medans tonfisk förstör du om du genomsteker.
Citera
2009-06-14, 00:03
Medlem
FordEscis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskmånglaren
Beror på vilken fisk man äter. Escolar bör man undvika att äta om den inte är genomstekt medans tonfisk förstör du om du genomsteker.

Så den ska alltså stekas så den inte blir genomstekt? Jag provar. Tack för tipsen
Citera
2009-06-14, 20:23
Medlem
FordEscis avatar
Citat:
Så den ska alltså stekas så den inte blir genomstekt? Jag provar. Tack för tipsen

Fick bli genomstekt ändå. Men fy fan vad gott det var. Kommer garanterat börja äta det ofta nu. Åts välstekt tillsammans med en sallad med ruccola, isberg, bladspenat, cocktailtomater, silverlök och gurka, och en tomatsalsa innehållande lök, majs, passerade tomater, görna oliver och lite buljong.
Citera
2009-06-14, 20:35
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Fick bli genomstekt ändå. Men fy fan vad gott det var. Kommer garanterat börja äta det ofta nu. Åts välstekt tillsammans med en sallad med ruccola, isberg, bladspenat, cocktailtomater, silverlök och gurka, och en tomatsalsa innehållande lök, majs, passerade tomater, görna oliver och lite buljong.

Tonfisk är fantastisk och om du gillar den genomstekt kommer du att älska den än mer lättstekt. Då den är mer smakrik och saftigare då. Prova också Erik Lallerstedts färdiga hollandaise till det tycker jag är gott om man inte vill eller orkar göra egen sås.

http://www.erikssaser.se/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in