2009-05-25, 21:57
Medlem
Kafes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SOFTILATION
Jag brukar alltid köra med gurksallad + rostbiff på en nybakad baguette. Svingott!

De lät gott, kör du med potatissallad då också kanske?
Citera
2009-05-25, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kafe
De lät gott, kör du med potatissallad då också kanske?

Ohh det är så jävla gott! Potatissallad med grillkrydda på sen rostbiff MUMS
Citera
2009-05-25, 23:58
Medlem
Bill Cliffs avatar
Vad brukar ett lamm på... säg 17 kg, kosta? Jag vet att det kan variera kraftigt, men en liten hint vore fint. Sedan en följdfråga, hur mycket av de 17 kg går att äta?
Citera
2009-05-26, 16:28
Medlem
Frank Friendlys avatar
Håller på och fixar en översättning och vart helt slut i huvudet någon som vet vad:
Indrefilet och ytrefilet av svin och Indrefilet, ytrefile av storfe heter på svenska.

Tack för hjälpen
Citera
2009-05-26, 17:57
Medlem
Cantorass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank Friendly
Håller på och fixar en översättning och vart helt slut i huvudet någon som vet vad:
Indrefilet och ytrefilet av svin och Indrefilet, ytrefile av storfe heter på svenska.

Tack för hjälpen

Fläskfilé, benfri fläskkotlett, oxfilé, utskuren biff
Citera
2009-05-26, 20:16
Medlem
Kakform med eller utan avtagbar botten

Ser ofta i olika recept att man ska "hälla ner smeten i en kakform med avtagbar botten". Min fråga - har man någonsin användning för en kakform med fast botten, eller kan man alltid använda en med löstagbar, även då det inte uttrycks specifikt i receptet (har aldrig sett ett recept där det står att man ska "hälla ner smeten i en kakform med fast botten", men det finns kanske sådana?).
Citera
2009-05-26, 20:22
Medlem
Frank Friendlys avatar
leverans cantoras, tackar och bockar.
Citera
2009-05-26, 21:35
Medlem
Vart kan man köpa färdiggjorda pajbottnar modell mindre?
Citera
2009-05-27, 20:10
Medlem
SexyBeasts avatar
Redning

Vilken redning är att föredra, det varierar förstås på rätten som ska tillagas men vad skiljer exempelvis arrowrot, mjöl, maizenas redningar av alla dess slag osv.?
Citera
2009-05-28, 00:39
Medlem
Bill Cliffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bill Cliff
Vad brukar ett lamm på... säg 17 kg, kosta? Jag vet att det kan variera kraftigt, men en liten hint vore fint. Sedan en följdfråga, hur mycket av de 17 kg går att äta?

Bumpar lite och lägger till en fråga. Är det rekommenderat att köpa direkt från en slaktare, eller genom mataffärerna (Coop säljer hela lamm exempelvis)?
Citera
2009-05-28, 00:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bill Cliff
Bumpar lite och lägger till en fråga. Är det rekommenderat att köpa direkt från en slaktare, eller genom mataffärerna (Coop säljer hela lamm exempelvis)?
Köper av en lokal bonde och får alltid kanonkött. Känner du någon tror jag det är bäst.
Brukar få lammstek, racks, sadel och något kilo färs för ungefär en femhundring.
Citera
2009-05-28, 01:34
Medlem
yukikazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Köper av en lokal bonde och får alltid kanonkött. Känner du någon tror jag det är bäst.
Brukar få lammstek, racks, sadel och något kilo färs för ungefär en femhundring.

Det är ju ett rätt så bra pris
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in